מיכל גרינברג פוקס

מאז ומתמיד הייתה למעצבת הפנים מיכל גרינברג פוקס אהבה לשני תחומים: מצד אחד אהבה לעיצוב וליצירה, ומצד שני גם אהבה למדע. כשבחרה את מסלול הלימוד הראשוני, בחרה מיכל בלימודי תואר של מדעי החיים, אך ככל שהלימודים התקדמו, חשה תסכול מהזמן הארוך בין העבודה על פרויקט מחקרי, ועד להגעה לתוצאות, והרגישה צורך לעבור לתחום בו ההגעה לתוצאה ודאית יותר, ובלוח זמנים ברור ומוגדר. מכאן הדרך להגשמת האהבה הגדולה שלה לעיצוב הייתה קצרה.

www.pnim.co.il
צילום: עידן גור

חמש עובדות על מיכל

1. אני אמא לאמיר ונגה – שני מתבגרים, ונשואה לגיל שמסרב להתבגר. גיל טוען שהתאהב בי בשל היותי What you see is what you get, ואכן, גם בעבודה שלי עם לקוחותיי, אני מתנהלת באופן מאוד ישיר, ודואגת להיות ברורה לגבי דעתי וטעמי.
2.
גדלתי בדירת גן קטנה, בחדר משותף עם שתי אחיותיי. נהגנו לריב על ישיבה על אדן החלון, ובהיותי הקטנה מבין האחיות, לרוב הפסדתי. כשתכננתי את בית החלומות שלי, היה חשוב לי לתכנן בכל חלל חלון שניתן לשבת בו. כך שיש ספסלי ישיבה באדני החלון בפינת האוכל, בסלון, בחדר ההורים וחלונות נמוכים עם אדני חלון רחבים גם בחדרי הילדים.
3. אני מאוד אוהבת מוזיקה, בילדותי ניגנתי על קרן יער. אוהבת במיוחד לצרוח לצלילי רוק ישראלי ודיסקו, תוך כדי נסיעות.
4. אני גם
אוהבת מאוד ספרי וסרטי פנטזיה, שמאפשרים להתנתק מעולמנו, ולחלום על עולמות אחרים. "שר הטבעות" נקרא ומדובר בביתנו כספר היסטוריה לכל דבר (בן זוגי אף לימד את ביתי את שפת האלפים).
5. אני אדם מאוד טכני ושלב התכנון העיצובי מרגש אותי. כשאני שמתחילה פרויקט חדש, אני נוטה לחלום על התכנון בלילה, ולקום בבוקר עם רעיונות ומיד ניגשת לשרטט.

www.pnim.co.il
צילום: עידן גור
www.pnim.co.il
צילום: עידן גור

עיצוב פנים

מאז ומתמיד הייתה לי אהבה לעיצוב אסתטיקה ויצירה, ובמקביל אהבה ותשוקה למדע. כשבחרתי לראשונה את מסלול הלימוד, בחרתי ללמוד באוניברסיטה מדעי החיים – תחום שעניין אותי מילדות, והרגשתי בו מאוד בטוחה ביכולת שלי לבטא את כישוריי. אך ככל שהלימודים התקדמו, חשתי תסכול מהעיסוק במחקר, במיוחד מהזמן הארוך בין העבודה על פרויקט מחקרי, ועד להגעה לתוצאות. הרגשתי צורך לעבור לתחום בו התוצאה יותר ודאית ומגיעה בלוח זמנים ברור ומוגדר.

www.pnim.co.il
צילום: מירב פלברג
www.pnim.co.il
צילום: מירב פלברג

ממדע לעיצוב

כבר במהלך לימודי התואר השלישי במדעי החיים, עסקתי בתחביבים בתחום העיצוב : למדתי רישום, חוג קרמיקה. עם אבי, שהיה מסגר במקצועו אפילו נהגתי לתכנן וליצור ריהוט עבור הדירות השכורות שבהן התגוררתי. בנוסף, בביתם של חבריי נהגתי לייעץ ולשנות את העמדת הריהוט. כך שעם סיום הלימודים, החלטתי לעבור הסבה לתחום שיש לי תשוקה אליו מזה שנים, ונרשמתי ללימודי עיצוב פנים אצל ברברה ברזין. במהלך לימודי העיצוב כבר התנסיתי בליווי פרויקטים. המעבר ממדע לעיצוב היה טבעי עבורי, בשל החפיפה בצורך בחוש טכני וכן בצורך ביצירתיות, וברצון לגלות דברים חדשים. עם סיום הלימודים החלטתי להתחיל לעסוק במקצוע באופן עצמאי. 

www.pnim.co.il
צילום: מירב פלברג

מוצאת את האיזון

השינוי המשמעותי עבורי במעבר מעיסוק במדע לעיצוב פנים, היה המעבר מעבודה עם מבחנות לעבודה מול אנשים, ולנגיעה בלתי אמצעית בחייהם. אני משקיעה מחשבה למציאת האיזון בין החשיבות להישאר נאמנה לקו המנחה אותי בעיצוב, להיות קשובה לחלומות של האנשים עבורם אני מתכננת את ביתם, לבין האילוצים הקיימים, כמו מגבלות בתכנון ובתקציב.

