עיצוב חדר עבודה – כל הטיפים

מדור פרסומי – בשיתוף בזק

הדרך לעצב חדר עבודה אפקטיבי היא לשמור על סדר וארגון עם תאורה חזקה וכמובן כיסא ושולחן איכותיים. בנוסף, מומלץ לשלב בחדר אלמנטים צבעוניים ולא לשכוח את תשתית ומכשירי החשמל.

עיצוב חדר עבודה - כל הטיפים
תמונה: unsplash

חדר עבודה ביתי צריך להיות גם פונקציונאלי וגם מעוצב כדי להשיג את המטרות שלו. בעידן שבו יותר ויותר אנשים בוחרים לעבוד מהלפטופ, יש משמעות גדולה לאופן שבו מעצבים את החדר בכלל ואת פינת המחשב שלו בפרט. מצד שני, צריך גם לדעת איך לשמור על מקום פנוי ואיזה פתרונות אחסון לשלב בחדר כדי לשוות לו אווירה רצינית וקונקרטית.
הנה למשל כמה טיפים שיכולים לסייע לעיצוב חדר עבודה בלי קשר למגבלות תקציב:

1. שמירה על סדר וארגון
פתרונות אחסון שמשולבים בחדר העבודה בצורה נגישה אך מודולארית מאפשרים לשמור על סדר וארגון. לצד ארון סגור שמשמש לאחסון חשבוניות וקלסרים, אפשר לשלב בחדר מדפים פתוחים ולהשתמש בהם לצרכים דקורטיביים. בנוסף, מומלץ להשתמש בכמה שיותר ארגוניות וארונות כדי למנוע בזבוז זמן שנגרם מחיפוש אחר מסמכים אבודים.

2. תאורה חזקה
תנאי עבודה אופטימאליים הם פונקציה של תאורה נוחה, בריאה וחזקה. בעזרת התאורה אפשר לתרום לאיכות העבודה ולהשפיע לטובה על מצב הרוח, גם אם עובדים בשעות שונות של היום ובלי להיות תלויים בתאורה הטבעית של אור השמש. מצד שני, צריך לשמור שהתאורה לא תסתיר את אזור העבודה ותמיד אפשר להוסיף מנורת שולחן כדי לחזק אותה.

3. השקעה בכיסא ובשולחן
העבודה נעשית ברוב המקרים בישיבה על כיסא וכדאי שהוא יתאים לגובה האידיאלי של השולחן. אם רוצים לשרוד בחדר עבודה ביתי ולא לסבול מכאבי גב, צריך להשקיע בכיסא ובשולחן ולא להתפשר על איכות ורמת התמיכה האורטופדית. כמו כן, כדאי שהכיסא יהיה בעל מנגנון ארגונומי להתאמה אישית ומומלץ להציב שולחן בממדים שמתאים למספר האנשים שעובדים בחדר.

4. אלמנטים צבעוניים לריענון השגרה
הדברים הקטנים עושים הבדל גדול בכל מה שנוגע לעיצוב חדר עבודה. כך למשל אלמנטים צבעוניים קטנים על הקירות יכניסו רעננות גם לימי עבודה ארוכים ומתישים, בעוד תמונה או פסל יכולים לעזור לשבור את הקו המשעמם של המחברות והספרים. בין לבין, אחת לתקופה מסוימת אפשר להדביק טפטים חדשים על הקירות ותמיד ניתן גם להשתמש ביצירות אמנות עם טאצ' אישי.

5. מכשירי חשמל
חדר עבודה מודרני נשען על שימוש במחשב, אינטרנט ועוד כמה מכשירי חשמל חשובים כמו מכונת מדפסת ומכונת קפה. אם רוצים לעצב חדר שיהיה נוח לעבוד בו, צריך לבחור היטב את מיקום מכשירי החשמל ולפזר אותם ברחבי חלל הפנים בצורה אסטרטגית. כך ניתן להגיע לכל מכשיר בלי לקום מהכיסא ולייצר שגרת עבודה רצופה. לבסוף, יש לוודא שקיימים בחדר מספיק שקעים ולדאוג לתשתית חשמל מתאימה.