טיפים לעיצוב הבית בסגנון מודרני

מדור פרסומי – בשיתוף איקאה

עיצוב פנים מודרני מתאפיין בסגנון נקי ומלוטש ונהוג להשתמש בו בעיקר בצבעים ניטרליים. המקור של סגנון עיצוב זה התחיל כבר במאה ה-19, אך לאורך התקופות הוא שינה את פניו אט אט. אפשר לומר גם שהסגנון המודרני הוא יותר מינימליסטי מאשר סגנונות אחרים, כך שאין בו עומס של חפצים וקישוטים. זוהי הבחירה המועדפת על אנשים המעריצים סדר, ארגון וניקיון. בסגנון החיים העכשווי שבו אנו עמוסים במידע רב ומדיה, אנשים בוחרים בסגנון עיצובי שקט יותר בביתם ולכן סגנון זה הפך לפופולרי. אם זהו הסגנון המושלם עבורכם, הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לעצב את ביתכם בסגנון מודרני.

טיפים לעיצוב הבית בסגנון מודרני
תמונה: pexels

 

עיצוב המטבח

מאחר והסגנון המודרני דוגל במינימליזם וצבעים שקטים, המטבח המודרני לרוב יכלול בעיקר את הצבע הלבן אך לעיתים נראה גם מטבחים מעוצבים בשחור. ארונות המטבח והמגירות לא יכללו בדרך כלל פרזול כמו ידיות וסגירתם תהיה בעלת מנגנון שקט. אם יהיה שילוב של פרזול לרוב הוא יהיה מלוטש וממתכת בעלת מראה פשוט, ללא פרזול במראה יותר מיושן המתאים לסגנון העיצוב הכפרי.
במטבח המודרני תהיה העדפה לשמור על מרחב התנועה פתוח ככל הניתן, לכן הארונות ואפילו השיש יהיו כולם בקו אחיד כדי שלא יחרגו לתוך המרחב הכללי של החלל. גם גופי התאורה יהיו פשוטים ונקיים בצורתם, ולרוב נראה בסגנון זה גופים צמודי תקרה וצמודי קיר שאינם חורגים לתוך המרחב גם כן. 

 

עיצוב חדר האוכל

בפינת האוכל המודרנית מומלץ להציב פינת אוכל עגולה המעניקה לחלל מראה יותר מלוטש ומתוחכם. השולחן והכיסאות יהיו בצבעים ניטרליים, כך שהשתלבותם בחלל תהיה חלקה ככל הניתן. ניתן לשלב בחדר האוכל יצירות אומנות או תמונות, אך עליהן לשקף את הסגנון המודרני שאליו אנו מכוונים. לכן, גם כאן נראה יצירות שהן יותר מינימליסטיות בצבעים שאינם בולטים לעין, אלא מכניסות שלווה ומראה נקי לחדר. אם בכל זאת תרצו לשלב דוגמה ייחודית בחדר, מומלץ לבחור בפריט שלא ישתלט על העיצוב כולו ולא ימשוך אליו את הפוקוס. בחדר זה גוף התאורה המרכזי בהחלט יכול להיות יותר מרשים בצורתו, אך יש לשמור שקווי הגוף יהיו עדינים וזורמים כך שיחמיאו לפינת האוכל העגולה. 

 

עיצוב הסלון

הסלון הוא החדר המרכזי ביותר בבית והוא משמש גם להירגעות ומנוחה ביום־יום וגם לאירוח חברים ובני משפחה. בסלון חשוב לתכנן את מערכת הישיבה בצורה שעדיין תאפשר תנועה חלקה וזורמת במרחב החדר. אם הסלון גדול מספיק, מומלץ לחלק אותו לאזורים שונים. לדוגמה, אפשר ליצור אזור אחד לצפייה בטלוויזיה ואזור אחר לקריאה או למשחקים של הילדים.
בסלון ניתן לשלב צבעים היוצאים מהגוונים הניטרליים, אך מומלץ להשתמש בגווני יסוד רכים כדי שלא ליצור מראה צורם. כמו כן מומלץ לשלב מספר סוגים של גופי תאורה כדי לאפשר גיוון של האור במהלך היום. יחד עם זאת סגנון הגופים צריך להישאר בקו המודרני הנקי.
בסלון יש לרוב שילוב רב של אלמנטים של טקסטיל כמו: וילונות, כריות, שמיכות נוי ושטיחים. בהחלט מומלץ לשלב אביזרי נוי בחלל זה משום שבלעדיהם החדר עשוי להיראות עירום וקר. הדגש החשוב ביותר באבזור בסגנון המודרני הוא ליצור קו אחיד בין הפריטים השונים. כלומר, גם אם נעשה שימוש במרקמים או הדפסים שונים, עדיין חשוב שיהיה פרט כלשהו שייצור תמונה הומוגנית ונקייה. דרך נוספת להוסיף מרקמים לחלל מבלי להכניס צבעים בוהקים היא שימוש בחיפוי קיר במרקם ייחודי ואפילו רצפות בעלות מראה יוצא דופן. שילוב של מרקמים ייתן תחושה של חלל עשיר מבלי להעמיס בפריטים.