בהמשך לדירה שסקרנו כאן לפני כשבועיים, גם הבית של עומר ואיל עוצב בתהליך דומה של תקציב מאתגר ועם הרבה תושיה שהניבה מציאות מאתרי יד2. יותר מכל, הבית הזה מהווה הוכחה שדווקא כשהתקציב המיועד לתהליך העיצובי הוא קטן, חשוב להיעזר במעצבים וכך לנהל את התקציב בצורה מפוכחת והגיונית.

עיצוב והלבשת חלל: מיכל זילברשטיין, צילום: דליה שחר, www,www.pnim.co.il

מלבישת הבתים מיכל זילברשטיין משתפת בתהליך: עומר ואיל, וילדיהם אלה (בת 8), אביתר (בן 5) וליבי (בן שנה וחצי) מתגוררים בבית בן 118 מ"ר בסלעית. הם גרים בבית כבר כשנתיים ולאחרונה החליטו לעצב ולהלביש אותו.
עומר ואני חברות כבר 20 שנים, לכן זה היה כל כך טבעי שפנתה אליי. הבסיס של הבית היה טוב ולגמרי היה עם מה לעבוד. איל הגיע מוכן לפגישה עם טבלת אקסל מפורטת ופינטרסט עמוס רעיונות והשראה. ישבנו יחד מפוכחים והבנו את מסגרת התקציב המאתגר – 20,000 ש"ח.

עיצוב והלבשת חלל: מיכל זילברשטיין, צילום: דליה שחר, www,www.pnim.co.il
הקונספט העיצובי שנבחר הוא כפרי-אקלקטי והצבעוניות הוכתבה על ידי המטבח התכלת. בחרנו בשילוב צבע אפור נייטרלי ונגיעות של צהוב וזהב – האהובים על עומר ועליי במיוחד.
בשל התקציב המאתגר הוחלט על חיפוש מקיף בקבוצות הפייסבוק ואתרי יד 2. במקביל, את הפריטים החדשים החלטנו לרכוש בחנויות לא יקרות כדוגמת איקאה וגם בחנויות בישובים הסמוכים לסלעית. בנוסף בחרנו להתמקד בחלל המרכזי, המסדרונות, נישת הכניסה ופינת המשפחה בלבד.

עיצוב והלבשת חלל: מיכל זילברשטיין, צילום: דליה שחר, www,www.pnim.co.ilאת הקיר המרכזי בסלון שהיה צבוע בכחול כהה החלפנו במוקה נייטרלי לאחר שתריסי התכלת הישנים שנקנו ביד 2 נכנסו לתמונה.
חיפשנו עבור התריסים את המקום המושלם ואז כשהנחנו אותם על הקיר הגדול בצידי החלון, שם זה קרה.
ציפורי הזהב של גליפס מצאו את מקומן מעל החלון הענקי המשקיף לנוף מושלם וכאילו מצאו פינה מושלמת לבניית הקן שלהם.
החלון הארוך כוסה בווילון מקרמה מ-Nomamacrame שהוכן בדיוק לפי מידת החלון ומצליח להעניק פרטיות. הוספנו לחלונות וילונות גלילה מפשתן אשר מאפשרים האפלה כשהשמש יוקדת. ספסל כחול נקנה ביד 2 ומתחבר לסקאלת הצבעים הכחולה ולמראה האקלקטי.
את הסלון החלפנו לגמרי אצל רפד פרטי באחד מהיישובים ליד סלעית. רכשנו ספה אפורה ארוכה ביחד עם ספה זוגית בגוון טורקיז.
שטיח גדול, צבעוני ושמח ממיקלולה ההתחבר ליתר הפריטים בחלל ומראת נוצות שמחה ועליזה מוסיפה כתם של צבע ממיקלולה על גבי קיר הטלויזיה.

עיצוב והלבשת חלל: מיכל זילברשטיין, צילום: דליה שחר, www,www.pnim.co.il
מזנון הטלוויזיה נקנה אף הוא ביד 2 והתאים בדיוק לסגנון והתחבר נהדר עם יתר הפריטים. מדף הצינורות נמצא בתחילת התהליך באחד מימי הקניות הראשונים, והיה ברור שהוא הולך לגרוף מחמאות ולהכניס המון אופי לבית. עיצוב והלבשת חלל: מיכל זילברשטיין, צילום: דליה שחר, www,www.pnim.co.il

גם שולחן פינת האוכל נקנה ביד 2. לפני כן היה לדיירים שולחן עגול ותכננו למצוא שולחן עגול אחר, אך כשראינו את השולחן הזה ועוד ביד 2 – זרמנו והתאהבנו. הכיסאות הם מאיקאה ונשארו מפינת האוכל הקודמת שהיתה לדייירים. מעל פינת האוכל נתלה גוף תאורה עגול מזכוכית שנקנה במוסקט. פסי הספוטים שבמטבח נקנו באיקאה, וכך בעצם שילבנו תאורה פחות יקרה ויכולנו להשקיע בגוף התאורה הגדול.

