ההבדל בין עיצוב פנים להום סטיילינג – כל מה שרציתם לדעת

מדור פרסומי בשיתוף דיפלומה

מהו ההבדל בין עיצוב פנים להום סטיילינג? שני תחומים אלה כוללים נושאים דומים ואף משיקים בתחום העיצוב, ורבים נוטים לבלבל ביניהם. מתי נצטרך עיצוב פנים ומתי נזמין הום סטיילינג? זה הזמן להבהיר את כל הדומה והשונה בין המושגים כדי לעשות קצת סדר בחלל העיצובי. 

תמונה: pixabay

קודם מעצבים 

אם החלטתם לשפץ את הבית או לחדש אותו, ודאי פניתם לבדוק את תחום העיצוב ברשת והתעניינתם אצל מכרים וחברים שכבר עשו זאת לפניכם. תהליך עיצוב הבית כולל נושאים שיש להתעמק בהם, והתייעצות עם מעצב פנים יכולה לתת הכוונה ותביא את התוצאות הטובות ביותר.
המטרה היא איזון ושילוב בין הרצונות, הנוחות, והצרכים שלכם, תוך התאמה לסביבה, הפרקטיות וכמובן התקציב שהחלטתם להקצות לכך. מעצב הפנים ילווה אתכם וימליץ בבחירת הפריטים שיביאו את הבית לתוצאה שרציתם להשיג החל מריצוף, עבודות גבס, שיש וקרמיקה דרך מחיצות ושינוי מיקום הקירות, נישות ומדפים, צבע הקירות, חידוש תריסים וחלונות, עיצוב מטבח וכלה בנגרות ובחירת רהיטים, בחירת תאורה, בחירת כלים סניטריים ברמת גימור גבוהה, מיקום חפצי נוי ועוד. 

הלבשה ואקססוריז

אחרי שהבסיס לעיצוב המחודש כבר קיים, או שהחלטתם רק לרענן בלי לעצב מחדש, זהו הזמן לנגיעות ולמתיחת פנים בתחום הידוע כ"הום סטיילינג". ההום סטיילינג עוסק בשיפור ובחידוש הקיים בעיקר בתכולת הבית או החדר המסוים, ואינו מצריך שינוי במבנה או שבירת קירות כפי שקיים במסגרת עיצוב הפנים.
תחום עיצובי זה יכול לשנות את מראה החלל על ידי רכישת פריטי עיצוב חדשים או חידוש הקיימים, ריהוט שונה, שינוי סדר ומיקום הפריטים בחדר, עיצוב הטקסטיל והצבע, בחירת תאורה, הוספת פרזול, יצירת הרמוניה ושינוי סגנון החלל.
הום סטיילינג יכול ליצור שינוי מרענן, ממוקד ומעניין באווירה ובמראה בהתאם לתקציב וליצירתיות. 

דומים אך שונים

שני תחומים אלה של עולמות העיצוב מתקשרים האחד לשני, ובנושאים מסוימים גם חופפים. אך ישנם הבדלים מהותיים שחשוב לעמוד עליהם. עיצוב פנים הוא תחום רחב המצריך הכשרה מקיפה, הכוללת ידע בהכנת שרטוטים, לימודי תוכנות ליצירת מודלים ממוחשבים, ידע בתחום האינסטלציה ועוד כאשר למעשה הוא כולל בתוכו גם את תחום ההום סטיילינג.
לימודי עיצוב פנים מצריכים הכשרה ארוכה שבסופה תעודה מקצועית או תואר אקדמי. עבודת מעצב הפנים תהיה לרוב ארוכה, מקיפה ויקרה יותר ואף תכלול גם את הלבשת הבית כחלק מהעיצוב הכולל תוך ליווי הפרויקט עד סופו.
ההכשרה להום סטיילינג היא קצרה יותר, עלותה נמוכה יותר והיא כוללת לרוב קורס או מספר קורסים המתמקדים בשינויים מתונים וקלים יותר. בוגריה אינם בעלי תעודת הסמכה המכשירה אותם לעסוק בעיצוב פנים. אם אתם מעוניינים ליצור שינויים מהותיים הכוללים גם שינויים במבנה הבית או בחלוקת החדרים, אין ספק שאתם זקוקים למעצב פנים. אם אתם מעוניינים רק לחדש ולרענן את המראה – הום סטיילינג הוא בדיוק מה שנחוץ לכם.