מדור פרסומי – בשיתוף מימון ישיר

הגדרת צרכים מדויקת ולאחר מכן הקפדה על כמה צעדי מפתח יכולים לעזור לכם לתכנן טוב יותר פרויקט לעיצוב מחדש של הבית. רוצים לנהל את התקציב במקום שהוא ינהל אתכם? כך תעשו זאת נכון.

מעצבים מחדש את הבית_ המדריך המלא לניהול עלויות העיצוב
תמונה: pexels

נכון לחודש פברואר 2019, ההוצאה הכספית הממוצעת למשק בית בישראל עמדה על 12.7 אלף ש"ח, בעוד ההכנסה נטו הייתה כ-15 אלף. על פניו, פערים חיוביים בין ההכנסות וההוצאות מאפשרים חיסכון ואף מבטיחים שיפור הדרגתי ועקבי באיכות החיים. עם זאת, בפועל ישנן הוצאות תקופתיות שלא תמיד נלקחות בחשבון – כמו למשל תכנון אדריכלי ועיצוב פנים להשבחת הנכס.
הסוגיה של ניהול עלויות העיצוב רלוונטית גם לשוכרים וגם לבעלי דירות. אם מכירים את הנתון שלפיו אחוז משקי הבית הגרים בדירה בבעלותם עמד בשנת 2017 על 66.5% ואחוז הגרים בדירות שכורות היא 27.9%, מבינים שזה נושא שלא כדאי להקל בו. אז איך עושים את זה כמו שצריך ובלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב?

הגדרת הפרויקט: כך מתאימים את הציפיות למציאות
עיצוב פנים הוא נושא רחב שכולל בתוכו מגוון עצום של אפשרויות. בשלב הראשון, חשוב מאוד להגדיר נתונים כלליים על אופי הפרויקט כדי למנוע בזבוז של זמן ואנרגיה. זה השלב המקדים של הביצוע ובו בודקים למשל מה שטח הפנים, האם יש צורך בתכנון רעיוני והדמיות ומה הדרישות מבחינת רישוי וטיפול מול הרשות המקומית.
בהמשך, ניתן להיכנס לעובי הקורה ולברר איזה חלק בפרויקט של עיצוב הבית מחדש מחייב בניה. מטבע הדברים, בניה מייקרת את הפרויקט אך מצד שני גם מאפשרת התאמה לצרכים ספציפיים ולדרישות חדשות של המשפחה. אם בוחרים לבנות מחדש חלק מהחדרים או לשלב שיפוץ בעיצוב, צריך לקבל תכניות בנייה מפורטות ולערוך כתבי כמויות ומכרזים.
בעלי בתים פרטיים עם חצר וגינה נדרשים להקצות עבור חלל החוץ נתח נפרד בתוך התקציב, ואפשר להשתמש בכלי כמו מחשבון הלוואות כדי לוודא אנחנו מתנהלים בצורה כלכלית נבונה. באופן עקרוני, פיתוח חוץ מייקר את הפרויקט כי הוא מחייב הקמת מפלסים, ביוב וניקוז אבל ניתן לחסוך לפחות חלק מההוצאות אם מתמקדים בהתאמות קונקרטיות כגון חשמל או הוספת פרגולות וחוצצים.

איזה גורמים משפיעים על המחיר של עיצוב פנים?
בעת עיצוב מחדש של הבית יש הרבה גורמים שצריך לקחת בחשבון: איזה חדרים מעצבים מחדש, מה מחליפים שם ואיזה שינויים עושים. בגלל שהכל מסתכם לנושא העלויות, צריך לנהל את השלבים האלה נכון ובכפוף להיקף הפרויקט כפי שהוגדר בשלבים הראשונים.
עיצוב פנים בסיסי מתחיל בדרך כלל בבחירת גופי תאורה, חומרי חיפוי וכלים סניטריים וכמובן רהיטים. לאחר מכן ניתן לערוך תכניות ריצוף, פריסת קירות ותכנון למטבח, שירותים וחדרי רחצה שסובלים משחיקה לעומת חדרי השינה. אם מעוניינים לעצב מחדש את חלל הפנים תוך התאמה לסגנון עיצוב מסוים, צריך להכיר את ההבדל בין עיצוב כפרי, מודרני ואקלקטי ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של דילמה והתלבטות.
עלויות עיצוב פנים מושפעות משכר הטרחה שתשלמו למעצבים, אדריכלים, מהנדסי חשמל, פיקוח וכדומה. כאן הסוד הוא לקבל הצעת מחיר מסודרת מראש ולקרוא לעומק את פרטי החוזה מול נותני השירותים, כדי למנוע הפתעות של הרגע האחרון.
לסיכום, משתלם לעצב מחדש את הבית ולהשביח את ערך הנכס – אבל צריך לדעת איך עושים זאת. הכי חשוב לנהל את התקציב מראש, להגדיר סדר עדיפויות ברור ולא להתעצל להשוות מחירים. 

* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.
* מס' רישיון 54414.