עיצוב חדר לבייבי החדש

מדור פרסומי – בשיתוף האגיס

חושבים לעצב את החדר לבייבי החדש? חדר תינוקות משפיע גם עליהם וגם על ההורים ולכן צריך לדעת איך לעצב אותו. צריכים להתכונן לרגע הגדול ולא יודעים מאיפה להתחיל? הנה כמה המלצות שיכולות לעזור לכם.

עיצוב חדר לבייבי החדש
תמונה: pexels

הכנת החדר לקראת הבייבי החדש היא פעולה מרגשת מאוד עבור הורים טריים וגם מנוסים. כל הורה יודע שלחדר יש משמעות גדולה והשפעה על האופן שבו התינוק יישן, יתנהג ויירגע. בנוסף, העיצוב של החדר גם משפיע על ההורים ועל היכולת שלהם להתמודד עם הקשיים שמאפיינים את החודשים הראשונים עם התינוק בבית.
השאלה המתבקשת היא כיצד מעצבים את החדר המושלם ועל מה צריך לשים דגש. אם גם אתם מתמודדים עם התלבטות דומה, יש כמה המלצות שיכולות לעזור:

התאימו את החדר לשם התינוק
אחרי שהתלבטתם בין שמות לבנים או לבנות וקיבלתם החלטה שמקובלת על כל הצדדים המעורבים, כל מה שיישאר לכם הוא להתאים את החדר לשם הנבחר. אפשר לעשות את זה למשל באמצעות מגנטים על המראה, אותיות מפוסלות על המדף או מדבקות וטפטים על הקירות.
אם מעוניינים בכך, ניתן גם לדאוג למצעים וסדינים שעליהם רקום השם הרלוונטי ולשלב בין האלמנטים הגרפיים והטקסטואליים. המטרה היא בכל מקרה להכניס לחדר טאצ' אישי ולהפוך אותו למקום שמזוהה עם התינוק ועם השם שלו. 

הקפידו על רכישת רהיטים בטיחותיים
הבטיחות היא ערך עליון בכל מה שנוגע לעיצוב וריהוט של חדרי תינוקות. ודאו שבשידת ההתחלה שלכם יש מחסום שמונע מהתינוק להתגלגל לצדדים וליפול, בחרו בקפידה גם את המיטה ושימו לב למרחק בין הרהיטים השונים לבין שקעי החשמל.
בהמשך, תוכלו למקם את האביזרים השונים בחדר באופן שיקל עליכם להתנהל בו גם בשעות הקטנות של הלילה ואחרי ימים ארוכים ללא שינה. מיקום נכון של האביזרים בחדר גם יכול ליצור אשליה של חלל אופטי גדול ומרווח ולשפר את איכות החיים של התינוק כאשר הוא יגדל.

בחרו בקפידה את הצבע של הקירות
אחד ההבדלים העיקריים בין חדרי שינה רגילים לבין חדרי תינוקות הוא הצבע של הקירות. אתם לא חייבים ללכת על ההפרדה המסורתית בין תכלת לבנים לעומת ורוד לבנות, כי יש ספקטרום רחב של אפשרויות לבחור מתוכו.
בחרו את הצבע של הקירות לפי הסגנון העיצובי המועדף עליכם. קחו בחשבון את ההתאמה בין הצבעים בחדר לבין שאר אזורי הבית, שמרו על גמישות מסוימת אם הנכס בבעלותכם והתינוק עומד לגדול באותו חדר במשך כמה שנים ברצף והימנעו מצבעוניות-יתר שגורמת עומס בעיניים. מבחינה פרקטית, אתם יכולים לבחור אם לצבוע את הקירות או להדביק עליהם טפטים.

לסיכום, הדרך לעצב את החדר לבייבי החדש עוברת בהמון החלטות שההורים צריכים לקבל ולכן הסוד הוא ליהנות מהתהליך ולא רק מהתוצאה.