סטודיו 2HILA

חיבור אקראי בלימודי עיצוב פנים חולל שינוי מהותי בחייהן של הילה גיא מרדכי והילה ברנר. במשך שני העשורים האחרונים מתחזקות הילה והילה זוגיות מקצועית, שמפרה אותן בסטודיו המשותף וגם בחיים עצמם. בסטודיו 2HILA הן מעצבות ביחד בתים עם דופק פועם וחיבור הבית לסביבתו.

www.pnim.co.il
מימין לשמאל: הילה ברנר, הילה גיא מרדכי. צילום: נופר הורביץ

קצת עלינו 

הילה גיא מרדכי: קוראת בין השורות, מבינה צרכים, רגישה למצוקות רגשיות, מסורה ומכילה. מחפשת את ההרמוניה והמרקם ההוליסטי, לא מרפה עד שמסתדר.
הילה ברנר: בעלת חוש הבחנה, קולטת מהר, רגישה ומתקוממת נגד חוסר צדק. יכולה להעביר שעות בשוטטות בין חנויות עיצוב בלי לאכול. 

www.pnim.co.il
צילום: שירן כרמל

ההתחלה

הילה ברנר: יש לי תואר שני בתולדות האמנות, ולפני שהתחלתי ללמוד עיצוב פנים עבדתי כמבקרת אמנות ברשת שוקן. אסתטיקה, עיצוב ואמנות תמיד היו חלק מהחיים שלי, אבל מהמקום של כתיבה והתבוננות. לצייר אני ממש לא יודעת, למרות שתמיד אהבתי לגעת בחומרים. באחד הימים קראתי על לימודי עיצוב פנים והבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות.
הילה גיא מרדכי: עבדתי במשתלה והתאהבתי בתחום, הבנתי שאני רוצה לעצב גינות. למדתי הנדסאות נוף ועבדתי כמתכננת גינות במשך קרוב לעשור. תכננתי גינות לבתים פרטיים מושקעים בתקציבים גבוהים מאוד. בתקופה הזו נתקלתי באדריכלות משובחת עם תשומת לב לפרטים, אבל עם היעדר חשיבה יצירתית, בכל מה שקשור להשפעת האור הטבעי וחיבור הפנים והחוץ. החלטתי שזה מה שאני רוצה לעשות – לתכנן בתים פרטיים עם שילוב מושכל בין הפתחים לסביבה.

www.pnim.co.il
צילום: שירן כרמל

הלימודים

שתינו למדנו עיצוב פנים בבית הספר של ברברה ברזין ורקפת שוהם, ושתינו כמובן אהבנו עיצוב במשך שנים, הרבה לפני שהפכנו את זה לתחום העיסוק שלנו. הלימודים כללו שנה של לימודים תאורטיים ואחר כך שנה סטאז' קשוח של עבודה על פרויקטים במשרד. דרך שיטת הלימוד הזאת, התנסינו במגוון ה"כובעים" של מעצבת: החל מתכנון, דרך היכרות עם כל המערכות המרכיבות את הבית ועד לרמת התפקוד כפסיכולוגית של הלקוחות ובעלי המקצוע. 

www.pnim.co.il
צילום: שירן כרמל

ההיכרות 

הילה ברנר: הכרנו במהלך הלימודים, לפני 19 שנה, למעשה רקפת שוהם, היא זו ששידכה בינינו. הילה ברנר קנתה דירת גן והייתה זקוקה למישהי שתעזור לה לעצב את הגינה, רקפת אמרה "תפני להילה, היא מעצבת גינות",כך גיליתי שיש במחזור אחריי עוד תלמידה בשם הילה. אז בעצם הילה עיצבה לי את הגינה, אבל יותר מזה, היא עיצבה את מהלך חיי בעשרים השנים שאחר כך.
הילה גיא מרדכי: החל מהפרויקט הראשון אנחנו עובדות יחד, על הכל. בכל פרוייקט יש מישהי שמובילה אותו, אבל תמיד השנייה מגבה אותה. בפרויקטים גדולים אנחנו ממש מחלקות בינינו את העבודה, ובקטנים, רק תומכות אחת בשנייה ועוזרות בהתלבטויות. 

