בדירה בת 5 חדרים בהרצליה מתגוררת שרון טילינגר עם בני משפחתה. שרון היא יזמית בתחום האמנות וממייסדות יריד האמנות צבע טרי, ותהליך השיפוץ שעבר ביתה בהחלט משקף את המקום ששרון מקדישה לאמנות בחייה.

עיצוב: עידית סלנט, צילום: עידן גור, www.pnim.co.il

המעצבת עידית סלנט משתפת בתהליך: בדירה שנמצאת במגדל שנבנה לפני כ-25 שנה מתגוררים שרון, בן זוגה, בנה (16), ביתה (18) וחתול. בני הבית גרו בדירה כ-15 שנה והיא נזקקה לשיפוץ. הדירה כוללת: 3 חדרי שינה, חדר רחצה, ממ"ד וחלל ציבורי גדול הכולל גם פינת עבודה. בחדר השינה של ההורים יש גם חדר רחצה נוסף.
את שרון אני מכירה כעשור – בנה ובני חברים הכי טובים מכיתה א׳. שרון היא יזמית אשר מקימה פרוייקטים רבים בתחום האמנות. במשך השנים רכשה בחממת האמנים של יריד האמנות צבע טרי עשרות יצירות אמנות של אמנים ישראלים מוכשרים בתחילת דרכם.
בכל פעם שהייתי מגיעה לביתה הייתי סקרנית לראות איזו יצירה חדשה היא רכשה והיכן בחרה לתלות אותה. יחד עם זאת, תמיד חשבתי לעצמי שחבל שהיצירות האלו לא מקבלות את המקום הראוי, מכיוון שהבית במצבו לפני השיפוץ האפיל על היצירות.

עיצוב: עידית סלנט, צילום: עידן גור, www.pnim.co.il

המפגש הראשוני בנושא עיצוב הבית התרחש כאשר שרון רצתה להחליף את חזיתות המטבח ולשפץ את חדר הרחצה של ההורים. הצעתי לה שנקיים פגישת ייעוץ. בפגישה הצעתי לשבור את הקיר שבין חדר הרחצה של ההורים לבין חדר הארונות, להזיז אותו, להקטין את חדר הארונות ובכך להגדיל את חדר רחצה של ההורים. זה היה משמעותי ואיפשר לתכנן את חדר הרחצה כך שיכלול מקלחון גדול ומרווח וסידור נכון של החלל. לאחר מספר ימים שרון התקשרה אליי ואמרה שישבה וחשבה והחליטה לשפץ. ואני כמובן שמחתי. סוף סוף הדירה עם כל היצירות היפות האלו, עם הנוף והמרפסת המהממת, עם החלל הגדול תהיה דירה שתממש את הפוטינציאל שלה.
הקונספט היה תכנון נח וזורם עם קשר פיזי בין הפינות השונות בחלל שנותן במה לתוכן העשיר שכבר היה קיים ונאסף במשך שנים.

עיצוב: עידית סלנט, צילום: עידן גור, www.pnim.co.il

הבעיה המרכזית במטבח הייתה בעצם העובדה שהוא היה מופרד שאר החללים. אחד מתחביביה של שרון הוא בישול ולמרות זאת המטבח היה מתוכנן לא נכון. היה משטח עבודה קטן בין הכיור לכיריים ומשטחי עבודה גדולים לא מנוצלים ומבולגנים במקומות אחרים. החזיתות היו מפורמיקה חומה והייתה תחושה של כבדות עומס ובלאגן.
במטבח הוחלף החלון לאלומיניום בגוון אפור כהה, לכן היה ניתן להחליף גם את אדן החלון לעץ ולהרוויח עוד מדף ארוך ויפה, עליו ניתן לשים קופסאות עציצים ושאר דברים שימושיים ויפים למטבח. המטבח כולו נצבע בגוון אפור בהיר והיחידה העליונה תוכננה עם שתי קוביות פתוחות בולטות בכמה ס"מ אשר נצבעו בצהוב ובתכלית. אותם הגוונים בדיוק נבחרו גם למדפים התלויים במרפסת שמש. את האי תכננו עם משטח בוצ'ר מאלון תואם לפרקט ורכשנו שני כסאות אדומים של יעקב קאופמן.