www.pnim.co.il
צילום: עידן גור
www.pnim.co.il
צילום: עידן גור

עוגן

הבית הוא המקום המשמש עוגן לחיינו ומהווה את המקום הבטוח בחיינו, בו ניתן לנוח, להתנתק מטרדות היום יום, ולהיות במצב החשוף והאמיתי שלנו. בנוסף, זהו המקום ליצור בו חוויות משפחתיות ולחזק את הקשר עם יקירנו. תחושת הביטחון, המהווה את הבסיס לתחושת ההנאה מהבית, התערערה בתקופה זו, וחשוב במיוחד ליצור תחושת נוחות ככל הניתן, כדי להקנות חזרה את היכולת להירגע וליהנות בביתנו.

www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון
www.pnim.co.il
צילום: מירב פלברג
www.pnim.co.il
צילום: מירב פלברג

הלקוחות שלי

הלקוחות שלי הם מגוונים באופיים ובטעמם האישי, ממשפחות צעירות בתחילת דרכן ועד לזוגות מבוגרים שהילדים כבר עזבו את הקן. אני עוברת עם הלקוחות מסע ארוך וחשוב לי להיות קשובה ללקוחות השונים, לפענח את הפרטים החשובים להם ואת הסגנון שגורם להם להרגיש בנוח. בתוך כך חשוב לי ליצור איזון, סדר וניקיון בתוך התכנון, ולכן אני משתדלת להימנע מעומס בבתים שאני מעצבת. הרגע בו אני רואה שהלקוחות לומדים להתחבר ולאהוב את ביתם החדש/המחודש תמיד מרגש אותי.

www.pnim.co.il
צילום: מירב פלברג 
www.pnim.co.il
צילום: עידן גור

משלבת

אני אוהבת חומרים טבעיים – שילוב של עץ, ברזל ואבן – חומרים שנוטים להתיישן, להיפצע, להשתנות עם השנים. השינוי שחל בהם לאורך הזמן הוא מלא חן. עם זאת, חשוב לי להבין את אורח החיים של הלקוחות – ללקוחות שקשה עם ההתיישנות שחלה בחומרים אלו, אני מתאימה חומרים סינטטיים, אבל תמיד מעדיפה חומרים שיהיו נאמנים לאופיים ולא יחקו חומרים אחרים.
אני אוהבת מאד לשלב נגיעות של סגנון רטרו, אוהבת אלמנטים גרפיים ומשחקים של צבע. ממליצה לשלב צבעוניות עדינה עם שימוש של צבעים קרים – גווני כחול וירוק. היות ואנו חיים במדינה חמה, גוונים אלו משרים תחושה מאווררת ונעימה בבית, ומאזנים את החום האקלימי והטמפרמנטי.

www.pnim.co.il
צילום: אורית ארנון

אחד האלמנטים שאני הכי אוהבת לשלב בבית הוא ספריות. הן מעניקות מקום לאחסן בו ספרים שמזכירים לנו להשתמש בדמיון וגם מקום לשלב בו חפצים שבעלי הבית צברו לאורך השנים.

www.pnim.co.il
צילום: מירב פלברג

תעוזה

כדי להגיע לבית שיהיה אהוב עלינו, חשוב להבין לעומק מה משמח אותנו, ולהעז באמצעות צבעים וחומרים בעלי נוכחות. הלקוחות בדרך כלל יודעים מה הם אוהבים, אבל ברגע הבחירה הם נוטים לחשוש ולבחור בכיוונים סולידיים, כדי שיחזיקו לאורך זמן. אני מאמינה שכאשר משתמשים בצבע ובחומרים שאוהבים, נהנים מהבית לאורך זמן רב.

עיצוב: מיכל גרינברג
לאתר של מיכל גרינברג פוקס>>
לעמוד הפייסבוק של מיכל>>
לחשבון האינסטגרם של מיכל>>
עוד על מיכל גרינברג פוקס>>

2 תגובות

  1. עינת סגל הגב

    זכיתי ליהנות ועדיין נהנת מעיצוב הבית עי מיכל.
    אכן אחת הנשים הכי ישירות ואמיתיות שהכרתי.
    מקצועית ומדויקת. מתוכננת ועם זאת זורמת וגמישה למול כל אתגר או אירוע בלתי צפוי.
    שיפצנו בית פרטי לפני 5 שנים ועדיין הכל יפה ועכשווי ופרקטי ברמות כולל בניקיון.

    נהנים כל יום מחדש מיופי ואיכות

  2. גילה מנחם הגב

    היכרתי את מיכל לפני 12 שנים כאשר שכרנו את שירותיה לעיצוב המטבח שעד היום הוא עדכני ומהמם.
    כעבור 6 שנים כשהחלטנו לשפץ את הקומה העליונה היה ברור שמיכל תעצב, ואכן כדרכה עשתה זאת על הצד הטוב ביותר,אנו נהנים מהתוצאה המושלמת ומתעוררים כל בוקר בסוויטה חלומית שאף בית מלון לא עולה עליה.

השארת תגובה