www.pnim.co.il
צילום: שי אפשטיין

העיצוב שלנו

אנחנו נשאלות תמיד על האיפיון של העיצוב שלנו, ווהתשובה היא שהסגנון שלנו משלב מספר אלמנטים: קודם כל נשמה. בתים עם דופק פועם, ההבנה של הילה גיא בעיצוב גינות ונוף היא בסיס לתכנון שמשאיר הרבה כבוד לאור הטבעי וכל מה שנשקף מהחלון. בנוסף, אנחנו מתעדכנות ומתחברות לטרנדים מצד אחד, אבל רוצות לשמור על משהו שהוא timeless. עוד משהו שמאפיין אותנו, הוא רצון להקליל, להכניס הומור. לא אוהבות בתים כבדים, רציניים, אלא כאלו שיעלו חיוך ושמחה. אנחנו מאד אוהבות את הסגנון הנקי של העיצוב, אבל איכשהו לא מצליחות להימנע מצבע. כמה שנתאמץ לעצב פרוייקט מונוכרומטי, תמיד יהיו בו נגיעות של צבע.

www.pnim.co.il
צילום: שירן כרמל

החיבור

אנחנו תמיד אומרות, שכל אחת מאיתנו לא הייתה עובדת כמעצבת לולא החיבור בינינו. שתינו מעולות בעבודת צוות, אין לנו בכלל עניין של אגו, קל לנו לוותר אחת לשנייה. אם למישהי מאד חשוב משהו, השנייה תזרום איתה, אם אחת מתקשה השנייה תחליף.
אנחנו מרגישות שהחיבור בינינו הוא באמת מיוחד, לא רק מבחינה מקצועית. כשהכרנו היינו אמהות צעירות לבנים בני שנה. אחרי שש שנים, הילה גיא נכנסה להריון והרגישה נורא במשך כמה חודשים, הילה ברנר נכנסה להריון כמה שבועות אחריה, והרגישה מעולה, הילה ברנר: לא רציתי לספר לה שאני בהריון, כדי שלא תרגיש רע עם זה שאני לוקחת על עצמי את כל העבודה. ברגע שהיא הרגישה טוב סיפרתי לה, והבנות שלנו נולדו בהפרש של יום. הבנות שלנו הן חברות מאד מאד טובות, לפעמים הן רואות את עצמן כתאומות.

www.pnim.co.il
צילום: שירן כרמל
www.pnim.co.il
צילום: שירן כרמל

ההתנהלות

הילה ברנר: מבחינת התנהלות מקצועית, החלוקה ביננו די ברורה. למרות ששתינו עושות הכל, החוזקות שלי הן בתוכניות עבודה, והחוזקות של הילה גיא הן בהתנהלות מול ספקים ובעלי מקצוע. הילה גיא יודעת להיות מכבש, לא מוותרת על שום דבר עד לתוצאה המושלמת. גם אם הלקוח עייף והקבלן מתעקש, ברגע שהיא חושבת שיש משהו שישפר את הנראות או הנוחות – היא תהפוך עולמות.
הילה גיא מרדכי: את הילה ברנר אני מכנה "הילה עיני נץ". היא מצליחה לקלוט בכל מקום את הפריט הכי יפה והכי נכון. לפני כמה שנים נשלחנו לסין עם לקוחות כדי לבחור חיפוי, ריהוט, תאורה וכדומה. הכמות שם היא עצומה, אין לתאר את הגודל, השפע והמבחר, אבל רוב הפריטים נראים אותו דבר. שם התחדד הכשרון של הילה ברנר לאתר בין מיליון פריטים בדיוק את השניים היפים והנכונים. ואני חייבת להוסיף שהיא גם עושה זאת תוך שניה. הפרוייקט אגב, יצא בסוף מהמם. 

