הדירה בת ה-4 חדרים ברמת גן נרכשה בפרוייקט תמ"א, וכדי להרחיק אותה מהשבלוניות של דירת קבלן טיפוסית נעשה בה שימוש מעניין בצבע וטקסטורה, תוך כדי תוך כדי תהליך עבודה שנעשה ברובו באון-ליין.

עיצוב: עדי סלע, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

המעצבת עדי סלע משתפת: בדירה ברמת גן מתגוררים עדי ואור, זוג בשנות ה-30 לחייהם וביתם יוני בת השנה וחצי. זוהי דירת קבלן חדשה, בת 4 חדרים, כ-90 מ"ר, בקומה ראשונה, אשר נרכשה בפרויקט תמ"א.
הדיירים פנו אליי בהמלצה של חברה משותפת. בפגישה הראשונה עדי אמרה לי שיש לה טעם טוב, היא יודעת לבחור דברים יפים, אבל לא יודעת לחבר ביניהם. ואכן, לזוג יש טעם מעולה. לאחר הפגישה יצאנו לדרך וידענו כי דירת הקבלן הריקה והאפורה תקבל את האופי המיוחד, הפתוח והצבעוני של המשפחה.
התקציב לא היה גבוה במיוחד ונצמדנו אליו ככל האפשר, תוך שימוש ברהיטים קיימים ואוספים נהדרים של סבתא של עדי. תהליך הליווי התמקד בעיקר בהלבשת הבית במסלול קצר שאותו אני מציעה ללקוחות עם תקציב נמוך יחסית. רובו גם נעשה און-ליין. כל החלוקה הפנימית בדירה כבר הייתה ותפקידי היה להיכנס פנימה עם הצבע והסטייל ולחבר בין הדברים.

עיצוב: עדי סלע, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

הקונספט העיצובי התבסס על שמחת החיים והאופטימיות של בני הבית. היה לי חשוב שהבית ירגיש חי וזה אכן בא לידי ביטוי באופן העמדת הריהוט, הצבעוניות והמרקמים. הבחירה הראשונה והמשמעותית הייתה שימוש בעץ אלון טבעי בכל פרטי הנגרות. כחומר טבעי, הוא תרם מאוד לתחושת הרכות והביתיות.
מגבלת המקום בסלון הובילה אותנו להעמדת הספה על הקיר הגובל עם דלת הכניסה, כך שהגב של הספה נהיה מאוד דומיננטי. שידת כניסה שעוצבה במיוחד נצמדה לגב הספה ויצרה כניסה מעניינת ופרקטית. כך תפסנו שתי ציפורים במכה – מקום אחסון נוסף והסתרה של גב הספה.

עיצוב: עדי סלע, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il
הסלון, למרות היותו קטן יחסית, הפך למרכזי ודומיננטי. תוכננה ספרייה א-סימטרית שמכילה את מיטב התקליטים והספרים של הזוג. בחרתי גוף תאורה שמתכתב עם הנגרות ושוטף את הסלון באור.
הכורסא שעברה אל עדי מסבתה, קיבלה מראה מרענן לאחר שרופדה מחדש בבד חצי קטיפתי כחול. בחרנו שטיח בהיר כדי שיוכל להשתלב בחלל הצבעוני וגם לספה נבחר צבע נייטרלי.

עיצוב: עדי סלע, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilעיצוב: עדי סלע, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.ilאחד האתגרים בעיצוב דירת קבלן היא להתגבר על הסטנדרטיות, ולגרום לדירה להיראות ייחודית. לכן, בפינת האוכל שנמצאת בכניסה לדירה, השקענו בטפט עדין ועשיר שגם נתן דגש לשולחן המרהיב והשמור של הסבתא והכסאות שרופדו מחדש. הטפט נותן את ה-WOW הראשוני בכניסה וגורם לשכוח שמדובר בדירת קבלן. הוספנו גוף תאורה בצבע טורקיז ווילונות רכים לבנים מבד שקוף מעט. 

