pnim בשיתוף עם חברת טמבור

עונת השיפוצים כבר ממש קרובה אלינו, ואין זמן מתאים יותר לחשוב על שינויי צבע בבית. אז במקום להיכנס לטמבוריה הקרובה לביתכם, לבחור צבע מהמניפה ולהתחיל לצבוע בצבע שלא בהכרח יעשה את השינוי ששאפתם להגיע אליו, יש לנו המלצה בשבילכם שתאפשר לכם לבצע שינוי מדוייק יותר. נסענו לבית טמבור לשיחה עם אחת מיועצות הצבע רק כדי להבין את הערך המוסף שיש לביקור בבית טמבור וכמה שעת הייעוץ יכולה לתת פרספקטיבה נרחבת יותר.

ביקור בבית טמבור, מגזין pnim, צילום: אורית ארנון
בבית טמבור קיבלה את פנינו יועצת הצבע ומעצבת הפנים אביבית מדינה, שמאוהבת ומתרגשת מצבע, וכמו כל שאר היועצות האחרות בבית טמבור, היא עוסקת במקביל לעבודתה כיועצת צבע גם בעיצוב פנים, ומשתמשת בידע ובנסיון שלה מעולם העיצוב גם בייעוץ שהיא מעניקה.

ביקור בבית טמבור, מגזין pnim, צילום: אורית ארנון

בית טמבור

אביבית: בית טמבור הוא המרכז הגדול והמקיף ביותר בארץ לייעוץ צבע. השירות שניתן אצלנו הוא חינם וניתן להתרשם מאלפי דוגמאות צבע אמיתיות בגדלים שונים של כל גווני המניפה, הטקסטורות והאפקטים של טמבור.
הדרך המומלצת להגיע אלינו היא להתקשר ולתאם פגישה. לקוח שמתאם איתנו מראש מקבל שעה מלאה עם היועצת. כשלקוח מגיע לכאן בתיאום מראש אנחנו מבקשות ממנו להביא איתו תוכניות, צילומים של הבית, של הריצפה, של הריהוט, של האלומיניום כדי שנוכל לקבל תמונה כללית של הבית וליצור חיבור של כל האלמנטים באמצעות הצבע. אנחנו בונות ללקוח סקאלה של גוונים מכל הפריטים שיש לו בבית ושואלות לגבי אורח החיים שלו, שזה בעצם הדבר הכי חשוב. מהשלב הזה אנחנו מסבירות על הצבע, מסבירות על האפקטים בטמבור – מסבירות מה יהיה נכון ולא נכון עבור הבית הספציפי שלו. לפעמים מגיע לכאן לקוח ללא סיפור צבעוני מסויים או מושג לגבי חיבור לצבע, אז אנחנו מתמקדות באחד החפצים האהובים בבית ומשם בונות את הסקאלה הצבעונית. זה יכול להיות ציור או שטיח או כל פריט שהלקוח מתחבר לצבעוניות שלו.

ביקור בבית טמבור, מגזין pnim, צילום: אורית ארנון

צבע

לרוב האנשים קשה להסתכל על הצבעים במניפה ולדמיין איך הצבע נראה על שטח גדול יותר. היתרון המשמעותי של בית טמבור הוא שאצלנו רואים את הצבעים על שטחים גדולים יותר. יש כאן כמה מגירות מאוד גדולות של דפי A4 שכוללות את כל הגוונים במניפה – אני לוקחת את הדפים האלה שעליהם מיושם הצבע ואני מניחה אותו במקומות שונים שממחישים סוגי תאורה שונים. ואפילו כאן אנחנו מבהירות ללקוחות שהצבעים האמיתיים שאנחנו מציגות בפניהם, לא בהכרח יתקבלו בצורה זהה בבית שלהם, כי הכל תלוי בתנאי התאורה ובגודל החלונות שיש בבית. הצבע משתנה בהתאם לתנאי התאורה. לכן אני תמיד שואלת מה הם כיווני הבית ובודקת את החלונות. אני גם תמיד שואלת מהי התאורה המלאכותית בבית – צהובה או לבנה. יש לנו כאן מכשיר שמדמה בית עם תאורה צהובה או תאורה לבנה ואני תמיד מדגימה את הצבע שבחרו בהתאם. אנחנו מנסות לתת ללקוח פרספקטיבה כמה שיותר רחבה לגבי הצבע שבחר.
בנוסף לזה, יש לנו גם שירות בתשלום שנקרא "מעצבים עד הבית" שבו יועצי העיצוב שלנו מגיעים אל בית הלקוח ובוחנים בבית עצמו את שילובי הצבע המתאימים, ועוד שירות חינמי לקבלת ייעוץ גוונים דרך המייל – שולחים אלינו תמונות של החלל ואנחנו מתאימים את הגוונים. זה בעיקר שירות שיכול להתאים למי שמתגורר רחוק מהמרכז.

