מעצבים את הבית בסגנון כפרי? חשוב להכיר

מדור פרסומי – בשיתוף מטבחי רגבה

סגנון עיצוב כפרי מתאפיין בכך שהוא מייצר אווירה חמה, נעימה ומשפחתית גם בדירות קטנות וגם בבתים גדולים. רוצים להכיר את האלמנטים המובילים כדי לעצב גם את חלל הפנים שלכם בסגנון כזה? הנה הדגשים החשובים:

מעצבים את הבית בסגנון כפרי_ חשוב להכיר
תמונה: pexels

שימוש בעץ ובחומרי גלם טבעיים מזוהים מאוד עם סגנון העיצוב הכפרי. בעת החיפוש אחר סגנון עיצוב לחלל הפנים של הבית, כדאי להכיר את ההבדלים בין האפשרויות ולנסות לאפיין כל אחת מהן. כך ניתן להבטיח התאמה בין סגנון העיצוב הנבחר לבין הצרכים של המשפחה ומסגרת התקציב. בהמשך, אפשר גם להשתמש באותו סגנון עיצוב כדי לדאוג לכך שכל חדרי הבית החשובים ישמרו על אותו קו דקורטיבי.
היתרון של סגנון עיצוב כפרי למשל בא לידי ביטוי במטבח. לדעת מעצבי פנים ואנשי מקצוע, מטבח כפרי זו בדיוק הדרך לייצר אווירה חמה, נעימה ומשפחתית גם בבתים גדולים וגם בדירות קטנות. כל עוד מתחילים בעיצוב של המטבח ושומרים על אותם אלמנטים כפריים מובילים בשאר חדרי הבית, מבטיחים עמידה בציפיות ותוצאה מהממת. 

אביזרים: עץ במקום פלסטיק ומתכת
המטבח הכפרי מקבל אופי משל עצמו בעיצוב חלל הפנים של הבית אם בוחרים עבורו אביזרים מעץ במקום פלסטיק ומתכת. בעוד בסגנון העיצוב המודרני לדוגמא משעינים את חומרי הגלם על זכוכית ואלומיניום, בסגנון עיצוב כפרי כדאי להשתמש במדפי עץ, במצקות עץ ובמשטחי חיתוך מעץ שאולי נראים כמו פרט שולי אבל עושים הבדל גדול.
לצורך השוואה, אפשר לשמור על אותו סגנון גם בשאר החדרים של הבית ובעיקר בסלון ובחדרי השינה. העץ צריך להיות חומר הגלם המוביל לעיצוב הריצוף והקירות וכדאי שגם האלמנטים המשלימים יהיו בנויים בצורה דומה. 

צבע: חום, בהיר ואינטימי
סגנון עיצוב כפרי מתאפיין בצבעים חמים. לעומת סגנון מודרני שמעוצב על טהרת הגוונים הסטריליים והקרים, בסגנון עיצוב כפרי משתמשים בחום, צהבהב או במקרים מסוימים גם כתום. עבור כל אחד מהצבעים האלה, המטרה היא לייצר אחידות ולהשלים את השימוש בעץ בזכות הגוונים שמתכתבים איתו.
צבעים בהירים ואינטימיים גם מייצרים אשליה של חלל אופטי גדול בבתים קטנים. אם בעבר רק בעלי בתים פרטיים וצמודי קרקע הרשו לעצמם לעצב את המטבח בסגנון כפרי, הרי שכיום קיימים פתרונות עיצוב ואחסון שחוסכים במקום בלי להתפשר על האסתטיקה. 

רהיטים: הכל נמדד בפונקציונאליות
המטרה של סגנון עיצוב מכל סוג היא לשמור על פונקציונאליות ועל נוחות עבור המשפחה. כאן למעשה טמון ההבדל בין עיצוב שמושקעת בו מחשבה, לבין בחירת רהיטים ואביזרים רק לפי איך שהם נראים.
בסגנון עיצוב כפרי משתמשים בהמון פתרונות אחסון, מגירות ומדפים. אם התקציב מאפשר את זה, רצוי לבנות את הארונות מעץ מלא. לבסוף, אפשר לדאוג לפרקט בכל הבית כדובדבן שבקצפת ולהפוך אותו למקום נעים ורגוע.