את השפה הצבעונית בפרויקטים של ויטל פרי שלטון ומיקה אלטר, בעלות סטודיו HOME LIFTING אי אפשר לפספס. הצבע תופס חלק משמעותי בעיצוב של הסטודיו וזו הסיבה שפנינו לויטל ומיקה כדי לקבל מהן טיפים מקצועיים לשימוש נכון בצבע.

צילום: שירן כרמל

קצת עלינו

ויטל פרי שלטון ומיקה אלטר, בעלות סטודיו HOME LIFTING, שמתמחה בעיצוב ותכנון מקצה לקצה – משלב הסקיצות והתכנון הראשוני, דרך ליווי עבודות השיפוץ והבניה ועד לתליית התמונה. העבודה שלנו מאופיינת במחשבה מקיפה וירידה לפרטים. כבר בשלב הראשון של תכנון החלל אנחנו חושבות קדימה על הנגרות, התאורה, הצבעוניות ופריטי הסטיילינג.
הכל מתחיל ממחקר מעמיק המתייחס לאורח החיים ולהעדפות הסגנוניות, השילוב ביניהם הוא ההשראה שלנו לפרויקט. היצירה הסופית היא מיקס יחודי ומרגש של אנשים, חלומות, צבעים ומרקמים שמרגשים אותנו בכל פעם מחדש.

צילו: קארין רבנה

עשרת הטיפים הצבעוניים שלנו:

צבע הוא ללא ספק אחד האלמנטים המשמעותיים ביותר בעיצובים שלנו בסטודיו. בשימוש חכם, צבע הוא דרך קלה ולא יקרה להרים את העיצוב בכמה דרגות. אז כדי שכל הטוב הזה יכנס לכל בית, קבלו את עשר הטיפים הכי שווים של הסטודיו שלנו לשימוש בצבע. אחרי הטיפים הללו כל מה שיישאר זה ליישם ולהביא את הצבע הביתה.

1. השפעת הצבע על מצב הרוח

צבע הוא כמו קסם, הוא צובע לנו את מצב הרוח בשנייה. צבעים קרים או חמים, רוויים או עמומים, בהירים או כהים – כל בחירה תשפיע על ההרגשה שלנו בחלל. ברגע שנבין איזה צבעים עושים לנו טוב, נוכל לבחור שילוב שילווה אותנו בעיצוב הבית כולו.
אז איך תעשו את זה? אנחנו אוהבות למצוא השראה לפלטת צבעים בפינטרסט, יש לנו אפילו לוח בו אנחנו שומרות את פלטות הצבעים האהובות עלינו – לינק ממש כאן>>   

צילום: תומר אלמוג

2. יצירת סיפור צבעוני לכל הבית

כשאנחנו מעצבות ההתייחסות שלנו לבית היא תמיד כיחידה אחת, זה אומר שכל החללים בבית צריכים להתחבר וליצור סיפור אחד שממשיך בבית כולו. נעשה זאת בעבודה עם פלטת צבעים שבחרנו מראש והפלטה הזו תלווה אותנו בבחירת הגוונים. השוני בין החללים יהיה במינונים ובמידת הרוויה (כהות/בהירות) של כל חלל.

צילום: תומר אלמוג

3.שילוב נכון של הגוונים בחלל

האינסטינקט הראשוני של רובנו הוא לבחור את הגוון של הפרט המשמעותי ביותר בחלל, ולבחור את שאר הגוונים בהתאמה אליו. זה נכון רק חלקית. אנחנו מציעות לבחור את הצבע (נניח כחול), אבל לא את הגוון המדויק (אקווה, טורקיז, רויאל וכדומה). הסיבה היא שגווני נגרות או בדי ריפוד הם בדרך כלל נתונים לבחירתנו לעומת גווני שטיחים, יצירות אמנות או כריות נוי בהם נצטרך לבחור מתוך מגוון קיים. ברגע שנבחר את האלמנט הצבעוני הזה נוכל לדייק על פיו את הגוון המדוייק של הפריטים הגדולים.

צילום: קארין רבנה

4. בחירת קיר הכח

רובנו קצת מפחדים להתחייב לצביעה של חדר שלם, אבל גם אם תבחרו לצבוע רק קיר אחד, צריכה להיות לזה סיבה. צביעת קיר כח מתאימה רק אם יש קיר משמעותי שמתאים לזה. למשל, הקיר מאחורי המיטה הזוגית או קיר פינת אוכל. קיר כח לא יתן את האפקט הרצוי אם הוא ממוקם מאחורי דלת, למשל. גם אם יש בקיר הנמכות לא בטוח שהוא יתאים להיות קיר כח. 

