מדור פרסומי

לשפץ מחדש את הבית זה אחד הדברים הכי מהנים שיש. אך לא פעם עלול להיות מורכב יותר שמחשבתם כשהתחלתם אותו. נכון, הבית כולו עובר מתיחת פנים מעוררת וחדשנית ואתם נהנים מהתחושה של החדש, המבריק והשונה לעומת הקודם. אז נכון שאתם לא משפצים את הבית או המטבח מידי שנה, אך חשוב לעשות זאת נכון ובאופן מחושב וכשזה קורה זה לא פחות מחגיגה. אספנו לפניכם טיפים מועילים ביותר כדי שתצלחו את המשימה בהצלחה.

מרהטים מחדש את המטבח

רשימה מסודרת

לפני שאתם מתחילים להביא קבלנים, שוברים קירות ותולשים ארונות מטבח ממקומם, מומלץ לשבת ביחד ולהכין רשימה של כל הדברים שאתם רוצים לשפץ ולהחליף ואף לבדוק אם יש דברים שאתם רוצים להשאיר. חשוב להתמקד בכל פרט קטן משום שעליות השיפוץ שלכם גדלות עם כל דבר נוסף שאתם רוצים לעשות. וכדי שתוכלו לחשב עלויות ולהבין מהו התקציב שתזדקקו לו, חשוב להבין מה מוחלף ומה נשאר.

חדש או ישן

במטבח יש לנו המון מוצרי חשמל שמשמשים אותנו מידי יום והם הכרחיים לקיומם של חיים תקינים. מקרר, מיקרוגל, מכונת קפה, תנור, מדיח כלים ועוד שלל מכשירים נוספים. כשאתם מחליטים לשפץ אץ המטבח, חשוב להבין מי ממוצרי החשמל יישאר ומי יוחלף. כך לדוגמה אם אתם מתעתדים להחליף את המקרר בדגם גדול יותר, חשוב לתכנן לו נישה שיוכל להיות בה לפי הגודל החדש. אם יש לכם מיקרוגל ממש ישן שקיבלתם אותו מאחד מבני המשפחה, תוכלו לשקול להחליפו בדגם חדש שאף יוכל להיות מוצג לראווה בעיצוב החדש של המטבח שלכם. את מדיח הכלים שלכם תוכלו להשאיר כפי שהוא, או לבחור בעיצוב חצי אינטגרלי או אינטגרלי מלא. 

צבע או טפט?

רבים מתלבטים בשאלה האם לצבוע את הקירות מחדש? האם לצבוע בגוון שאינו לבן ולהעניק לחלל איזה עניין? האם לצבוע רק קיר אחד שישמש ככקיר כוח? או שאולי בכלל עדיף להשתמש בטפטים בעלי טקסטורה מעניינת. תוכלו לבחור בטפט דמוי בריקים, פרקט או כל סגנון אחר שאהוב עליכם ויצור את מטבח חלומותיכם. 

ארונות – למעלה, למטה או שניהם יחד?

במטבחים המודרניים ניתן למצוא לא פעם שורת ארונות תחתונים ואולי כמה קלפות בודדות כארונות עליונים. אם יש לכם צורך באחסון רב של כלים, סירים, מחבתות וכלי מטבח נוספים, מומלץ להוסיף גם ארונות עליונים אשר ישמשו אתכם בנוחות לאורך השנים. אם אין לכם צורך באחסון רב ותם יותר בעניין של עיצוב מינימליסטי תוכלו בהחלט להישאר עם שורת הארונות התחתונה ולהציג בגאווה מטבח מאוורר וזורם. כיום יש שלל פתרונות אחסון נהדרים שמאפשרים אחסון נוח ויעיל גם בלי להוסיף שורת ארונות עליונים.    

פינת האוכל

פינת האוכל היא ממש מרכז הבית, היא המקום שבו כולם מתכנסים לשבת ולאכול, לשתות כוס קפה, להכין שיעורי בית, לשבת ולעבוד ואפילו רק כדי לארח חברה למי שמבשל או מכין ארוחה קלה במטבח. כיום קיים מגוון רחב של פינות אוכל שיכול להציע לכם פתרונות נהדרים. משולחנות קטנים שנפתחים לשולחנות גדולים שבהם יכולים לשבת בני משפחה נוספים וחברים ועד לסגנונות של עיצוב הכיסאות והשולחן, חומרי הגלם שמהם עשויים הכיסאות והשולחן של פינת האוכל, גוונים שונים ועוד. 

תאורה

עוד דבר שיש לתת עליו את הדעת היא תאורה. במטבח, שלא כמו בשאר הבית חשוב שתהיה תאורה בהירה ככל הניתן כדי שתוכלו לראות היטב גם את האוכל שאתם מכינים וכמובן בזמן שאתם חותכים, קוצצים, מפלטים וכדומה.