מדור פרסומי בחסות לאומי

דירות יוקרה הצטיירו בעבר כמשהו שהוא מנת חלקם של אנשי המאיון העליון בלבד. עם זאת, כיום ניתן להפוך כמעט כל דירה לנכס אקסקלוסיבי באמצעות שיפוץ מתאים. רוצים לדעת מה זה אומר וכמובן איך עושים את זה? הנה התשובות המלאות

תמונה: pixabay

בשנת 2020 נמכרו בישראל מעל 1,000 דירות במחיר של למעלה מ-5 מיליון ש"ח. בנוסף, מספר הדירות שנמכרו במחיר של מעל 10 מיליון שקל השווה אשתקד את השיא שנרשם ב-2015 – אבל הצפי הוא שב-2021 גם הוא יישבר. 

כמובן שלא רק המחיר קובע מהי דירת יוקרה. באופן עקרוני, בתחום הנדל"ן מגדירים יוקרה כשילוב בין מיקום מבוקש, נדירות, שטח הנכס וכמובן המפרט הטכני והתכנוני. אז בעוד ברוב הפרמטרים האובייקטיביים אין לנו ממש שליטה, יש בהחלט מקומות שבהם אפשר לערב בעלי מקצוע כדי לבצע שיפוץ יוקרתי ולהפוך כמעט כל דירה לנכס אקסקלוסיבי.

אז איך עושים את זה? הנה כמה הצעות:

1. הגדילו את התקציב

שיפוץ יקר עולה יותר כסף. זה נשמע מובן מאליו, אבל רבים טועים לחשוב שיש קיצורי דרך או שיטות לחסוך בלי לשלם על זה במקומות אחרים. בפועל, מה שזול עולה ביוקר ובכל מקרה המטרה של שיפוץ יוקרתי היא להשביח את הנכס ולהחזיר את ההשקעה – תוך כדי הבנה שזה עלול לקחת קצת זמן.
בשביל להגדיל את התקציב, ניתן לגייס מקורות נוספים של הון עצמי ולשקול *הלוואה לכל מטרה בתנאים שמתאימים ליכולת ההחזר של המשפחה. אם לא בטוחים לגבי גובה ההחזר הרצוי, זה בדיוק הזמן לעצור ולחזור לקבצי האקסל: בדקו כמה בדיוק אתם מוציאים, לאן הולך הכסף וכמה נשאר לכם כדי לממן את השיפוץ. על בסיס המידע הזה, קבעו תקציב ריאלי שגם עולה בקנה אחד עם היעד.

2. שנו סדר עדיפויות

הסוד של שיפוץ יוקרתי הוא להתאים את הדירה לצרכים מעודכנים. סביר להניח שהאופן שבו אתם משתמשים עכשיו בחדרי הבית לא זהה לדרך שבה ניצלתם אותם לפני כמה שנים, כאשר הילדים עוד היו קטנים ולא ממש היה לכם זמן פנוי.
לכן, יכול להיות שעכשיו הרגע להרחיב את הסלון על חשבון חדרי שינה שאין בהם שימוש. לחילופין, אפשר לבצע תהליך הפוך ולגזול מחלל הפנים המשותף לטובת חדרי שינה להורים ובני נוער.
עובדים מהבית? ארגנו לעצמכם פינה משרדית, הפרידו בין החדרים והסתייעו בגופי תאורה כדי ליצור אשליה אופטית של חדר גדול ומרווח. כל עוד סדר העדיפויות מנוהל נכון ומבוסס על ניצול כמה שיותר פרסונאלי של החלל הקיים, השמיים הם הגבול.

3. הוסיפו אביזרי יוקרה

דירה הופכת ליוקרתית בגלל מה שיש בה ולא רק בגלל איך שהיא נראית. אם אתם רוצים להרגיש כמו האלפיון העליון, תצטרכו להוסיף אביזרי יוקרה רלוונטיים. בקטגוריה הזו, אתם יכולים לבחור באיזה מישור להתמקד – הדקורטיבי או הפונקציונאלי.
הוספה של 2-3 תמונות קיר או יצירות אמנות מעוצבות היא בדיוק מה שהדירה שלכם צריכה בשביל להרגיש יוקרתית, נעימה וייחודי. זה כמובן עולה כסף ומחירי יצירות האמנות עשויים להגיע לעשרות ומאות אלפי שקלים, אבל בשביל יוקרה צריך כאמור לשלם.
בהיבט המעשי, כדאי לנצל את המרחב הרב שנוצר אחרי השיפוץ על מנת לעצב מחדש את החצר או הגינה. בחלל החוץ של הבית, מאוד קל להפוך נכס ליוקרתי יותר באמצעות בריכה, הוט טאב או ג'קוזי. במדינה כמו ישראל, זה גם פתרון יעיל למי שרוצה להבטיח שעות של הנאה ופעילות משותפת עם החברים והמשפחה.  

*כתבה זו אינו מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.