הבית של חן ועומרי נבנה כחלק מההרחבה בקיבוץ שדה נחום שבצפון, ולטובת ההתאמה לצרכי הדיירים נעשו בו שינויים מהתוכנית המקורית אותה הציע הקבלן. גג קורות העץ הוא האלמנט הבולט ביותר בחלל הציבורי וסביבו נבנה קונספט מקסים של נורדיות חמימה בשילוב מספר מצומצם של צבעים וחומרים.

עיצוב: מור חליפה, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

המעצבת מור חליפה משתפת בתהליך: זהו בית קרקע בן חמישה חדרים בקיבוץ שדה נחום שבצפון הארץ שבו מתגוררים חן ועמרי ביחד עם שני ילדיהם בני 8 ו-6. הבית נבנה כחלק מפרויקט הרחבה בקיבוץ על ידי קבלן וקיבל תכנון ועיצוב מחדש תוך כדי ויתור על חדר שינה אחד.
חן ועמרי הגיעו אליי דרך שידוך של חברה טובה וכבר בפגישה הראשונה הדגישו שהם רוצים לקבל תחושת חמימות, הרבה עץ וצבעים רכים. יצאנו לדרך ואת כל הפריטים רכשנו הרבה לפני שהתקבל טופס 4, במטרה להיכנס לבית כשהכל מוכן ומתוקתק. הבית כולו מדבר בשפה הנורדית יחד עם אורבניות המתבטאת בשילוב של החומרים: עץ, עץ שחור, מתכת שחורה, אפקט בטון בקיר והרבה לבן.

עיצוב: מור חליפה, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilהבית מחולק לשני איזורים. החלל הפרטי בצד הימני – חדרי השינה, מסדרון וחדרי הרחצה ואילו בצד השמאלי נמצאים המטבח והסלון תחת תקרה חשופה של קורות עץ וחלל כפול וגבוה. מייד כשראיתי את התכנית הראשונית של הקבלן, ידעתי איך הבית ייראה עד לרמת התמונה שעל הקיר. קורות העץ החשופות בתקרת הגג בחלל הציבורי הובילו אותי לעיצוב בית אורבני-עכשווי.
תהליך העיצוב התחיל מתכנון נגרות המטבח לפרטי פרטים. הרחבתי את המטבח מהתוכנית המקורית על חשבון פינת המשפחה. לחן היה חשוב מטבח גדול ומפנק, עם איחסון ואי גדול לישיבה. חשוב היה לי לתת את הטאצ' של עץ האלון המושחר באופן שלא ישתלט על החלל. שילבתי את ידיות המתכת והפרזול התעשייתי במטבח האורבני שתכננתי על מנת ליצור ויזואליות שונה, שלא מזכירה מטבח כפרי רגיל וסטנדרטי.

עיצוב: מור חליפה, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

מיקמתי ארונות גבוהים אחד מול השני וביניהם האי המשלים את כל המטבח בצורתו. השתמשתי בחיפוי נורדי חזק מבחינה עיצובית – אריחים צרים וארוכים בהנחה של פישבון בצבע לבן מט עם רובה שחורה שמבליטה אותם.

עיצוב: מור חליפה, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilעיצוב: מור חליפה, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
רציתי ליצור את ההרמוניה בשילוב העץ והמתכת תוך כדי שמירה על חמימות ולא ליצור מצב של "קרירות" או תחושת מוזיאון בבית. גם הסלון מכיל כריות רבות בצבעים רכים: הרבה לבן ואפור וחמרה בכריות הגדולות.

עיצוב: מור חליפה, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

האלון המושחר בא לידי ביטוי בכל רהיטי הבית שאותם תכננתי וייוצרו על ידי הנגר יעקב גנדי מעפולה – בארונות הבגדים, בספריות ובארונות חדרי הרחצה. את חדר ההורים מהתכנית הראשונית שיניתי והפכתי לחדר של בת ה-8. החדר הוא סוויטה מפנקת עם חדר ארונות מקיר לקיר. גם בחדר הזה רציתי ליצור תחושת רוגע ועדיין לשמור על התמימות שבעיצוב חדר ילדה תוך הכנסת אלמנטים רכים כמו וילון טול עם פפיונים גדולים, שטיח קש עגול, נדנדת מקרמה על יד החלון המשקיף אל הגינה.

