כיצד לבחור שולחן לכל יעוד?

מדור פרסומי

שולחן הוא אחד הרהיטים הנפוצים והשימושים ביותר בעולם. אפשר לעשות אין ספור דברים על החפץ הדומם בן 3 או 4 רגליים זה, התחל מאכילה ועד כתיבת עבודות ועשיית שיעורים. קיימים סוגים רבים של שולחנות העשויים מחומרים שונים, כגון אבן, זכוכית, עץ, מתכת, פלדה, פלסטיק ועוד. במאמר נשמח להמליץ לכם על שולחנות לכל יעוד ומטרה. 

איך לבחור שולחן לפינת אוכל?

אם אתם רוצים לקנות שולחן לפינת אוכל עליכם לקחת בחשבון מספר שיקולים: כמה בני בית אתם? מה התקציב שלכם? האם ביתכם גדול או קטן והאם אתם אוהבים לארח? שולחן אוכל איכותי צריך להחזיק מעמד עשר שנים לפחות. כשאתם הולכים לחנות רהיטים תשבו מספר רגעים ליד השולחן שמצא חן בעינכם, נסו לדמיין אם יהיה נוח לכם לשבת לידו זמן ארוך יותר בזמן סעודה. תעברו עליו עם היד ותבדקו אם אין עליו שריטות ופגמים אחרים. תדמיינו איך השולחן ישתלב מבחינה עיצובית עם רהיטים אחרים בבית.  שולחנות מלבניים וריבועיים הם נפוצים ביותר וניתן למצוא אותם בשלל עיצובים וגדלים. מצד השני שולחנות עגולים תופסים פחות מקום ועשויים להתאים לחללים קטנים יותר. כשאתם בוחרים שולחן אוכל תראו אם יהיה מספיק מקום לרגליכם ולברכיכם. דבר נוסף שמומלץ לבדוק כשבוחרים שולחן אם הוא נפתח או לא. אתם יכולים לפתוח את השולחן כשבאים אליכם אורחים ולסגור אותו כשהאירוח מסתיים. השולחנות העשויים מפורניר זו חלופה משתלמת והולמת לעץ מלא שהינו יקר יותר. אופציה נהדרת נוספת לשולחן אוכל זה שולחנות אבן ממשטח שיש, קוורץ או אבן יצוקה. שולחן מאבן יכול להיות עמיד וחזק מאוד, אך יחד עם זאת הוא סופג כתמים וקשה להסירם. שולחנות זכוכית הינם זולים יותר ונמכרים בגרסאות שונות כגון זכוכית שקופה, חלבית וכהה. החיסרון בשולחנות האלו שהם עלולים להישבר ולהיסדק בקלות יחסית. שולחנות אוכל העשויים ממתכת נחשבים לחזקים ועמידים יותר. קיימים מספר סוגים של שולחנות מתכת כגון נירוסטה ואבץ.

כיצד בוחרים שולחנות סלון?

שולחן סלון זה רהיט שבדרך כלל עומד לצד הספה ומיועד לאירוח אורחים בסלון. אתם יכולים להגיש עליו כיבוד קל כמו קפה עם מאפים וממתקים. לעיתים בני משפחה מתאספים בסלון, יושבים על הספה, צופים ביחד בטלוויזיה ואוכלים מהשולחן חטיפים ופיצוחים. אם יש לכם ילדים תבחרו באחד שיתאים לצרכיהם שהם יוכלו לצייר ולשחק עליו. תקנו משהו שתוכלו לאחסן בו דברים כמו שלט טלוויזיה, עיתונים ומגזינים. על מנת ששולחן יהיה נוח תבחרו באחד שיהיה באותו הגובה עם כריות של הספה שלכם ובאורך שלה. אלמנט חשוב נוסף בבחירת שולחן הוא "המשקל שלו". במילים אחרות, זה צריך להשלים את שאר הרהיטים בסלון כדי לגרום לחלל להרגיש פרופורציונלי ומאוזן. מה כל זה אומר? אם לספה שלכם יש רגליים דקות גבוהות, תבחנו שולחן מוצק ויציב או בעל רגליים קצרות יותר. מצד שני, אם לספה שלכם לא רואים את הרגליים, בחרו בשולחן סלון בעל רגליים דקות יותר.

כיצד בוחרים נכון שולחן לחדר ילדים?

ילדכם החמוד כבר גדל והתחיל ללכת לבית ספר. בתקופה הזו אתם משנים את חדר הילדים שלו ומתאימים אותו לגילו ולצרכיו בתקופה החדשה בחייו – הלימודים. אתם קונים בשבילו שולחן כתיבה, כיסא וארון ספרים לאחסון חפצי הלימוד שלו. אז כיצד לבחור נכון שולחן לכתיבה לילדון התלמיד שלכם? קודם כל השולחן והכיסא חייבים להיות בטיחותיים עבוד הילד. הכיסא והשולחן צריכים להיות במידות הנכונות לפי גופו של הילד. כדי שהילדון ירצה לשבת ולהכין שיעורים תרכשו עבורו שולחן וכיסא מושקעים ומעוצבים עבור ילדים. כך שהכנת השיעורים לא תהיה עבורו דבר מייגע ומשעמם, אלא גם חוויה כיפית. תבחרו בשבילו שולחן עם הרבה מגירות שיוכל לאחסן בהן עטים ומחברות. כשאתם בוחרים פינת לימוד לילד שלכם תשקיעו מחשבה באיזה צבע זה יהיה. ילדים רגישים מאוד לצבעים שסביבם, למשל  צבע כתום יכול לתת לילד מרץ ואנרגיה, לעומת זאת צבע כחול יכול להרגיע ולהעניק שלווה.

לא מקלים ראש בקניית שולחן

לפני שאתם רוכשים שולחן אוכל או סלון בדקו היטב את המידות ואיכות הרהיט, תחשבו אם הוא יתאים לחלל ביתכם וישתלב היטב עם שאר רהיטי הבית. כשאתם קונים שולחן לחדר ילדים תחשבו על צרכיהם של הקטנים שלכם, הבטיחות, העיצוב והמגירות לאחסון כלי הלימוד.