איך להתכונן לקראת הליך שיפוצים?

מדור פרסומי

אחרי שנים שאתם חיים בדירה שלכם ואולי סה"כ מרוצים ממנה, יכולה להגיע אצלכם ההחלטה שהגיע הזמן לעשות שיפוצים.
עכשיו, ההחלטה יכולה להופיע בפתאומיות או אגביות, אבל סביר להניח שתתנו לה להבשיל במשך זמן מסוים.
בכל זאת, הליך של שיפוץ דירה מצריך הכנות מקדימות – במקרים רבים, תדרשו לעזוב את הבית שלכם למשך מספר שבועות או אפילו חודשים (כך שתצטרכו למצוא מקום מגורים חליפי מתאים).
מעבר לכך, הליך שיפוצים דורש גם השקעה כספית גבוהה – וממה לא בטוח שיהיה לכם את סכום הכסף ב"שלוף" ביום שאחרי קבלת ההחלטה.
אז בכדי לסייע לכם להתכונן בצורה הטובה ביותר לתהליך השיפוצים ולהגיע אליו כשאתם מוכנים במאת האחוזים להלן מספר טיפים שכדאי לשקול וליישמם בפועל: 

לייצר תוכנית שיפוצים מסודרת

בשלב הראשוני, במהלכו השיפוצים עדיין בגדר רעיון בלבד, תוכלו ליצור תוכנית שיפוצים בעצמכם. פשוט להעלות על הכתב את כל עבודות השיפוצים בהם אתם מעניינים ואת כל התוצאות אותן אתם מבקשים להשיג באמצעות השיפוצים לדוגמא: שיפוץ חדר רחצה: החלפת ריצוף, כלים סניטריים וצביעת קירות. שיפוץ חדר ילדים: התקנת פרקט ויצירת נישה מגבס וכו'..
בשלב זה, כדאי לכם גם לנסות ולהיחשף לרעיונות ודוגמאות של שיפוץ חדרים וחללים שונים – ולהעלות גם אותם על הכתב ובמידת הצורך, גם להדפיס תמונות.
בשלב הבא, יש להכניס לתמונה גם איש מקצוע (רצוי כמובן, שיהיה קבלן שיפוצים במקצועו) על מנת לקבל ייעוץ ראשוני וכמובן, גם הצעת מחיר.
חשוב לציין, שלאחר שתגיעו להסכמות, אותו קבלן שיפוצים ייצר תוכנית שיפוצים מקצועית, מעמיקה ויסודות יותר. 

לעשות את כל ההכנות המקדימות

יש לא מעט הכנות מקדימות אותן תצטרכו לעשות לקראת הליך שיפוצים ובין היתר, לקבוע בתבונה את מועדי העבודה. למצוא לעצמכם ולבני משפחתכם דיור חלופי – יש להתייעץ עם הקבלן לגבי אורך העבודה ולגבי משך הזמן בו תתבקשו להיות מחוץ לבית.  למעשה, הקבלן אמור להיות גם זה שיגיד לכם מה אתם אמורים בדיוק לעשות וכיצד להתנהל במהלך השיפוצים – ולכן, כדאי שתקפידו לבחור איש מקצוע מנוסה ואמין, שתוכלו לסמוך עליו בעיניים עצומות.

להקפיד על שלומם של החפצים

אם אתם מתגוררים בבית אותו אתם מעוניינים לשפץ, אז קחו בחשבון שעליכם לדאוג להגן על כל התכולה שלא תיפגע חלילה במהלך השיפוצים – מאוד יכול להיות שיש לכם ביטוח תכולת דירה, אבל אל תבנו עליו, במקרים בהם היא תיפגע בעקבות הליך שיפוצים.
השאלה איך לשמור על החפצים תהיה תלויה במידה רבה בהיקף השיפוצים – כך שאם לדוגמא, אתם משפצים רק את חדרי האמבטיה והשירותים, אין באמת סיבה לרוקן את כל הבית מתכולה – אבל כן, חשוב לשקול ולעטוף חלק מהתכולה או אפילו לפנות כמה פריטים שהינם יקרים.
אם השיפוצים הם מקיפים וכוללים את כל הבית, כדאי ליצור קשר עם אחת מהחברות אשר מציעות שירות של אחסון תכולה. 

לשמור על מעורבות לאורך כל הליך השיפוצים

גם אם הקפדתם לבחור קבלן שיפוצים מקצועי ומנוסה ואתם יכולים להגיד שאתם סומכים עליו במאת האחוזים  ולא פחות מכך. עדיין חשוב לשמור על מעורבות מלאה בכל הליך השיפוצים – כי כידוע, קראו לא מעט מקרים שאנשים סמכו על קבלן בעיניים עצומות, ומצאו את עצמם מתמודדים עם הפסדים של עשרות אלפי שקלים.
לכן, גם הקפידו לשלוח נציג מטעמכם בכל יום או לפחות כל יומיים לדירה, שמרו על קשר רציף עם הקבלן ובקשו דיווחים שוטפים על כל פעולה שנעשתה. יהיו מעורבים בכל החלטה ולו הקטנה ביותר אותה אתם מבקשים לקחת.