האדריכלית ומעצבת הפנים עדי ארונוב עוסקת בתכנון בתים פרטיים, נחלות, שיפוצים מסיביים ומשרדים. את הפרויקטים שלה היא מעצבת בסגנון מודרני ובקו נקי עם חשיבה פונקציונאלית ונושא האחסון מהווה חלק מהותי בכל תכנון שלה. ביקשנו מעדי שתאיר את נושא שני סוגי האחסון: האחסון הנסתר והאחסון הגלוי.

www.pnim.co.il

אחסון

לכל אלמנט בפרויקטים שלי יש חלק במראה הכללי וכך אני מתייחסת גם לנושא האחסון. אחסון הוא פונקציה חשובה בבית וכאשר מגיע אלי לקוח אנו עושים תחילה רשימה של כל הדברים שאותם ירצה לאחסן, ובמקביל גם רשימה של כל הדברים אותם ירצה להציג. למשל, בכניסה אל הבית, אני תמיד מתכננת ארון שבו מאוחסנים המעילים, הנעליים, המפתחות וכדומה. אני גם אוהבת לשלב מראה בארון הזה כדי לאפשר הצצה אחרונה במראה לפני שיוצאים אל הדרך.
בפרויקטים שלי אני רוצה שהלקוחות ייהנו ביומיום מהבית ולא יחשבו איפה להניח כל דבר, ומצד שני אני לא רוצה שהם ישאלו את עצמם למה יש להם כל כך הרבה פריטי נגרות מול העיניים. לכן, יש שני סוגי עיצוב של הנגרות בהקשר של האחסון שמלווים את העיצוב ואף תורמים לו – האחסון הנסתר והאחסון הגלוי.

www.pnim.co.il
צילום: עודד סמדר

פונקציונליות דקורטיבית

בכל בית יש צורך באחסון רב, גלוי ונסתר, כדי שלכל פריט יהיה את המקום שלו, והעיצוב הנקי יישמר לאורך כל היממה ולאורך תקופה ארוכה. מעבר לאחסון הטריוויאלי שכולנו מכירים כמו בגדים ונעליים, נושא האחסון גם כולל את מערכות המיזוג, חשמל, אינסטלציה, שואב וכל מה שבית צריך על מנת לתפקד. אנו הישראלים מצד אחד רוצים בית יפה ומעוצב בכל מצב, אך באותה עת גם רוצים בית פונקציונאלי.

www.pnim.co.il
צילום: עמית גירון

כך למשל, המערכות נטמעות בצורה סמויה בנגרות, ומצד שני ארונות אחסון שאני מתכננת בחלל הציבורי תמיד יהיו בשילוב עם אלמנט גלוי ודקורטיבי כמו ספרייה. וזאת על מנת לאוורר את הנגרות ולתת טאצ' אישי והזדמנות להציג את הסיפור של הלקוח.

www.pnim.co.il
צילום: עמית גושר

במקרים מסויימים, כשהעיצוב מינימליסטי ונקי אני אעדיף דווקא לעצב את הארונות כחלק מחיפוי הקיר אשר נטמע ובלתי מורגש בחלל. הכל שאלה של מה רוצים להבליט ומה לטשטש.

www.pnim.co.il
צילום: עמית גושר

אחסון גלוי

כאשר האחסון הוא משמעותי ויומיומי לעיתים נרצה להבליט אותו, כדי שיהיה ברור ונגיש. לכן, נשלב בו צבעים וחומרים שיבליטו אותו ויעניקו לו את הבמה. האחסון הגלוי אף יכול לשמש כאלמנט שנותן את הטון ומכתיב את העיצוב לכל הבית, ויכול להיות במרכז החלל או באזור שצריך ללוות אותנו אותנו כמו מסדרון, או מבואת כניסה. אחסון גלוי יכול להיות גם בצורת מדפים פתוחים התלויים על הקיר ומכילים חפצים שהופכים לחלק בלתי נפרד מהעיצוב: ספרים, תמונות, חפצי אומנות או סתם עציץ מלבב.

