מדור פרסומי בשיתוף Pepper

שיפוץ הבית יכול להביא איתו המון יתרונות נפלאים ללא ספק. יכול להיות שחלמתם כבר שנים על שיפוץ הבית הקיים, יכול להיות שרכשתם בית ישן שדורש ריענון, והשיפוץ ייתן לו חיים חדשים. החלום אפשרי אך הוא דורש השקעה של לא מעט כסף והמון זמן. איך תוכלו לדעת האם זהו הזמן הנכון לשפץ וכיצד לעשות זאת מבלי להקריב כל מה שיש לכם? לפניכם התשובות.

איך לדעת האם כדאי לשפץ?

הצלחתם סוף סוף להגיע להחלטה שאתם אכן מעוניינים בשיפוץ. עכשיו אתם עוברים לשלב הפרקטי, שבו יש לבחון האם השיפוץ כדאי והאם יש לכם את המשאבים לעשות זאת. האם יש לכם מספיק אמצעים כלכליים או שתצטרכו לשבור חסכונות? האם התזמון נכון מבחינת הזמן שיש או שאתם מעורבים בעוד השקעות אחרות שגוזלות את זמנכם? אלה שאלות חשובות שאתם חייבים לשאול את עצמכם.
ברמה הכלכלית ישנם מספר היבטים שתצטרכו לבחון בטרם תחליטו לצאת לדרך. ראשית, בדקו האם יש לכם את התקציב המתאים. אם אתם נמצאים במצב כלכלי יציב ויש לכם אפילו הכנסה פסיבית, או חיסכון שצברתם בצד לשם מטרה זו, אז הכול פתוח בפניכם. אם התקציב שלכם מוגבל, חשוב לערוך מחקר מעמיק אודות העלות הצפויה של השיפוץ. יכול להיות שבתהליך תגלו שתצטרכו להתפשר על חלק מהחלומות ואז צריך להחליט האם זה משתלם. חשוב מאוד בעת תכנון התקציב לקחת בחשבון שלא פעם יש בשיפוצים הוצאות בלתי צפויות. לכן, תמיד הגדירו תקציב נמוך יותר מהסכום העומד לרשותכם, כך גם אם יהיו הפתעות לא תמצאו עצמכם חסרי אונים ואמצעים כלכליים.
מהצד השני יש גם את רכיב הזמן. שיפוץ כולל עשוי לדרוש מכם לעבור לתקופה מסוימת למקום מגורים אחר. יכול להיות שזה יגרום לכם להתרחק מעט ממקום העבודה, אולי לילדים ייקח יותר זמן להגיע לבית הספר. עליכם לבדוק האם זו אפשרות מציאותית עבורכם ובלוח הזמנים שלכם. כמו כן, תצטרכו לבקר באתר השיפוץ על בסיס קבוע, ויכול להיות שיהיו ימים שבהם תצטרכו להקדיש יום שלם לעבודה מול אנשי מקצוע. אנחנו לא אומרים שזה בלתי אפשרי, אך יש לקחת זאת בחשבון ואולי אפילו לקבוע את זמן השיפוץ לתקופה שבה יש לכם פחות עומס בעבודה למשל והילדים בחופש. 

איך תוכלו בכול זאת לשפץ?

אחת הדרכים לאפשר בכול זאת את השיפוץ כרוכה בסבלנות. במקום לשפץ את כל הבית בפעם אחת, נסו לחלק ולרווח את העבודה. לדוגמה, הגדירו זמן ותקציב לכל חדר במרווחים שיאפשרו לכם להתארגן מראש כראוי. בנוסף, עבודה על אזור אחד בבית תאפשר לכם להישאר בו, במקום לעקור את עצמכם ואת משפחתכם למקום זר.
עליכם להגדיר עבורכם ועבור המשפחה איזה חלק בשיפוץ הוא הכרחי. אם יש תשתיות שזקוקות דחוף לתיקון, אולי הרצפות שבורות ומלוכלכות ואולי הקירות מלאים בנזקים, כל אלה חשובים יותר מהחלפת הריהוט בבית כולו. בנוסף, אתם עשויים לגלות ששיפוץ של אלמנטים גדולים בחלל יוצר שינוי כל כך גדול, שאפילו לא תצטרכו להתעסק עם אלמנטים אחרים.
הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות הוא להבין היכן אתם מוכנים להתגמש ולהתפשר. אם אינכם מעוניינים בכך, אולי עדיף לחכות עם השיפוץ כדי לחסוך כסף נוסף ולקבוע תזמון נוח יותר. אפשרות נוספת היא לקחת הלוואה כדי לערוך את כל השיפוץ בפעם אחת, אך גם כאן אתם צריכים לבחון מהי יכולת ההחזר שלכם. ישנם אין־ספור פתרונות שיעזרו לכם להגשים את החלום, אתם פשוט צריכים לשמור על ראש פתוח ולהיות יצירתיים. 

*בכפוף לתקנון PEPPER INVEST ותעריפון העמלות שבאפליקציה. הכתוב אינו מהווה הצעה ו/או ייעוץ לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות כלשהן. השקעה במניות עלולה להיות כרוכה בסיכון גבוה ונתונה לשינויים ולתנודות במחירים עקב השפעת גורמים רבים ושונים . 

פתיחת חשבון כפופה לעמידה בקריטריונים שנקבעו ע“י PEPPER.