מיכל בן נר

מעצבת הפנים  מיכל בן נר הייתה מחוברת לאסתטיקה ויופי כבר בשלב מוקדם של חייה, ולמרות שהתקבלה ללימודי תואר באדריכלות, החליטה ללמוד משפטים. בסופו של דבר החיבור העמוק למימד האסתטי הכריע, ולאחר לידת שני ילדיה פנתה אל הדבר האמיתי – עיצוב פנים. מאז מיכל מעצבת בתים בסגנון מודרני ונקי עם דגש רב בנושא הפונקציונליות ולעולם לא תתפשר על פונקציה לטובת אסתטיקה.

www.pnim.co.il
צילום: TWINS

חמש עובדות

1. אני גרושה באושר עם 2 ילדים, רומי בת 13 ועומר בן ה-10.
2 מכורה לספורט בכלל ולספורט אתגרי בפרט (גלישת גלים, סנובורד).
3. מאוד אוהבת אמנות מודרנית ומוזיקת טכנו.
4. אני דוברת כמה שפות, ביניהן יפנית וצרפתית.
5. גרתי ביפן שנתיים. טוקיו היא העיר האהובה עלי בעולם.

www.pnim.co.il
צילום: שי אפשטיין

לימודים

למדתי במסגרת פרטית ואינטנסיבית של שנה חצי אצל ברברה ברזין. מורה מעולה לשרטוט טכני, תהליכי עבודה נכונים וניהול לקוחות וספקים. היתה לנו שם גם תקופת סטאז' ועבודה על פרויקטים אמיתיים. תחילה עיצבתי כמובן לחברים ואז לחברים של חברים, וכך זה התגלגל.

הרגע בו הבנתי שאני רוצה לעצב

כילדה תמיד ציירתי ונמשכתי ליופי ואסתטיקה. למדתי במגמת אמנות וגרפיקה בתיכון והתקבלתי ללימודי אדריכלות באוניברסיטת תל אביב. אלא שהתקבלתי גם למשפטים ולשם הלכתי בסופו של דבר. לא אהבתי את הלימודים האלה ולכן הוספתי גם לימודי מזרח אסיה ויפנית. לא אהבתי להיות עורכת דין והרגשתי תמיד שחסר לי מימד אסתטי. הדבר התבשל בי זמן רב ולאחר לידת שני ילדיי החלטתי לעשות שינוי.    

www.pnim.co.il
צילום: שי אפשטיין

ייחוד

העיצוב שלי מינימליסטי, מודרני, נקי, א-סימטרי ומונוכרומטי. מצד שני אני זורמת עם הלקוחות שלי. אם לקוח מבקש סגנון יותר קלאסי וחם אז כמובן שאני קשובה לכך. אין לי אגו ולכן אני בהחלט אזרום עם הלקוח ולא אכפה את סגנוני העיצובי עליו (עד גבול מסוים, כמובן). אני שמה דגש רב על פונקציה ולעולם לא אתפשר על פונקציה לטובת אסתטיקה. חשוב לי לעשות לאנשים בית שמתאים להם כמו כפפה ושעונה על כל הצרכים הפונקציונאליים והאסתטיים שלהם. אני "נשכבת על הרצפה" בשביל לקוח ונלחמת עבורו אם צריך, בנושא שינויי דיירים, למשל. בנוסף אני עובדת עם תקציב מהודק ידוע מראש ולא יוצאת לדרך עד שאין סגירה כמעט מלאה מול כל הספקים. 

www.pnim.co.il
צילום: שי אפשטיין

צבע וחומר

אני לא אוהבת הרבה צבע. הקירות שלי תמיד לבנים כשלג וכך גם השליכט מחוץ לבית. אני כן אוהבת לתת נגיעות צבע לפי קונספט או לפי צבע שלקוח מתחבר אליו. אישית יש לי חיבור חזק לצבע ירוק. משתדלת להכניס נגיעות של עץ בכל פרויקט, כאשר סוג העץ והגימור משתנה כל הזמן – היה לי טירוף על אלון מעושן מולבן וכרגע מתחברת מאוד לאגוז ולאלונים מעושנים כהים וגולמיים. מתחברת לחומרים טבעיים כמו ברזל, בטון, אבן. מצד שני, אני מאוד פרקטית בעיצוב שלי ואין לי שום בעיה עם חומרים סינטתיים כמו גרניט פורצלן ופורמייקות איכותיות.

www.pnim.co.il
צילום: גדעון לוין

השראה

נשים חזקות, עצמאיות ובטוחות בעצמן שלא חוששות לומר את דעתן כמו סתיו שפיר, מדונה, אלזה פרנטה, ומעולם העיצוב – פטרישיה אורוקולה, זאהה חדיד.

www.pnim.co.il
צילום: גדעון לוין

מרגש

התרגשתי לאחרונה לקבל מחמאות בהקלטה קולית ממפקח שעושה בניינים שלמים והחמיא לי על הדיוק והסדר בתכניות ביחס למעצבות אחרות. עבורי מחמאה מאיש מקצוע זה מעל ומעבר למחמאה מלקוח, היות והוא חי את התחום ויש לו מול מה להשוות.

