התנהלות כלכלית נכונה בעת שיפוץ ותקופות שונות בחיים

מדור פרסומי – בשיתוף מימון ישיר

התנהלות כלכלית נכונה היא הרגל שצריך לסגל בשלב מוקדם ככל האפשר. רבים נוטים לתרץ אורח חיים ראוותני ושיפוצים מוגזמים שמובילים להפסדים. לרוב, כאשר מתרגלים לשגרה של בזבוז והתנהלות לא חכמה, קשה מאוד להיגמל מכך. במאמר זה נציג טיפים להתנהלות כלכלית נכונה בעת שיפוץ ובתקופות שונות בחיים, שיעלו אתכם על דרך המלך.

 

תמונה: pixabay

התנהלות נכונה כזוג צעיר

לאחר התמסדות הקשר הזוגי וכניסה בברית הנישואין, חשוב לפעול באופן זהיר, כדי לבסס את עתידכם הכלכלי המשותף. זוגות רבים בוחרים לקנות דירה חדשה ורבים אחרים בוחרים לקנות דירה יד שניה ולבצע בה שיפוץ. ניתן בהחלט לקחת הלוואה או משכנתא בשלב זה, אך חשוב מאוד שהדבר ייעשה תוך חישוב מושכל ויעמוד בקנה אחד עם יכולת ההחזר המוערכת שלכם בעתיד. כמו כן, זוג צעיר צריך להתחיל להתכונן לאפשרות של כניסת ילדים לתמונה המשפחתית. גידול ילד בישראל, כולל חוגים, חינוך, אוכל ועוד, מסתכם בעלויות של מאות אלפי שקלים עד שהבייבי גדל ועומד בזכות עצמו. עליכם לבחון את היכולת שלכם להתמודד עם העלויות הגבוהות של גידול ילדים, בניית חדר ילדים ייעודי ולהכניס לחישוב אפשרות לגידול במשכורת בעתיד וסיוע מהמשפחה הקרובה.

התנהלות נכונה בגיל השלישי

הגיל השלישי, הוא גיל בו אתם יכולים לקטוף את הפירות של ההתנהלות הכלכלית הנכונה שלכם לאורך השנים. זוגות מבוגרים רבים בוחרים לשפץ את דירתם, וככל שתקדימו להתכונן לגיל השלישי, ולהפריש סכומים קבועים לקרן פנסיה, תוכלו לצבור סכום שיאפשר לכם להזדקן בנוחות, וכמעט בלי לחסוך מעצמכם דבר (כל אחד ומצבו הפרטני כמובן). עם זאת, מאחר ורוב הפנסיות היום הן פנסיות צוברות, גם בגיל השלישי חשוב מאוד לשמור על התנהלות כלכלית נכונה. אל תתפתו למשוך את יתרת הפנסיה שלכם מוקדם כדי לסייע לילד או לחבר, ונסו לשמור על ההוצאה החודשית שלכם בגבולות הסביר. החישוב המדויק של ההוצאה החודשית האפשרית עבורכם, תוך התחשבות ביתרת כספי הפנסיה, יאפשר לכם לשמור על איכות חיים גבוהה, ולא להיות לנטל על ילדיכם. 

טיפים חשובים לכל גיל

  1. חשוב להגדיר נתונים כלליים על אופי הפרויקט כדי למנוע בזבוז של זמן ואנרגיה. זה השלב המקדים של הביצוע ובו בודקים למשל מה שטח הפנים, האם יש צורך בתכנון רעיוני והדמיות ומה הדרישות מבחינת רישוי וטיפול מול הרשות המקומית.
  2. איזה חלק בפרויקט של עיצוב הבית מחדש מחייב בניה? מטבע הדברים, בניה מייקרת את הפרויקט אך מצד שני גם מאפשרת התאמה לצרכים ספציפיים ולדרישות חדשות של המשפחה. אם בוחרים לבנות מחדש חלק מהחדרים או לשלב שיפוץ בעיצוב, צריך לקבל תכניות בנייה מפורטות ולערוך כתבי כמויות ומכרזים.
  3. יש לקחת בחשבון מספר דברים – איזה חדרים משפצים, מה מחליפים בהם? איזה שינויים עושים? חשוב להתאים את הציפיות לעלות שהוגדרה.

לסיכום, פרויקט של שיפוץ הדירה הוא חשוב, אך חשוב לעשות זאת מתוך הבנה של מצבנו הכלכלי והשלב בחיים. והכי חשוב זה לנהל את התקציב ולהגדיר סדרי עדיפויות בהתאם.

* אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.
* מס' רישיון 54414.
* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.