צילום: שירן כרמל

5. צביעת חללים מוזרים

במקרים רבים בגלל אילוצים של הנמכות או בעליות גג מתקבל חלל עם צורה מוזרה. הפתרון שלנו לחללים כאלה הוא לבחור צבע בהיר (אבל דומיננטי מספיק כדי שישימו לב אליו), ולצבוע בו את החלל כולו, כולל התקרה וההנמכות. הטריק הזה מסיח את תשומת הלב מהצורניות ומעלים אותה.

6. הגדרת אזורים בחלל פתוח

בעבר היה נהוג לחלק את הבית לאזורים מוגדרים, עם מבואת כניסה ומטבח סגורים באופן מלא או חלקי. בעיצוב המודרני, לרוב החללים הציבוריים הם פתוחים ומחוברים. החיבור הזה יוצר במקרים רבים צורך בהגדרת החללים, וצבע הוא דרך פשוטה וזולה להשיג את המטרה. אפשר ליצור צורה גיאומטרית מעניינת על הקיר או על התקרה ואפשר גם לצבוע רק איזור מסויים וכך להגדיר אותו.

צילום: שירן כרמל

7. לבן זה לא צבע (וגם לא שמנת)

יש איזו נטייה ישראלית לצבוע קירות בלבן, או לכל היותר שמנת "כדי להכניס חום". אנחנו פה כדי להגיד – צבע זה החיים! גם אם נבחר בצבע נייטרלי לחלל הציבורי, הוא לעולם לא יהיה לבן/שמנת. תמיד נבחר בגוון משמעותי מספיק, כדי שיתן עומק ויעשיר את העיצוב. איך תדעו שהגוון הנבחר משמעותי מספיק? תשוו אותו לצבע לבן נקי (דף 4A יעבוד מצוין) ומצאו את ההבדלים.

עיצוב: סטודיו Home lifting, צילום: קארין רבנה, www.pnim.co.il
צילום: קארין רבנה

8. צבע כהה לא מקטין

משום מה יש תפיסה רווחת שאם נבחר בצבע כהה הוא יקטין את החלל. אנחנו כאן כדי להוכיח את ההיפך. כשחלל מתוכנן באופן נכון ויעיל, עם ריהוט מתאים ופרופורציונלי, הוא ירגיש מרווח. בחירה בצבע דומיננטי רק תוסיף לעיצוב ותקפיץ אותו. 

צילום: תומר אלמוג

9. צבע דומיננטי למטבח

המטבח הוא כמעט תמיד פרט הנגרות היקר והבולט ביותר ביותר בבית ותמיד מדובר בפרט שמיוצר בהתאמה אישית. מבחינתנו זאת הזדמנות מעולה לנצל את האפשרות ליצור אמירה עיצובית שתשפיע על עיצוב הבית כולו. לכן, ההמלצה שלנו היא לקחת גלולת אומץ ולבחור בצבע דומיננטי (לא, לא רק לקלפה או לאי- אלא לכל המטבח). זה לא עולה אפילו שקל אחד יותר ואנחנו מבטיחות שהאפקט יהיה מדהים.

צילום: שירן כרמל

10. דוגמאות של הצבע הנבחר

כשבוחרים גוון של צבע יש המון משמעות לניואנסים. גם צבעים שנראים כמעט זהים במניפה ייראו שונים במציאות בגלל תתי-הגוונים שמרכיבים אותם. צבע גם ייראה שונה על משטחים שונים (קירות, נגרות, אלומיניום). כדי לוודא שהגוון הנבחר אכן מושלם, חשוב לבקש דוגמא ולראות אותה באור יום בחלל בו היא תהיה.

עיצוב: סטודיו Home lifting, צילום: קארין רבנה, www.pnim.co.il
צילום: קארין רבנה

בונוס – הגוונים האהובים עלינו

צבעים הם ללא ספק הפייבוריטים שלנו בסטודיו, לאורך השנים הרכבנו לעצמנו רשימה ארוכה של גוונים שתמיד יוצאים מושלם.
כחול אפור 1195A טמבור
כחול כהה 0619 נירלט
טורקיז 0669 נירלט
ירוק אפרפר 0472 נירלט
מרווה 0947P/T טמבור
פודרה 0126 נירלט
חמרה 1061 נירלט
אפרפר בהיר 1534P טמבור
נייטרלי עדין 1541P טמבור

עיצוב: סטודיו HOME LIFTING
לאתר של HOME LIFTING >>
לדף הפייסבוק של HOME LIFTING >>
לחשבון האינסטגרם של HOME LIFTING >>

עוד על סטודיו HOME LIFTING>>