עיצוב: עידית סלנט, צילום: עידן גור, www.pnim.co.il

אחד הדברים שהתעקשתי עליו הוא חיפוי הגרניט פורצלן בקיר המטבח. אלו אריחים של 20/20 בעיצובה של פטרישיה אורקיולה. ידעתי שאלו האריחים שאני רוצה, אבל שרון לא הייתה משוכנעת. באמצע השיפוץ נסעתי בדיוק למילנו וישנתי במלון חדש בשם ג'וליה שהוא כולו בעיצובה של פטרישיה אורקיולה. בחדר האוכל במלון היה קיר שלם ענק מחופה באריח הזה. צילמתי ושלחתי לשרון את התמונה וזהו, הוחלט סופית שזה האריח הנבחר. אני מאוד אוהבת אותו במטבח, הוא בעל נוכחות ועניין, אך יחד עם זאת מכיוון שאינו צבעוני והדוגמא שלו גיאומטרית רכה, הוא משתלב נהדר עם הצבעים במטבח ובדירה ועם עבודות האמנות.

עיצוב: עידית סלנט, צילום: עידן גור, www.pnim.co.il

שני האלמנטים שנרכשו לסלון הם הספה והמזנון. לפני השיפוץ היה בנוי מתחת לטלויזיה מזנון מגבס כבד ומגושם. היה ברור שזה לא מתאים. לקח לנו זמן לבחור את המזנון המתאים, אך אני שמחה שבסופו של דבר נבחר מזנון מעץ עדין בעיצוב מעט וינטג'י. את הספה, תכננו וחישבנו בדיוק את הגדלים והכיוונים ונתנו לרפד שייבנה אותה.

עיצוב: עידית סלנט, צילום: עידן גור, www.pnim.co.il

בנוסף לבישול יש לשרון תחביב נוסף – גינון. היא מתחזקת גינה במרפסת השמש בביתה הכוללת ירקות, עשבי תיבול וצמחים רבים. במרפסת שילבנו אריחי בטון מאויירים שאותם שרון מאוד אוהבת.

עיצוב: עידית סלנט, צילום: עידן גור, www.pnim.co.il

את אריחי הבטון המאויירים היה ברור לשרון שהיא חייבת לשלב גם בחדרי הרחצה. בחדר הרחצה של הילדים הוספתי מבנה גבס שיצר נישה עם שני מדפים מעץ אלון לצורך להצגת עבודות אמנות. את המקומות הרטובים חיפינו באריחים לבנים מלבניים בצבע לבן מבריק. את שאר הקירות בחדרי הרחצה חיפינו בטיח פיגמנטי.

עיצוב: עידית סלנט, צילום: עידן גור, www.pnim.co.il

פרט נוסף עליו התעקשתי הוא לבנות בחדר השינה גב מיטה מגבס עם מדף מעליו. את גב המיטה והמדף צבענו בצבע תכלת-טורקיז ועליו תלינו את שתי השידות היפות של סטודיו יוביקו.

עיצוב: עידית סלנט, צילום: עידן גור, www.pnim.co.il

לאחר סיום השיפוץ הגיע רגע תליית התמונות. דווקא שם היה לי מאוד חשוב והתעקשתי על מיקום התמונות. אני חושבת שכאשר התמונות נתלו והייתי שלמה איתן ועם מיקומן, זה הרגע הכי מרגש בשיפוץ עבורי. כל הדירה תוכננה עבורן וכאשר הן קיבלו את המקום שלהן, הנכון, הרגשתי שיש להם בית ובמה ראוייה ומכבדת.

עיצוב: עידית סלנט, צילום: עידן גור, www.pnim.co.il

חשוב מאוד לציין שמאוד התחברתי לעבודות האמנות ששרון רכשה במהלך השנים וממש פיתחתי רגשות לרובן, לכן היה חשוב לי כל כך המיקום שלהן ביחס לבית, לריהוט, לפינות השונות ולקומפוזיציה בכל החלל.
בסופו של התהליך הדבר הכי משמח אותי זה שבני הבית מאוד מרוצים. הם מבשלים, אוכלים, עובדים, מנגנים בפסנתר, משחקים, והכל קורה בחלל אחד מואר פתוח צבעוני ועשיר ביצירות אמנות שהיו יכולות בכיף להיות תלויות בגלריות ברחבי העולם.
* כל עבודות האמנות בבית נרכשו בחממת האמנים העצמאיים של יריד צבע טרי המהווה נקודת זינוק בעבור אמנים בראשית דרכם המקצועית ומאפשרת לקהל הרחב לרכוש אמנות איכותית במחירים מאפשרים.

עיצוב: עידית סלנט
צילום: עידן גור

Jemma2

תגובה אחת

  1. מיכאל זלטקין

    פשוט מהמם! כמות האור, המראה. ציון 200 בסולם 100!!