עיצוב: עדי סלע, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

את המטבח הקיים שידרגנו באמצעות גופי תאורה, כיסאות בצבע צהוב ווילונות רומאים לבנים ושקטים. 

עיצוב: עדי סלע, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

עיצוב: עדי סלע, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

הקונספט העיצובי של חדר השינה התבסס על מרקמים שקטים ומינימליסטיים. בחרנו מיטה העשויה כולה מעץ אלון הבולטת על רקע צבע פודרה עדין שמייצר מעין מסגרת נעימה לאזור השינה. שידות הצד המרחפות משלבות עץ וצבע ירוק מעושן ולצידן גופי תאורה זהובים. וילון רומאי לבן ורך ניצב מעל המיטה ומוסיף רכות. גם הפריטים המשלימים מתכתבים עם הקונספט: שטיחי הצד בהירים בצבעם, מצעים לבנים, מתלי עץ בעבודת יד, מראה עם מסגרת שחורה דקה וגוף תאורה עדין.

עיצוב: עדי סלע, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

עיצוב: עדי סלע, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

חדר השינה של יוני היה מאתגר כי נדרש לתכנן עבורו ארון קיר גדול שתופס חלק נכבד מהחלל. הוחלט על ארון קיר לבן פשוט ובסיסי מפורמייקה בשדרוג ידיות עץ שהקפיצו לו את המראה. ירוק מעושן נבחר להיות הצבע של כל החדר עד לגובה החלון ועליו הודבקו מדבקות. מיטת העץ הישנה השתלבה על רקע הירוק ווילונות רכים לבנים נבחרו כדי לכסות את האלומיניום הגס. פינת ישיבה לקריאת ספרים מוקמה בכניסה לחדר יחד עם כיסא נדנדה ומדף המיועד לספרים. 

עיצוב: עדי סלע, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

תהליך הקניות נעשה ביום אחד שהיה מאוד יעיל ומשם המשכנו בליווי און-ליין שכלל חיבור לספקים שונים והתייעצות ובחירות בזמן אמת. בשלב הסופי של הפרוייקט, בהתקנות ובהעמדות הייתי נוכחת ווידאתי שהדברים מתבצעים על הצד הטוב ביותר עד לתוצאה מושלמת.
אמנם הבית צבעוני, אך הצבעים שנבחרו הם מאוד עדינים ונותנים תחושה של הרמוניה. קיבלתי תמיכה מלאה לבחירות. בפרויקט הזה הבנתי שכל דירה הכי פשוטה וסטנדרטית יכולה להפוך לקסם.

עיצוב: עדי סלע, צילום: אורית ארנון, www.pnim.co.il

הרגע הכי מרגש בתהליך היה כשקיבלתי הודעה מהזוג בזמן הסגר מהקורונה: "עדי יקרה, כל הבידוד הזה, זו הזדמנות טובה להגיד תודה! אנחנו מאוד נהנים מהדירה, שנראית מהמם. ואם כבר סגר אז בדירה מקסימה ומעוצבת משלנו". ההודעה הזו העלתה לי חיוך והדגישה את חשיבות המקצוע. יש תחושה לפעמים שעיצוב פנים הוא חלק מקטגוריה של מותרות. דווקא בימים אלו, המקצוע מקבל את מקומו. פתאום הבית זה לא רק מקום שחוזרים אליו מהעבודה, אלא מקום שנותן ביטחון ותחושת שייכות.

עיצוב: עדי סלע
צילום: אורית ארנון
עוד על עדי סלע>>

רשימת פריטים
גופי תאורה: קרן אור
נגרות: ענת מוצרי עץ
מראה בכניסה, שולחן סלון: Tema
וילונות: לה קורטינס
ספה: בדוסה
תמונות בסלון: אסופה
מסיכה תלויה: סאגה
כסאות: פיקאפ
מיטה: פשוט ריהוט

תגובה אחת

  1. דר

    בית מקסים ממש. הייתי שמחה לדעת איזה צבע פודרה צבעתם בחדר שינה של ההורים?