www.pnim.co.il
צילום: גדעון לוין

מאתגר

לעבוד בתקציבים נמוכים בז'אנר המודרני, כי היופי בעיצוב המודרני מושג על ידי איכות החומר והעבודה שעולים כסף; בתים ישנים שבמהלך השיפוץ מתגלות בהם הפתעות ונדרשים פתרונות יצירתיים ומהירים בשטח; עבודה מול שינויי דיירים בפרויקטים קבלניים המטילים המון מגבלות עיצוביות; לאסוף יחד וליישב את הרצונות הלפעמים מנוגדים של כל בני הבית.

www.pnim.co.il
צילום: שי אפשטיין

מלקטת

זהו תהליך שמורכב מפריטים שהלקוח מעביר עמו, אך אם לא מדובר בפריט עם ערך סנטימנטלי מאוד או אמנותי, אני ממליצה להיפטר ממנו ולפנות מקום לחדש. זה בדרך כלל עושה ללקוח תחושה טובה ונקיה לזרוק ולתרום את הישן. אני תמיד בעד רכישה מרוכזת אצל כמה ספקים/חנויות שאני אוהבת ולא בליקוט של פריט-פריט ממאות חנויות, שהוא בלתי אפשרי ברמת הפרקטיקה. אני תמיד אעדיף אמנות (רצוי ציור מודרני) מגלריה נחשבת מאשר טפט/צבע או הדפס זול, כמובן אם התקציב מאפשר. אני גם מאמינה במשפט "פחות הוא יותר". לא מאמינה שצריך למלא ולפוצץ כל פינה בבית וכל ספריה בפריטים.

www.pnim.co.il
צילום: שי אפשטיין
צילום: גדעון לוין

לא מוותרת על

לפחות עבודת אמנות אחת שווה וטובה של אמן אהוב.

מפרגנת

אני מאוד אוהבת את המשרד לוי חמיצר. הם מעצבים בדיוק בסגנון שאני אוהבת ויש להם שיתוף פעולה פורה כזה שכל אחד תורם מהכישרון, הידע והחוזק שלו – דולפי יותר בארכיטקטורה ותאורה ועדי יותר בנגרות, ריהוט וסטיילינג. אני גם מאוד אוהבת החדשנות והחשיבה מחוץ לקופסה של אמיר נבון מ-6B, ולאחרונה נדלקתי על צחית תשובה שלמרות שהסגנון שלה מודרני היא כן מצליחה לתת טאץ' כפרי/חם שאינו משתלט וזה נדיר מאוד. 

www.pnim.co.il
צילום: שי אפשטיין

פרוייקט החלומות שלי

הבית הפרטי שלי בהרצליה שסיימתי לפני מספר שנים. בית בן כ-250 מ"ר בנוי על שטח של 300 מ"ר, 3 מפלסים, כולו בקונספט של פנים שהוא חוץ, צופה לגינה מודרנית עם בריכה קטנה, מטבח גדול ופתוח לסלון והמון אור, קמין וחימום תת-רצפתי בחורף. עם חדר שינה מרווח, עם מקלחת ענקית, ספסל וחלון שפונה לעץ, וכמובן המון אחסון.

www.pnim.co.il
צילום: שי אפשטיין

הייתי שמחה לעצב את הבית של

לקוח שיתן לי יד חופשית. הבעיה הכי גדולה של מעצב שלקוח "שם לו ברקסים" בין משיקולי תקציב ובין משיקולי אסתטיקה ופונקציה. זה תמיד מדכא היצירתיות, פוגע איכשהו בתהליך והופך התוצאה לפחות טובה. אין מישהו ספציפי אולי מישהו כמו חמותי שדירתה זקוקה נואשות לשיפוץ מחד וברור לי ששיפוץ ישפר את חייה פלאים אך היא לעולם לא תיתן לי יד חופשית…

החנות הסודית

אני מאוד אוהבת את Pas Normal – הסטודיו של רוני ומעיין, שהיו מהראשונות שהביאו לארץ מותגים (בעיקר סקנדינביים) בעיצוב נקי ומודרני במחירים נגישים. עד אז אפשר היה למצוא ריהוט מודרני ומינימליסטי בקושי ב-2-3 חנויות מאוד יקרות. מאז כמובן שקמו להן מתחרים וזה מבורך בעיני.

www.pnim.co.il
צילום: שי אפשטיין

חלומות

לעבוד בתקציבים גבוהים יותר, למכור את הבית הפרטי, ולעצב לעצמי דירת תמ"א משגעת בתל אביב; לבקר בקופנהאגן, לנסוע לתערוכת העיצוב במילאנו שבה טרם הייתי.

טיפ 

לא לפחד להעיז. לשמור תקציב מכובד לריהוט וסטיילינג, כי הניסיון מוכיח שמה שלא עשית בחודשיים שלושה הראשונים לאחר הכניסה לנכס לא תעשה לעולם והבית פשוט לא יראה טוב.

לאתר של מיכל בן נר>>
לעמוד הפייסבוק של מיכל בן נר>>