עיצוב והלבשת חלל: מיכל זילברשטיין, צילום: דליה שחר, www,www.pnim.co.ilהמדף הצהוב המתכתי במטבח בולט על רקע הקיר האפור במטבח והארון הלבן מימין לשיש נקנה במציאון של איקאה. הדבקת טפט פרחוני בתוך הארון יחד עם מדבקה שקופה חלבית על החלק התחתון והחלפת הידיות, הוציאו ממנו את המראה ה-"איקאי" שלו. הארון משמש לאחסון נוסף, מעליו הונחו עציצים שבעלת הבית מגדלת בסבלנות ומסירות. שעון קיר צהוב של טווילינגן נתלה והתחבר לפלטת הצבעוניות שהגדרנו.

עיצוב והלבשת חלל: מיכל זילברשטיין, צילום: דליה שחר, www,www.pnim.co.il

מימין לדלת הכניסה יש כוננית איקאה שבבעלות בני הזוג שנים רבות, מעליה תלינו מספר פריטים ויצרתי קומפוזיציה ביניהן. האלמנט הזהוב הוא בעצם חיבור של שני מחזיקי מפיות מאיקאה. מכונת הכתיבה נקנתה ביד 2. שילוב של צמחיה יחד עם הפריטים יצרו כניסה נעימה ומזמינה ואף היא מכילה מספר מקומות אחסון, החסרים בכל בית.

עיצוב והלבשת חלל: מיכל זילברשטיין, צילום: דליה שחר, www,www.pnim.co.il

עיצוב והלבשת חלל: מיכל זילברשטיין, צילום: דליה שחר, www,www.pnim.co.il

בפינת המשפחה הקיר נצבע בגוון אפור-ירוק ועליו נתלו מסגרות צבעוניות של בני המשפחה. השתמשנו בגוף תאורה עשוי פח בצבע תכלת עם איורים צבעוניים ורכשנו שטיח אפור, וילונות ודליי טושים באיקאה. ארונית זכוכית למשחקי הילדים נמצאה ברשת באחד מקבוצות הפייסבוק יד 2.

עיצוב והלבשת חלל: מיכל זילברשטיין, צילום: דליה שחר, www,www.pnim.co.il
עיצוב והלבשת חלל: מיכל זילברשטיין, צילום: דליה שחר, www,www.pnim.co.il

האתגר העיקרי בפרוייקט הזה היה התקציב. היה רצון עז לעשות הרבה, אך התקציב לא היה גדול. הדיירת ניחנת בכשרון רב של מציאת דברים שווים במחירים שווים עוד יותר. שיטוטים רבים בקבוצות הפייסבוק ואתרי יד 2 הובילו אותנו לאוצרות שאפשרו לנו גם לעבוד עם תקציב מוגבל וגם לעצב בית מקסים עם המון אופי.

עיצוב והלבשת חלל: מיכל זילברשטיין
צילום: דליה שחר

רשימת הפריטים:
שטיח, כרית כתומה ומראת נוצות טורקיז: Mikalulla – גלריה לעיצוב חדרים
שולחנות סלון, כריות ואקססוריז: עד עיצובים מתנות ופרסום
גופי תאורה: מוסקט – ריהוט, עיצוב ובילוי מושב אודים
וילונות: רקוטקס – פתרונות בתחום הווילונות וההצללה
ארונית ושידות: איקאה
ציפורי מתכת: glyphs
וילון מקרמה: Nomamacrame
שעון במטבח: Tweelingen

5 תגובות

  1. ליאת

    מושלם!!

  2. אפרת

    מה העומק של השולחן בפינת העבודה ?
    תודה!

  3. מיכל

    כמה עלתה הספה הזוגית ומהיכן היא? תודה

    • איל

      הסלון מרפד בשם עלי מטייבה (רהיטי לין) 053-7724259
      הספה הזוגית עלתה סביב 2500 (מקווה שאני זוכר נכון)

  4. שיר

    מהמם! מהיכן מדף הצינורות וכמה עלה?
    תודה