בר-גיל קון

הגר בר גיל וטל קון מסטודיו BAR-GIL KOHN אוצרים יחד הרבה ידע, ניסיון מקצועי וחשיבה מעמיקה ויצירתית בשילוב תפיסת עולם צעירה ודינמית. מתוך הסטודיו שלהם הממוקם בלב הפועם של תל אביב הם פועלים במטרה לייצר סביבה חווייתית, רגשית, מפתיעה ומדויקת.

צילום: חן הרלב

קצת עלינו

הכרנו כשעבדנו כמעצבי מוזיאונים והמחשת תוכן בסטודיו מוביל ביפו למשך תקופה ארוכה. השילוב בינינו היה כל-כך מוצלח שבעקבות כך החלטנו להקים סטודיו משותף לתכנון אדריכלי ועיצוב פנים. שני פרויקטים שעיצבנו והובלנו יחד במסגרת הזו זכו בפרס אות העיצוב הישראלי לשנת 2019 בקטגוריה: שימור ועיצוב במרחב הציבורי.
הסטודיו עוסק גם בעיצוב מוצר וחלק מהעיצובים שלנו הוצגו בשבוע העיצוב הישראלי בירושלים ובשבוע העיצוב הבינלאומי במילאנו.
הגר היא העוגן העיצובי של הפרויקטים מול הלקוחות, בעלת תואר ראשון בעיצוב פנים בהצטיינות ותואר שני באדריכלות פנים ועיצוב מוצר מ-Florence institute of Design שבפירנצה.
טל מתמחה בניהול פרויקטים, משלב הקונספט עד שלב הביצוע ומתמחה בפתרונות טכניים מורכבים ופרטים אדריכליים. בעל תואר ראשון בעיצוב פנים ותעודת הנדסאי אדריכלות.

www.pnim.co.il
צילום: איתי בנית

ייחוד 

מה שמייחד אותנו הוא יצירת פרויקט טוטאלי שמספר סיפור שלם מהמאקרו למיקרו, משלב האדריכלות ועד עיצוב הרהיט והתאורה המותאמים אישית ונתפרים לפרויקט. הלקוחות שלנו נותנים בנו אמון מלא ומאפשרים לנו ליצור עבורם את המרחב העסקי/פרטי שלהם ביד חופשית תוך דו-שיח מתמיד ומפרה.

www.pnim.co.il
צילום: איתי בנית

הרגע בו הבנו שאנחנו רוצים לעצב

הגר: בספר שורשים שלי בכיתה ו' כתבתי על עצמי שכשאהיה גדולה אני רוצה להיות שחקנית או מעצבת פנים. מאז ומתמיד ידעתי שאשתלב בתחום היצירה. גדלתי בבית אמנותי, אבי היה צייר ומוזיקאי בצעירותו – מעבר לתערוכות חיצוניות שבהן הציג, הבית שלנו היה תערוכה אחת גדולה של ציורים. כילדה שאהבה לצייר בעצמה, למדתי ממנו לאמן את תפיסת הפרספקטיבה בציור, לייצר מעברים של אור וצל שיוצרים אשליות של נפח וחלל ושילובי צבעים. הרצון לבטא את רעיונותיי על-ידי צבע, חומר וצורה התפתח לאורך השנים למדיות שונות ואני משלבת בזמני הפנוי גם בעיסוק בגרפיקה, עריכת וידאו ועיצוב מוצר.
טל: עוד כשהייתי נער אהבתי לדמיין ולהמציא מוצרים חדשים. הייתי סקרן להבין כיצד החלקים מתחברים, איך דברים עומדים ולא מתפרקים ואיך אפשר לעשות אותם טוב יותר או אחרת. הייתה לי מחברת עבה ושמנה מלאה בשרבוטים של מוצרים דימיוניים ובעצם עיצבתי אותם כבר אז, לא בטוח שהייתי מודע לזה, אבל זה היה טמוע בי לאורך כל הדרך.

www.pnim.co.il
צילום: איתי בנית

מרגש 

הגר: הרגע בו קיבלנו הודעה על כך ששני פרויקטים שעיצבנו והובלנו במשך תקופה ארוכה זכו בפרס אות העיצוב הישראלי. עוד רגע מרגש במיוחד היה בערב פתיחת התערוכה בשבוע העיצוב במילאנו בו הצגתי את MOLLETTA CHAIR  – כסא שאותו עיצבתי בתקופה שבה התגוררתי באיטליה.