עיצוב: מור חליפה, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

עיצוב: מור חליפה, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
את החדר של בן ה-6 החלטתי שאני מעצבת בסגנון קצת אחר משאר הבית, אך עדיין להישאר עם השחור והלבן ונגיעות העץ רק שהפעם באופן בהיר ועדין יותר. סגנון החדר הוא נורדי ונקי עם קווים ישרים ובולטים בריהוט ובאלמנטים הדקורטיביים.
יצרתי קיר "לוח גירים" בצורת בית בצבע שחור שישמש למשחק ולצייר חופשי, בלי חשש. בחרתי בצבע הטורקיז כדי לשבור את השחור-לבן ומכניס קצת עניין. השילוב של הצעצועים שלו המטוסים והמשאיות השלימו את כל הפלטה שרציתי מבחינת הצבעים.

עיצוב: מור חליפה, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

שני חדרי השינה מהתכנון הראשוני הפכו לחדר הורים אחד גדול המכיל בתוכו חדר ארונות וחדר רחצה. את החדר הזה תכננתי בקפידה רבה תוך שמירה על מרחב בחלל ותחושה של סוויטה בבית מלון. חן ועמרי רצו חדר גדול עם חדר ארונות מפנק, ויצרתי עבורם את חדר הארונות המתחיל מיד עם סיום קו המיטה, וממשיך בצורת ר' עד לתחילת חדר הרחצה.
חדר הארונות תוכנן מעץ אלון מושחר מריצפה ועד תקרה, כאשר במרכזו תלינו את המראה השחורה מהחנות עד עיצובים שברמת השרון. בחרתי לצייר לדיירים שני ציורים ולהניח אותם על השולחן הגבוה בצורת הח' שתכננתי.

עיצוב: מור חליפה, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilעיצוב: מור חליפה, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilחדר הרחצה נמצא בסמוך לחדר הארונות ושם מיקמנו פריטים כדי לתת צבע פסטל בחלל. כך בחרנו את הכיור הירקרק יחד עם המגש הירקרק שמונח על ארון הכיור.
רציתי לתת קיר "כוח" בדיוק כשנכנסים אל חדר הרחצה, והשתמשתי במוטיב החוזר בכל הבית – בעץ. הפעם בחרתי בדמוי פרקט לאורך כל הקיר.

עיצוב: מור חליפה, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

חדר הרחצה של הילדים תוכנן מחדש על ידי שינוי מיקום הכלים הסניטריים וגם שם היה אתגר לא קטן, כאשר החלל היה צר וארוך והייתי צריכה לתת את הפיתרון למעבר נוח בין השירותים למקלחת ולכיור.
לכן, תכננתי את ארון הכיור כך שהוא הופך לצר יותר, כדי שיהיה מקום בין האסלה לבין הארון. גם שם הקונספט היה שילוב של עץ וצבע שחור עם המראה הדרמטי שמתבטא במקלחון השחור והמנורות לצידי המראה.

עיצוב: מור חליפה, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

הפינה שאיתגרה אותי בבית ואותה אני הכי אוהבת, היא המסדרון המקשר בין כל החלל הפרטי – חדרי השינה וחדר הרחצה והכביסה. רציתי ליצור פינה נעימה וחמה שבעלי הבית יוכלו להתפנק ולשבת ברוגע. חן ועמרי נתנו לי יד חופשית ליצור את כל האלמנטים והדקורציה שאני רק חלמתי, ואכן זה מה שהיה. יצרתי להם פינה המשלבת כמה סגנונות עיצוב: גם המראה הסקנדינבי נורדי, וגם המראה הכפרי האורבני שחן תמיד רצתה.
השתמשתי בצבע אפקט בטון של חברת טמבור וחילקתי את הקיר והתקרה באמצעות הצבע הבטון כדי לתחום את הפינה ומיקום הכורסה. הכורסה המדהימה והמפנקת נבחרה בקפידה רבה בחנות פיק אפ שבתל אביב יחד עם בול העץ המשמש לשולחן לצידה. הוספתי מידוף עץ שתכננתי לספרי קריאה ופרטי דקורציה. במרכז התקרה תלינו מנורת קש גדולה עם תאורה חמה.

עיצוב: מור חליפה, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
התהליך היה מדהים ברמה הכי גבוהה שרק חלמתי לקבל. הזוג קיבל את כל ההחלטות שלי ושמרתי איתם על הקונספט שעליו הם  אשר אותו חזיתי כבר בפגישה הראשונה שלנו.

עיצוב: מור חליפה
צילום: אורית ארנון
אמנות: מור חליפה
דוגמנית: אמה עזרן

נגרות: יעקב גנדי
חיפויים וריצופים: נגב קרמיקה
ריהוט ואקססורייז: פיק אפ, לאופרד, ביתילי, GOLF&CO, עד עיצובים, קאדו

 

תגובה אחת

  1. אפרת

    בית מהמם , מעוצב בטוב טעם. אשמח לדעת מאיפה נרכשה שידת הצד השחורה לצד המיטה בחדרו של הילד