ביקור בבית טמבור, מגזין pnim, צילום: אורית ארנון3C8A8805ביקור בבית טמבור, מגזין pnim, צילום: אורית ארנון

המניפה

המניפה שלנו בנויה מ-3 קריטריונים: משפחת גוונים, רוויה וכהות. במניפה יש 8 משפחות גוונים ובתוך כל משפחה יש מעבר הדרגתי מהגוונים הרוויים ביותר (הנקיים) לגוונים הפחות רוויים (מעושנים).
אם אוהבים גוון מאוד מסויים של צבע כדאי להביא לייעוץ דוגמא של הגוון ואנחנו נתאים את הגוון הקרוב ביותר אליה, או את זה שעובד איתה הכי טוב. במידת הצורך נשתמש במכשיר לקריאה מדוייקת של הגוון, אבל מנסיון – למומחים שלנו יש עין "ביונית" שמנצחת כל מכשיר.

ביקור בבית טמבור, מגזין pnim, צילום: אורית ארנון

מיתוסים

אנשים תמיד חושבים ששחור או צבעים כהים סוגרים את החלל וזה לא נכון כי העיקרון המנחה הוא להוביל את העין לאן שרוצים. צבעים כהים בכלל לא מקטינים את החלל, הם מגדילים אותו. יש כאן בלבול עם תחושת "חושך" או קדרות שיוצרים צבעים כהים, אבל זה בעיקר עניין תרבותי וסובייקטיבי.
אנחנו גם לא בהכרח מאמינים בהרמוניה של צבעים. הרמוניה שואפת לשיווי משקל בעיצוב, ולא בכל עיצוב צריך להכניס שיווי משקל. אני מתאימה את הצבעים לאדם שיושב מולי ולתנאים הספציפיים שיש בבית שלו. אנחנו מאמינים בהתאמת הצבע לצרכים ולרצונות של כל אחד בהתאם לסגנון העיצובי ולאורח החיים.

ביקור בבית טמבור, מגזין pnim, צילום: אורית ארנון

חדרים

גם כשמגיעים לנושא החדרים אין חוקים. חשוב לי איפה הפתחים, איפה נופל האור. מה הגילאים של הילדים, ממה עשויה הרצפה, מה צבע האלומיניום. ילד בגיל 3 הוא לא ילד בגיל 17. הילדים הבוגרים יותר יתחברו לגוונים כהים בעוד שהקטנים יתחברו לצבעוניות רכה. הכל תלוי האדם, אורח החיים, הגילאים.

ביקור בבית טמבור, מגזין pnim, צילום: אורית ארנון

צביעת רהיטים

כשמגיע לקוח שרוצה לצבוע ריהוט, אנחנו מבקשים ממנו להביא צילומים של הרהיט, או אפילו מגירה כדי לראות את מצב הרהיט. חשוב לנו לראות מהו החומר כדי להבין איזו צביעה נדרשת. יש לנו את צבעי הפוליאור שקיים בכל גווני המניפה ומאוד פשוט ליישם אותם על רהיטים. בבית טמבור אנחנו גם מסבירים להם לא רק מה בדיוק לקנות, אלא אפילו איך לשייף לפני הצביעה. מדי פעם יש לנו כאן גם סדנאות לאדריכלים וסדנאות לפרטיים לגבי צביעת רהיטים, צביעת אפקטים וכדומה.

אפקטים

אפקטים בצבע הם כמו אקססוריז באופנה. צריך להתאים אותם לסגנון העיצובי ולהשתמש בהם במינון הנכון. האפקטים של טמבור מסונכרנים מאוד עם מה שקורה בעולם האדריכלות והעיצוב. חלק מהאפקטים שלנו הם קלים ליישום עצמי וחלק מחייבים איש מקצוע מיומן. טיח הערבה למשל הוא חומר טבעי לחלוטין שמורכב ממינרלים טבעיים. יש דרך מאוד מסויימת להשתמש בו ורק אנשים שעברו הכשרה על החומר הזה יכולים ליישם אותו.
(בשלב הזה אביבית מראה לנו יישום של טיח ערבה בעזרת שבלונה שמדמה קיר בריקים. נרשמה התעלפות. מאוד אהבנו את המראה הפצוע והלא אחיד של הקיר).