www.pnim.co.il
צילום: גילי פרידמן
www.pnim.co.il
צילום: גילי פרידמן

יותר מארבע עיניים

הקלישאה שאחת משלימה את השנייה היא בדיוק אנחנו. כל אחת חזקה בתחומה אבל גם יש לנו מקום של תמיכה והקשבה זו לזו. אנחנו אוהבות את העשייה המשותפת וההפרייה שהיא מולידה כל הזמן. כל אחת פוגשת את הפרוייקט, הלקוח ואנשי המקצוע ממקום אחר, ותמיד יש מה ללמוד מהמפגשים הללו. העובדה שאחת מובילה את הפרוייקט מאפשרת למישהי להיות בקיאה בכל הפרטים ולשנייה לשמור על התבוננות רעננה כל הזמן. בשורה התחתונה, אנחנו פשוט נהנות לעבוד יחד, וכשעושים משהו שנהנים ממנו, התוצאה תמיד יותר טובה. 

www.pnim.co.il
צילום: שירן כרמל
www.pnim.co.il
צילום: שירן כרמל

צבע

הילה ברנר: אני אוהבת  דיוק צבעוני. אני מגיעה ממשפחה שהיה לה מפעל לצבעי תעשייה. את נמפעל הקים סבא של אבא שלי, ונדמה לי שעברה אליי האהבה לצבעים כבר בגיל הגן. כשאנחנו מדייקות את הפלטה הצבעונית, או מוצאות גוון לא צפוי, שעושה את כל הבית – זה מבחינתי הכי מרגש. לפני חמש שנים עיצבנו דירה ובחרנו ירוק מרווה לארונות המטבח הגבוהים, זה היה לפני שירוק היה כל כך טרנדי. המטבח יצא כל כך יפה, ומאז ראינו ירוק בכל כך הרבה מקומות, והבנו שהצלחנו לשים את האצבע על משהו ממש מדוייק, בדיוק רגע לפני שהוא הפך להיות טרנד. זו הרגשה נהדרת.

www.pnim.co.il
צילום: נופר הורביץ
www.pnim.co.il
צילום: קטיה לין

חלומות

אחרי שיצאנו לחופשה יחד ביוון, היינו שמחות לקחת חלק בעיצוב של ריזורט – מקום מפנק, שכל כולו מבוסס על אהבה לעיצוב ולחיים.

צילום: שירן כרמל

טיפ עיצובי

עיצוב פנים בישראל בשנים האחרונות הפך להיות מוקפד יותר. מה שפעם היה נחלתם של עשירים בלבד, היום הפך לסטנדרט. מצד אחד אנשים שמים לב לפרטים ולאווירה הוליסטית, מצד שני עושה רושם שכולם רוצים ועושים אותו דבר ורוכשים את אותם הרהיטים. עדיין חסרה האמירה האישית בעיצוב, וזה משהו חשוב לנו בכל פרוייקט. לא לשכפל אלא להעשיר ולהעמיק.
אנחנו ממליצות  לא לפחד ממ שחדש. כמעט כל הלקוחות מגיעים אלינו כי הם רוצים עיצוב דומה למשהו שכבר עשינו. כשהתהליך הוא נכון, יש אבולוציה של עיצוב, ואנחנו רוקמות ללקוחות משהו חדש, שמתאים במיוחד עבורם. לפעמים זה משהו שהם לא היו מעלים בדעתם שהם רוצים ואז הם מתאהבים, וזהו הרגע המספק ביותר עבורנו.

עיצוב: סטודיו 2HILA
לאתר של סטודיו 2HILA>>
לעמוד הפייסבוק של הסטודיו>>
לחשבון האינסטגרם של הסטודיו>>