חיבור לצבע

אנחנו אוהבים להשתמש בדרך כלל בשילוב של גוונים מונוכרמטיים יחד עם משחק של חומרים טבעיים של עץ, ברזל, זכוכית, אבן וצמחיה טבעית בשילוב של טקסטורות וגימורים שונים כדי ליצר עושר עיצובי אך עדיין לייצר סביבה רגועה וקוהרנטית. הצבעוניות בפרויקטים שלנו מופיעה כנגיעות משלימות בלבד דרך חפצי נוי, ספרים, אומנות וטקסטיל כתומכת של העיצוב האדריכלי ולא כעיקר העיצוב עצמו. 

www.pnim.co.il
צילום: איתי בנית

אם לא עיצוב פנים, אז בטח הייתי

הגר: עורכת קולנוע. בתקופת התיכון הגברתי קולנוע ואהבתי לערוך – לחתוך ולחבר קטעי וידאו נבחרים וליצור מהם נרטיב חדש באמצעות קצב וסאונד שמעוררים בצופה מגוון רגשות, בדומה לבחירות התכנוניות והצירופים האדריכליים שאני מיצרת היום שמספרים יחד גם הם סיפור חדש בהתאם לבחירות העיצוביות שלי.
טל: כנראה שהייתי מפתח תוכנה. החיבור שלי לעולם המחשבים והסקרנות שלי לדעת כיצד הדברים עובדים כנראה היו מושכים אותי לכיוון הזה.

www.pnim.co.il
צילום: דנה סטמפלר עשהאל

השראה

כריסטיאנו טורלדו די פרנסיהאדריכל איטלקי, ממסיידי התנועה האדריכלית הרדיקלית באיטליה של שנות ה-60 וממקימי SUPERSTUDIO, קבוצה של אדריכלים פורצי גבולות שפיתחו מחשבות פילוסופיות מרתקות על אדריכלות, זמן וחלל וביטאו אותם באמצעות קולאז'ים גרפיים מרהיבים. הם הקדימו את זמנם בתכנון פתרונות מגורים עתידניים, עיצוב רהיטים שמעורר פרובוקציה כנגד הממשל והתרבות הפופוליסטית שהתפתחה באותה תקופה. כריסטיאנו היה מרצה של הגר בתקופת הלימודים באיטליה והוא נפטר ביולי האחרון לאחר תרומה בלתי רגילה לתחום האדריכלות החושבת ופורצת הדרך. 

www.pnim.co.il
צילום: דנה סטמפלר עשהאל

 

בית החלומות

טל: לופט במנהטן. חלל פתוח עם חלונות גדולים ומוארים, עם נוף של המדרגות חירום של הבניינים האמריקאיים משתקף ממול. לופט במראה תעשייתי כאשר שלד המבנה חשופים. יהיה שימוש בחומרים גסים וראשוניים אשר ייצרו מתח וניגודיות מעניינת תוך שילוב של טקסטיל רך ומזמין.
הגר: בית החלומות שלי הוא בסמוך לאגם או יער, במרחק לא גדול ממקום עירוני, מקום שקט טובל בירוק שבו ניתן ליצור ולקבל השראה מהסביבה הטבעית. יהיה שם שימוש נרחב באבן ועץ והרבה טקסטיל שמוסיף לתחושת החמימות והביתיות. הוא יהיה מלא באוסף הרהיטים האקלקטי שצברתי במשך השנים.

www.pnim.co.il
צילום: איתי בנית

היינו רוצים לעצב את הבית של

טרנטינו ודניאלה פיק בגלל ששנינו מאוד מעריכים את הגאונות שלו כבמאי קולנוע וגם כי נראה שיהיה תהליך נורא מסקרן ומאתגר לשקף את הדמות המורכבת והמעניינת שלו דרך עיצוב הפנים.

החנות הסודית 

כבר לא כל כך סודית, אבל מאוד אוהבים לשלב רהיטים מפיק-אפ בתל-אביב. יש שם מגוון עצום.

www.pnim.co.il
צילום: איתי בנית

חלומות

יצירת חנות אינטרנטית או פיזית עם ליין ייחודי של מוצרי ריהוט ותאורה בעיצובנו. חלום נוסף שלנו הוא להוסיף עוד מגוון שיתופי פעולה בינלאומיים ולפתוח סטודיו באיטליה בנוסף לעבודה המקומית ולסטודיו האהוב שלנו בתל-אביב.

www.pnim.co.il
צילום: איתי בנית

טיפ

בדומה לטיפול ברצפה שמגדירה איזורים שונים במרחב פתוח בעזרת שינוי חומרים, גווני ריצוף והצבת שטיחים, כך גם תכנון אלמנטים בעיצוב התקרה באמצעות הנמכות, קרניזים, צבעים, גופי תאורה – הוא חלק מהותי בעיצוב הטוטלי של החלל. יחד הם יוצרים הגיון תכנוני והגדרת אזורים שונים ומעניקים עושר לפרויקט.

לינק לאתר BAR GIL KOHN >>

 

תגובה אחת

  1. עוזי בינדר

    קראתי ונהניתי מאד לראות את התמונות המקסימות, החשיבה היצירתית
    האלגנטיות וחוסר הבנאליות בעיצובים.
    טל קון, הינו מעצב איכותי ויצירתי, וכאחד שעיצב את הבית שלנו רק לאחרונה,
    אני ממליץ עליו בחום רב, מהיותו גם מצעב מדהים, מאוזן, וקשוב, וגם מהיות איש מקסים,
    פשוט תענוג.