שיקולים של תקציב מוגבל מביאים אותנו לעיתים קרובות בתהליכי עיצוב לבחירה בפתרונות זמינים וזולים יחסית, כמו אלה שאיקאה יודעת לספק לנו. הבית של ענת ואורי ממחיש איך בשילובים הנכונים, גם פריטים גנריים מאיקאה יכולים להיאסף לכדי מראה ביתי וחמים.

עיצוב: הצוותיה, צילום: רז רוגובסקי www.pnim.co.il
נטע מסטודיו הצוותיה משתפת: בבית גרים ענת ואורי, זוג מקסים בשנות השלושים המוקדמות לחייהם ביחד עם בנם – מיכאל בן החצי שנה. ענת היא סטודנטית לפסיכולוגיה ואורי עובד בהיי-טק. גודל הבית כ-120 מ"ר והוא בנוי מקומה אחת עם ארבעה חדרים ואופציה לתוספת קומה בהמשך. ענת הייתה שותפה שלי כשגרתי בירושלים ותמיד צחקה על היכולות שלי לארגן כל חלל, אפילו את המצ'וקמק ביותר, ולהפוך אותו לבית. צחקנו שיום אחד, כשנהיה גדולות, נשחזר את הצלחה של עיצוב הדירה המשותפת שלנו. לא שמרנו על קשר כל השנים הללו, אבל איכשהו ענת זכרה אותי, עקבה אחרי הסטודיו בפייסבוק וכשרכשה את הבית בהרחבה של הקיבוץ, באופן טבעי יצרה איתי קשר.
עיצוב: הצוותיה, צילום: רז רוגובסקי www.pnim.co.il

הקונספט היה לייצר חלל נעים, מואר, ביתי, פשוט. בפלטת צבעים נעימה שלא תהיה תלויית טרנדים. במובן מסויים המגמה של העיצוב הסקנדינאבי עם הקלילות, הפשטות והפרקטיות שבו מאוד הנחו אותנו בבחירת פריטים, חומרים וצבעים. ענת מאוד התחברה לנגיעות של כחול ותכלת. אלו צבעים שעובדים מצויין עם גוון החול של הרצפה. על רקע הגוון הלבן-השבור של הקירות נוצרה תחושה של חלל מאוד פתוח ומזמין.
בדירתם השכורה הקודמת, היה צפוף, והרצון היה למנוע את תחושת הצפיפות בכל מחיר. היות ומדובר בבית ראשון שהזוג הצעיר רכש, תקציב ההלבשה היה ממש מינימאלי והסתכם בכ-80,000 לכל שדרוגי קבלן, ריהוט, נגרות. לכן שילבנו לא מעט פתרונות איקאה. חדי העין יזהו אפילו את וילונות MATILDA של איקאה שחסכו לנו לא מעט כסף בהלבשת החלונות.

עיצוב: הצוותיה, צילום: רז רוגובסקי www.pnim.co.il
האתגר העיקרי היה להתכנס לתקציב ולעמוד בו. אני חושבת שבזכות האופי המאוד זורם של בעלי הבית הצלחנו. היה לנו תיעדוף מאוד ברור להשקיע בחלל הציבורי ובעתיד, כשיתפנה התקציב, להשקיע בשאר החללים. התיעדוף הזה בהחלט עשה את החיים לקלים וגם היה לנו ברור שאיקאה זו לא מילה גסה. היה לנו חשוב שהטקסטיל, והרהיטים הרכים דווקא לא יהיו מאיקאה, והפריטים היותר גנריים כמו שולחן, ספרייה, כיסאות, כיסאות בר, כן יהיו מאיקאה, כי למה לא בעצם?…
עיצוב: הצוותיה, צילום: רז רוגובסקי www.pnim.co.il
אני מאוד אוהבת את האי במטבח. למרות כיסאות הבר של איקאה שנרכשו בסייל, זו פינה ממש מזמינה ונעימה בלב הבית.
עיצוב: הצוותיה, צילום: רז רוגובסקי www.pnim.co.il
תמיד נמנעתי מלהניח שטיח בפינת האוכל. בפרוייקט הזה, דווקא בזכות העובדה שעיקר הפעילות מתרחשת באי במטבח, פינת האוכל היא חגיגית יותר, והשטיח עובד יופי. הוא מחמם את החלל ונותן הגדרה לאיזור פינת האוכל לצד הספרייה.
עיצוב: הצוותיה, צילום: רז רוגובסקי www.pnim.co.il
כל פריטי הנגרות (חדרי הרחצה, ארונות נישה, חדר ארונות) תוכננו על ידינו ובוצעו על ידי נגר. היה לנו חשוב לא להתפשר על הנגרות, מכיוון שהיא יוצרת סדר ותכנון נכון. גם הלבשה היא חשובה, אבל אפשר להלביש חלל ולגרום לו להיות מזמין ונעים גם בסכומים פעוטים. מטבח זול או נגרות לא טובה יעלו בסופו של דבר ביוקר.
עיצוב: הצוותיה, צילום: רז רוגובסקי www.pnim.co.il
היה לנו חשוב ליצור עיצוב צעיר ובר-השגה ואני מאמינה שהצלחנו. כשתהליך התכנון הסתיים ועברנו לשלב ההלבשה, ימי הרכישות שלנו היו בחופשת הלידה של ענת. היינו צוות למופת: ענת, מיכאל הקטן ולינדה – הסבתא המקסימה של מיכאל שהייתה דמות מאוד מעודדת ואהבה את כל הבחירות שלנו.
עיצוב: הצוותיה, צילום: רז רוגובסקי www.pnim.co.il
במהלך הבנייה ענת הפכה לאמא ואז שותפתי ג'ול הייתה מגיעה לפיקוח עם בטן מאוד מרשימה, ועד שהפרוייקט הסתיים גם אני כבר הגעתי ליום הצילומים עם בטן ענקית. אפשר לומר שבניית הבית הייתה תינוק משותף ושבדרך נולדו עוד כמה.
התרגשתי לעמוד עם בטן ענקית על הסולם ולסדר תמונות וספרים בספריה. זה ממש הרגיש כמו מתנה שמסמלת סיום פרוייקט. ספרים מכניסים עניין, חום וסיפור אישי לכל בית וכשאני מסדרת את הספרים ביום הצילומים, פתאום הכל מתחבר יחד, הסיפור האישי של הדיירים, ההיסטוריה האישית שלהם. פתאום כמו בחוט שני, נרקם לו בית.

עיצוב: הצוותיה
צילום: רז רוגובסקי

על בתים נוספים בעיצוב הצוותיה תוכלו לקרוא כאן וגם כאן

רשימת פריטים:
ספה כחולה – בדוסה
כורסא תכלת – יוסף בחצר
ספריה, פינת אוכל, כסאות בר, וילונות בסלון – איקאה
וילונות מטבח – אירופה דקור
שטיחים – Abhaya Jaffa, One Bedroom
תאורה – שקע ותקע

2 תגובות

  1. יערה

    מקסים! ואיקאה זו באמת לא מילה גסה והם שילבו אותה נהדר בבית! בית חם ומואר:)

  2. אסנת

    עוד הוכחה שהכל טעם טוב.. ולא חייב להיות יקר!