נורית מור-יוסף

בעקבות נסיעת שליחות למערב אפריקה, שם עיצבה לראשונה נורית מור-יוסף את ביתה הפרטי, היא התאהבה בהפקה שנקראת עיצוב בית, והגיעה לתובנה שהעיסוק בתקשורת חזותית כבר לא רלוונטי עבורה, כי הגיעה השעה לעבור אל החלום האמיתי – עיצוב פנים. מאז, היא מעצבת בתים בשילוב של חומרים טבעיים ובנגיעות כפריות ונורדיות.

www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון

חמש עובדות

1. כפרויקט גמר, בתואר הראשון בעיצוב תקשורת חזותית, הפקתי וביימתי סרט תיעודי על דוד טרטקובר, חתן פרס ישראל, שהוקרן בסינמטק ת"א בשנת 2000.
2. אני מכורה לספרי עיצוב, מגזינים ופינטרסט. אני יכולה לשבת שעות ולבנות לוחות השראה, ותיקיות לפי נושאים. ובספרים לעיין הלוך ושוב, לדקדק בפרטי פרטים בכל תמונה ותמונה.
3. מאוד אוהבת את הצבע שחור.
4. מכורה לבמבה, קולה ושוקולד.
5. ניהלתי בעבר מספר סניפים של רשת סטודיו לספורט, אבל אני שונאת ספורט. 

www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון

לימודים

לאחר שחזרתי מהטיול של אחרי הצבא היה לי ברור שאני רוצה לצאת וללמוד משהו בתחום העיצוב. בכנות, לא הייתי בטוחה כל כך מה. בסופו של דבר ואחרי מכינה בעיצוב, החלטתי ללמוד עיצוב תקשורת חזותית באסכולה, אולם תמיד "פזלתי" למגמה המקבילה של עיצוב הפנים. אחרי מספר שנים שעסקתי בתחום הגרפיקה וההפקה, נסענו לשליחות במערב אפריקה, שם למעשה עיצבתי את  ביתנו. עבדתי מול נגרים, ואנשי טקסטיל, והתאהבתי ב"הפקה" הזו שנקראת לעצב חלל/בית. כשחזרנו לארץ, החלטתי ללכת אחרי החלום ונרשמתי ללימודי עיצוב פנים באולטימה

www.pnim.co.il
צילום: ליאור טייטלר

ייחוד 

העיצוב שלי הוא עיצוב חם המשלב מספר סגנונות, ובכך נוצרת ייחודיות לכל משפחה ומשפחה. אני אוהבת לשלב פריטים ייחודיים של המשפחה, ולשלבם בעיצוב מודרני עם נגיעות כפריות ונורדיות. הקסם בעיני הוא השילובים. כל בית שונה מקודמו. 

www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון

בית 

בית בשבילי זה סלון רחב ידיים, עם ספה מפנקת. מקום מפגש לבעלי הבית, מקטן ועד גדול. נוחות לצד עיצוב. הבית אמור לשרת את בעלי הבית, ולא ההיפך. חשוב לי לתכנן את הבית בצורה פונקציונאלית, שתואמת את הצרכים של בעלי הבית, תוך שילוב עיצוב חכם, נוח, מינימליסטי, חם והרמוני.
תכנון ועיצוב הבית הפרטי שלנו היה הפרוייקט הכי מאתגר שלי. נשמע קלישאתי, אבל הכי קשה היה לעצב לעצמי, כי כמעצבת אני מכירה כבר כמעט הכל. בסופו של דבר, יצאנו מאוד מרוצים עם שילוב של מספר סגנונות שיצרו אינטימיות וסינרגיה נפלאה. 

www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון

אם לא הייתי עוסקת בעיצוב

אז בטח הייתי עוסקת בתחום הנושק לעולם העיצוב בדרך כלשהי: עבודה בעולם הפרסום, מעצבת אופנה, או מפיקה בעולם התקשורת החזותית כפי שעשיתי בעבר.   