www.pnim.co.il
צילום: עודד סמדר
www.pnim.co.il
צילום: עמית גירון

אחסון נסתר

כאשר נרצה להטמיע את האחסון, הנגרות תהיה מתוכננת מחומרים בעלי טקסטורה וצבע של חיפויי קיר. רק אם נפתח במגע את הדלתות או ידית נסתרת נבין שמאחורי ה"קיר" הזה יש בעצם הרבה אחסון. אחסון כזה לרוב יהיה בקו אפס עם מישור הקיר. גם במטבחים כיום יש קונספט של אחסון נסתר, ולעיתים קרובות הארונות מכילים את הפונקציות השונות באופן כזה שקשה לדעת ממבט ראשון היכן המזווה, היכן המקרר ואפילו היכן הכיור שנסתר בדלתות. מגוון החומרים שאיתם ניתן לחפות את ארונות המטבח יכול להעניק להם מראה של חומרים שונים כמו גרניט פורצלן, פלדה, אבן או בטון, ואם גם הקירות שמסביב למטבח יהיו מחופים באותה חומריות – זה תורם לתחושת האחסון הנסתר במטבח.

www.pnim.co.il
צילום: עמית גושר

בדירה גדולה מאוד שתכננתי, הלקוחות ביקשו ארון נסתר לכל המשקאות ולכל כלי האירוח היקרים, כולל בר נסתר. בהתאם לכך תכננתי נגרות שרובה מחופה בלייסטים מעץ, אשר ביומיום – אם לא פותחים את ארון המשקאות – זה נראה כמו קיר עם עץ וחריצים.
גם דלתות שמשמשות כפתח של מחסן או ארונות של מוצרי ניקיון אני אוהבת לתכנן בקו אפס עם חיפוי הקיר ובאותו הצבע והחומר. כך נוצר מראה של קיר מעוצב וקשה לנחש שמאחוריו נמצא שטח אחסון.

www.pnim.co.il
צילום: נופר בוגנים

אחסון בדירות קטנות

בדירות קטנות הכל צריך להיות מחושב, מעוצב ופונקציונאלי כי אין מקום לבזבז והמטרה היא למקסם את שטח הדירה, ולתכנן בית עם יכולת להשתנות לפי הצורך. כך למשל, בדירה קטנה שתכננתי עיצבתי את הנגרות מאחורי הספה, כשהיא נראית כמו חיפוי הקיר ומשולבת בספרייה גדולה שמקלילה את המראה. מצד אחד הלקוחה לא רצתה שיכנסו אליה לדירה ויראו נגרות מסיבית מול העיניים, ומצד שני היו לה הרבה פריטים לאחסן. כך יצרנו יחידה שאליה הספה נצמדת, ולפי הצורך היא מזיזה אותה ופותחת את דלתות הנגרות, כאשר ביומיום הנגרות נראית כמו חיפוי קיר עם ספרייה.

www.pnim.co.il
צילום: עמית גירון

מינונים

אדריכל הוא כמו מעצב הבמה של הצגה. הוא עוזר ללקוחות לביים את הסצנות השונות של חיי היומיום. יש במה, יש תפאורה, יש דברים גלויים על הבמה ויש דברים נסתרים מאחורי הפרגוד. כולנו רוצים שיהיו חפצים שלא יהיו מולנו ביומיום, ואנחנו מעדיפים שלכל פריט יהיה את פתרון האחסון הנכון והנוח. כיום ישנם כל כך הרבה פתרונות עיצוביים וההחלטה היא תמיד לשלב במינון הנכון היכן להבליט את האחסון והיכן יהיה כדאי להסתיר אותו.

אדריכלות ועיצוב פנים: עדי ארונוב
לאתר של עדי ארונוב>>
לדף הפייסבוק של עדי>>
לחשבון האינסטגרם של עדי>>