מדור פרסומי – בשיתוף אבן קיסר

ממש בעוד מספר חודשים המטבח שלכם כבר לא יראה כשהיה. אם תצליחו לראות מבעד לענני הטיח, האבק והרעש תגלו שהיום שבו חלל החלומות שלכם ירקם לנגד עיניכם ממש לא רחוק, אך כדי שתוכלו להגיע אליו בשלום וגם לצלוח אותו בטוב, כדאי להתכונן לכך בהתאם ולהכין את הבית, את המטבח וגם את הלב לשינויים העתידים לקרות בו. אז איך עושים את זה נכון? הנה מספר טיפים שיסייעו לכם להתארגן לקראת השיפוץ.

תמונה: pexels

לוקחים אוויר: כמה זמן אורך שיפוץ?

אחד הדברים שעוזרים להתארגן לקראת שיפוץ הוא פשוט להתכונן מראש, נפשית ופיזית, לפרק הזמן שייקח עד שהמטבח יהיה מוכן. התשובה לכך כמובן אינדיווידואלית ומשתנה בעיקר בהתאם למהות השיפוץ. אם מדובר בשיפוץ בסיסי הכולל החלפת ארונות מטבח, משטחים וריצוף סביר להניח שהשיפוץ יארך כחודש ימים לפחות. שיפוצים משמעותיים יותר הכוללים גם שבירת קירות, הקמת אי למטבח או עבודות חשמל מקיפות, עשויים להימשך מספר חודשים.
כך או כך, חשוב לקחת את ההערכות הללו באופטימיות זהירה ולהתכונן מראש לפרק זמן ארוך יותר, שכן לרוב עיכובים בלתי צפויים עשויים לעכב את מועד סיום השיפוץ המשוער.

אתם לא לבד: נעזרים באנשי מקצוע

לקראת השיפוץ וגם במהלכו יהיו לא מעט החלטות שתצטרכו לקבל, החל מבחירת הריצוף המתאים, פלטת הצבעים בחלל, בחירת מכשירי חשמל או החומרים השונים לכל פריט בחדר. הבחירות הללו חשובות בכל חלל בבית, אך הן חשובות שבעתיים כשמדובר בחדר פונקציונלי כל כך. אם אתם מרגישים בטוחים לגבי הבחירות העיצוביות שלכם זה מצוין, אך אם אתם חוששים שמא לא תעשו את הבחירות הנכונות, או שאתם מרגישים שאתם הולכים לאיבוד בין מגוון האפשרויות תוכלו תמיד להתייעץ עם מעצבים, אדריכלים או עם קבלן נוסף כדי לקבל חוות דעת נוספת. תפקידם של אנשי המקצוע האלו הוא להקשיב לחזון העיצובי שלכם ולהפוך אותו למציאות בשטח, כמו גם להציע לכם אפשרויות עיצוב נוספות, בהתאם לתקציב, לסגנון ולצרכים שלכם.

כאן ממיינים: סדר במטבח לפני השיפוץ

רגע לפני שפועלים ייכנסו למטבח והבית יתמלא אבק, חשוב לעשות סדר במטבח באמצעות מלאכת מיון מחושבת. זו גם הזדמנות נהדרת להיפטר מפריטים שאינכם זקוקים להם עוד. הדרך הנוחה ביותר לעשות זאת היא לחלק את כל תכולת המטבח לשלוש קטגוריות: פריטים לאחסון, פריטים לשימוש ופריטים שניתן למסור או לזרוק. פריטי האחסון יכולים לכלול דברים כמו: סירים, מחבתות, חפצי נוי או מכשירי חשמל שאתם לא צפויים להשתמש בהם עד לתום השיפוץ. פריטים לשימוש יכללו את כל הפריטים שתזדקקו להם במהלך התקופה הקרובה, כמו: מיקרוגל, צלחות וכלי אוכל נוספים, כמו גם תבלינים ומוצרי מזווה שונים.
זכרו: השיפוץ יארך מספר שבועות בתרחיש האופטימי ביותר, וחשוב לייצר סביבה זמנית נעימה ונוחה ככל שניתן שתוכל להוות תחליף למטבח רוחש הפעילות.

שומרים על הבית: הגנה על יתר חלקי הבית

שיפוץ במטבח, ולא משנה אם אתם רק מתקינים אי למטבח או עורכים שיפוץ מסיבי יותר, מביא עימו ערמות אבק לא מבוטלות. הבלגן הגדול והאבק המטריד לא נעצרים בטריטוריה "המטבחית", אלא עשויים (בסבירות די גבוהה) לזלוג אל יתר חלקי הבית. לכן כדאי להכין גם את יתר חלקי הבית לפרויקט ולכסות גם את פינת האוכל, הספות, הספרים, השידות וכל פריט שאתם לא רוצים שיתלכלך או יתמלא אבק. תוכלו להשתמש ביריעות פלסטיק או בדים שונים, ולאבטח אותם באמצעות הנחת פיסות עץ או ספרים למניעת תזוזה.