מדור פרסומיבחסות לאומי

החלטתם לשפץ את הבית במקום לעבור דירה? עכשיו תגלו שגם זו משימה מורכבת וגדולה שיש להיערך אליה בחוכמה. עם זאת, הסוד הוא ליהנות מהתהליך ולא רק מהתוצאות ובכתבה הבאה נסביר לכם איך לעשות את זה

תמונה: pexels

שיפוץ יכול להיות פעולה משתלמת. ברוב המקרים, השקעה של 1%-3% משווי הנכס תביא להשבחת הערך שלו ב-10%. כמו כן, שיפוץ משתלם אם קונים בית ישן ומשפצים אותו לצרכי השכרה. כאן, השקעה חד פעמית של כמה עשרות אלפי שקלים בלבד תורמת לשורת רווח של כ-1,000 ש"ח בחודש.
בנוסף, אי אפשר להתעלם מהחלטה לשפץ את הבית בגלל סיבות אישיות. רבים מאיתנו מחליטים שעדיף לשפץ במקום לעבור דירה, בעיקר אם יש גם ילדים ומוסדות חינוך שמעורבים במערכת השיקולים. אבל במקרים כאלה, יכול להיות שנגלה שמדובר על משימה לא פחות מורכבת וגדולה.
אז איך נערכים בחוכמה וכיצד מגיעים למצב שבו נהנים גם מהתהליך ולא רק מהתוצר הסופי? הנה כמה טיפים ליישום מיידי:

1. הכינו טבלת תקציב

תקציב שיפוץ בונים במקביל לתכנון החלל. את התקציב אפשר לבנות על קובץ אקסל ולהזין לתוכו נתונים על כל מרכיבי השיפוץ, כמו למשל עבודות הקבלן או שירותי אינסטלציה. לאחר מכן, מעדכנים את הטבלה תוך כדי השיפוץ ועוקבים כדי לוודא שאין חריגה.
הכנת תקציב תעזור לקבוע סדר עדיפויות. החדשות הרעות הן שאף פעם אי אפשר להשיג את הכל, אך החדשות הטובות הן שלא חייבים להתפשר. במקום זה, מתכננים תקציב שכולל גם הוצאות גדולות וגם הוצאות קטנות ומקלים גם על המתח וחילוקי הדעות בתוך המשפחה.

2. קחו בחשבון עלויות עקיפות

עלויות ישירות של השיפוץ הן משהו שיחסית קל לתכנן, כמו למשל אחרי התייעצות עם קבלן או השוואה בין שירותי בנייה נוספים. מנגד, אלו העלויות העקיפות שבדרך כלל מסתתרות בתקציב השיפוץ ועלולות להטות את הכף.
עלויות עקיפות הן למשל הסכום שתשלמו כדי לגור מחוץ לבית במהלך השיפוץ (מומלץ מאוד!), אובדן ימי העבודה או הסידור לילדים. במקביל, עליכם לזכור הוצאות קבועות ולהשתמש בנתונים של מחשבון משכנתאות כדי לברר מתי והאם משתלם למחזר אותה. 

3. חפשו כמה שיותר השראה

הדרך הכי פרקטית להפוך את תהליך השיפוץ למשהו שכיף לעשות אותו היא לשאוב השראה. כבר מעצם הדפדוף בקטלוגים של עיצוב פנים תרגישו טוב יותר, כי תוכלו לדמיין את עצמכם גרים גם כן בחלל פנים מואר, מרווח ונעים.
בשביל להפוך את ההשראה למציאות, כדאי ליצור במחשב או בטלפון הנייד תיקיית תמונות של בתים, חללים, רהיטים וחפצים שאהבתם. לאחר מכן, תוכלו לשלוח את התיקייה למעצב ולהיעזר בו כדי להגיע לתוצאה המיוחלת.

4. התייחסו גם לעיצוב פנים וגם לאדריכלות

שיפוץ בית מתקיים בשני מישורים מקבילים: עיצוב פנים ואדריכלות. בעוד עיצוב פנים קובע איזה רהיט יעמוד בכל נקודה בחלל, האדריכלות קובעת את הפונקציונאליות ואת אופי השימוש בכל חדר.
מומלץ להתייחס לאדריכלות ועיצוב פנים כמקשה אחת, על מנת שהתוצאה של השיפוץ תהיה הרמונית. בנוסף, יש לשלב שיקולים כאלה כבר בתכנון הראשוני כדי לא לגלות מאוחר מדי שנעשו טעויות בלתי הפיכות. 

5. התייעצו עם בעלי מקצוע

שעת ייעוץ של אדריכל או מעצבי פנים עולה 200-500 ש"ח, אבל היא שווה את זה. בפועל, כדאי להתייחס לבעלי מקצוע כהשקעה ולא כהוצאה רגילה. אם מערבים בעלי מקצוע, נותנים למישהו אחר את המושכות ובזמן הזה שומרים על השגרה בלי לחצים מיותרים. 

כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל