מדור פירסומי – בשיתוף איקאה

הדרך לעצב את מטבח החלומות עוברת בבחירת סגנון, הוספת אי, שילוב פתרונות אחסון ודגש על תאורה טבעית ומלאכותית. לא יודעים מאיפה להתחיל? הנה המדריך שיעשה לכם סדר:
המטבח הוא החדר הכי חשוב בבית והמקום שבו נבלה לבד ועם המשפחה. כמו כן, המטבח קובע איזה רושם האורחים יקבלו וגם כיצד אנחנו נרגיש כשנחזור הביתה. לפיכך, כדאי להכיר כמה המלצות לעיצוב נכון:

המלצות לעיצוב המטבח
תמונה: pexels

1. בחרו סגנון שמתאים לשאר הבית
הסוד בעיצוב המטבח הוא להתאים אותו לסגנון הקיים בשאר הבית. על קצה המזלג אפשר להזכיר למשל סגנונות של עיצוב מודרני, קלאסי וכפרי וגם מאפיינים של מטבח לבן לעומת מטבח צבעוני. ככל שתקדימו להגדיר את סגנון העיצוב המועדף עליכם, כך תוכלו לחסוך זמן והוצאות מיותרות.
במקרים שבהם אין לכם רעיונות מיוחדים לגבי עיצוב של המטבח, הפתרון הוא לשאוב השראה מקטלוגים ואולמות תצוגה. גם כאן צריך לשמור על ראש פתוח וחשוב להיות יצירתיים אך בלי לוותר על ערכים של פרקטיקה ופונקציונאליות. 

2. תנו עדיפות למטבח עם אי
מומלץ לעצב מטבח עם אי על מנת להפריד בין האזור התפעולי ואזור הראווה. כמובן שלא בכל מטבח אפשר למקם אי ושצריך לתכנן היטב את המקום הפנוי אם רוצים לעשות את זה, אך בקטלוגים מודרניים של מטבחים הוא מקבל עדיפות על פני מכשירי חשמל ורהיטים.
מטבח עם אי מתאים למשפחות ויכול לשדרג את ערך הנכס. אם יש אפשרות כזו, נסו לשקול פתיחה של המטבח באמצעות הורדת קיר או הוספת נישת גבס להפרדה בין האזורים השונים. בטווח הארוך, זו השקעה משתלמת עבורכם ועבור המשפחה. 

3. אל תשכחו פתרונות אחסון
פתרונות האחסון שיש לכם במטבח קובעים את הסדר והארגון. ככל שיהיו במטבח יותר ארונות ומגירות, כך יורד הסיכוי שתצטרכו לגשש את דרככם לכיור דרך כלים מלוכלכים ושאריות מזון לא היגייניות.
השתמשו בפתרונות אחסון בחוכמה וודאו שהם נגישים עבורכם. בנוסף, התאימו את מספר ומיקום פתרונות האחסון והארונות לילדים. הרחיקו סכינים מהישג ידם של ילדים ותינוקות ועשו את אותו הדבר עם סכום שביר וזכוכיות. 

4. נצלו את היתרונות של תאורה טבעית ומלאכותית
מה שקורה בחלק העליון של המטבח חשוב לא פחות מהשיש, משטח העבודה ומהכיור. כאן מדובר בעיקר על האופן שבו תבחרו להאיר את המטבח ולשלב בין תאורה טבעית ומלאכותית. בתאורה הטבעית למשל תוכלו לשלוט באמצעות וילונות ופתרונות חיפוי והצללה לחלונות, בעוד התאורה המלאכותית כבר תלויה בבחירת גופי תאורה ספציפיים.
נסו להגיע למצב שבו חלל המטבח מואר ומייצר אשליה של גודל ומרווח. כמו כן, קחו בחשבון שיקולים פרקטיים כדי לעבוד במטבח בנוחות גם בשעות אחר הצהריים או הערב. אם תתכננו בקפידה את התאורה, תרוויחו מטבח מפנק שנעים להיות בו.