www.pnim.co.il
עיצוב פנים: נורית מור יוסף, אדריכלות: רויטל אגוזי, צילום: אורית ארנון

צבע וחומר

מטבעי אני אדם מאוד מונוכרמטי, מאוד אוהבת לעבוד עם סקאלת הצבעים הלבן- אפור-שחור, אוהבת לשלב גם חומרים טבעיים כמו עץ ואבן וכמובן ברזל. השילוב ביניהם נפלא בעיניי. אוהבת את הניגודיות בין העץ החם והברזל הקר. 

www.pnim.co.il
עיצוב פנים: נורית מור יוסף, אדריכלות: רויטל אגוזי, צילום: אורית ארנון

מלקטת

כל החלומות, נרקמים לתוך תוכניות עבודה, תוך רצף של החלטות גדולות וקטנות, שביחד מתמזגים ויוצרים חללים מלאי קסם, שתואמים לבעלי הבית, ובסופו של תהליך משתלבים למכלול שיהיה הבית המיוחד שלכם.
תהליך הליקוט כולל החלטות על צבעוניות במידה הרצויה, האם ישולבו צבעים, או שמדובר בחללים במראה מונוכרומטי יותר, נבדקים רהיטים עם ערך סנטימנטאלי במידה וקיימים, בשאיפה לשלבם בתכנון החדש, התוכניות עוברות תהליך של תכנון פרטי נגרות, בחירת גופי תאורה ודקורציות נוספות על מנת שכל חלל וחלל יתאים לצרכים והרצונות של בעלי הבית, ובסופו של דבר כל הפרטים יתמזגו למכלול אחד הרמוני.     

בית החלומות 

בית על סקאלת המונוכרומטיות של שחור-לבן ועץ. במראה תעשייתי קל – תעלות מיזוג חשופות, תקרה וקירות חשופים בחלקם, שילובים של ברזל עץ, והרבה טקסטיל לבן, בעיקר ספות לבנות, מה שפחות קורה במציאות. נמצא בלב שדה חרציות. בעיר מרכזית. תחושה של להיות עם ולהרגיש בלי.   

www.pnim.co.il
צילום: ליאור טייטלר

פרויקט החלומות

הייתי רוצה לעצב לופט רחב ידיים, בסגנון ניו-יורקי. הוא יהיה מעוצב בסגנון תעשייתי הרבה ברזל ויחד עם זאת הוא יכלול שילובים חמימים כמו עץ גושני, קמין, בריקים.  

לא מוותרת על

אלמנט כלשהו בצבע שחור. תמיד יהיה אלמנט כזה בכל פרויקט אם בריהוט, בטקסטיל, בגופי התאורה או באלומיניום. הוא צבע מאוד דומיננטי ואלגנטי בעיני, משתלב נפלא עם כל שאר הצבעים. מבחינתי הוא הלבן החדש. 

www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון

השראה

ראשית, הפינטרסט הוא עבורי בית ההשראות הגדול בעולם. אני גם עוקבת באדיקות אחרי: Emily Henderson, Andy Villasana ו-Vivi Design, שיודעים ליצור שילובים נפלאים. ובנוסף, מאוד מחוברת אדריכלות מתקופת הבאוהאוס. 

www.pnim.co.il
צילום: ליאור טייטלר

מפרגנת

נירית פרנקל היא כל כך מוכשרת בעיניי ואני אוהבת מאוד את העבודות שלה.  

www.pnim.co.il
צילום: ליאור טייטלר

החנות הסודית שלי 

להשלמת העיצוב, אני אוהבת את החנות הנפלאה של חברתינושקה, החנות משלבת אקלקטיות של פריטים מיוחדים שמוסיפים את הסטייל הנכון לדייק את החלל. כמו כן, מאוד אוהבת את הרהיטים שאלון דודו יוצר.

עיצוב פנים: נורית מור יוסף
לאתר של נורית מור- יוסף>>

עוד על נורית מור יוסף>>