ביקור בבית טמבור, מגזין pnim, צילום: אורית ארנוןביקור בבית טמבור, מגזין pnim, צילום: אורית ארנון
לעומת טיח הערבה שמצריך יישום מקצועי ומיומן, אפקט הבטון הוא צבע – כלומר חומר מוכן ואנשים יכולים לעבוד איתו לפי הוראות שהם מקבלים מאתנו. האפקט הזה מתאים לבתים אקלקטיים, בתים אורבניים, והוא מאוד פשוט ליישום. בחנות שלנו כאן בבית טמבור נמצא איש מקצוע שמעביר ללקוחות את הידע הנדרש.

ביקור בבית טמבור, מגזין pnim, צילום: אורית ארנון

טרנדים

הצבעוניות של הטרנדים מושפעת מעולמות שונים של עיצוב. לכן החלטנו לרכז את הטרנדים במניפה נפרדת. הצבעים האלה מופיעים גם במניפה הגדולה וגם בנפרד. כשמגיע לקוח שמתלבט לגבי הגוונים, הוא יכול להיעזר גם במניפת הטרנדים וזה מאוד עוזר לו ליצור פוקוס. שני הטרנדים החדשים שיצאנו איתם לאחרונה הם – אפקט בטון ואפקט מטאל טאץ' ובמקביל יש לנו גם את האפקטים הותיקים יותר כמו הספארי, יוטה והסוויד.

ביקור בבית טמבור, מגזין pnim, צילום: אורית ארנון

מרגש

בשבוע שעבר הגיעה אליי לקוחה שקנתה דירה בתל אביב שמשקיפה על הים. היא הגיעה עם האדריכלית והייתה מאוד מבולבלת. הן הגיעו עם החומרים וללא קונספט צבעוני. ישבתי ומיקדתי אותן. עברנו על כל הריהוט, והחלטתי לפי הריהוט על הגוון הכללי. מכיוון שהים נשקף מהבית, החלטתי שיהיה נכון לבחור את השיש בגוון של הים. זו הייתה נקודת ההתחלה. את גרם המדרגות חיברתי לאפקט בטון מעושן ואת המעקות בחרתי בכחול עמוק וכהה. החיבור שעשיתי עם הגוון הכללי של הבית, ומתוך כך כל אלמנט בנפרד, חיבר בצורה מושלמת את המכלול. תמיד גם מרגש אותי ששולחים לי תמונות של הבית לאחר השינוי ומודים לי.

ביקור בבית טמבור, מגזין pnim, צילום: אורית ארנון

טיפ

כשמגיע אליי לקוח שפוחד מצבע, אני מסבירה לו שצבע הוא ההוצאה הקטנה ביותר בכל השיפוץ של הבית, ולמרות זה הוא אחד האקססוריז החשובים ביותר בבית. בגלל העלות הזולה אפשר להיות נועזים יותר בבחירת הצבע. אם הוא לא יאהב את הקיר שצבע, הוא יוכל בקלות לשנות אותו. מעבר לכך, אם עדיין חוששים אפשר לעבוד עם סקאלת צבעים שקטה יותר ולבחור בקפידה איזה קיר להדגיש.
טיפ נוסף הוא שכדאי ללכת עם המבנה האדריכלי ולהדגיש אלמנטים שגם ככה הובלטו. המוטו העיקרי הוא "לעשות סדר בעיניים" ולבחור לאן אנחנו רוצים למשוך את תשומת הלב ומה אנחנו רוצים לטשטש.

חנות טמבור

לפני שסיימנו את הביקור שמחנו לגלות שבהמשך לשעת הייעוץ, ניתן לרכוש את החומרים בחנות שנמצאת בבית טמבור ולקבל הדרכה מעשית עליהם. ועוד דבר ששמחנו לגלות הוא השבלונות. יש בחנות עשרות דוגמאות של שבלונות שבעזרתן אפשר לצבוע על הקיר מגוון רחב של דוגמאות. אם לא תמצאו שבלונה מתאימה מהמגוון הקיים, תוכלו להביא איתכם קובץ גרפי שמצא חן בעיניכם ובחנות ייצרו עבורכם מהקובץ הזה שבלונה שתוכלו לרכוש.

ביקור בבית טמבור, מגזין pnim, צילום: אורית ארנון

תודה רבה לאביבית המקסימה על הפגישה המחכימה הזו שהבהירה לנו כמה חשוב לחוות את הצבע והמרקם לפני שלוקחים החלטה על עיצוב הקירות, וכמה פגישה כזו יכולה לפתוח אופקים חדשים של יציאה מהקופסא.

צילומים: אורית ארנון

תגובה אחת

  1. ציפי

    וואו שאפו לטמבור שנותנים שירות מקצועי ממעצבת כמו אביבית התרשמתי מאוד מהשירות והמקצועיות