סיגל סיוון ידוב

אחרי שני תארים ועבודה בחברת הייטק גדולה, החליטה מעצבת הפנים סיגל סיוון ידוב לתת לתחום אהבתה להפוך גם לתחום לימודיה ועיסוקה הנוכחי. הפרוייקטים של סיגל מקיפים הן מתחמים עסקיים והן בתים פרטיים, ובנוסף לכך, בתי הנופש שהיא מעצבת ביוון ממחישים את הפשטות המרהיבה של סגנון העיצוב היווני האהוב עלינו כל כך.

קצת עליי

אני נשואה ליגאל ואמא לשלוש בנות מקסימות: שחר ויובל – תאומות בנות 24 ומאיה בת 16 וחצי. כבר בגיל 23, בהיותי סטודנטית למדעי החברה ודיילת אויר באלעל, תכננתי ועיצבתי את דירתנו הראשונה בגבעתיים, בלי להבין שעיצוב הוא חלק ממני. בשיטוטיי בערים השונות במסגרת עבודתי כדיילת, תמיד משכו את עיניי חנויות ריהוט ועיצוב, הרבה יותר מחנויות הבגדים. בהמשך, גם אחרי שתכננתי ועיצבתי את ביתנו הפרטי בשוהם (ביחד עם אדריכלית כמובן), עדיין לא חשבתי שזו אהבה שיכולה להיות גם מקצוע לחיים.

עיצוב: סיגל סיוון ידוב, www.pnim.co.il
צילום: WhatsOnGreece

עיצוב פנים

אחרי שני תארים באוניברסיטה ועשור כדוברת בחברת הייטק גדולה, החלטתי לעשות שינוי בחיי ולתת מקום לתחום אהבתי. התחלתי ללמוד עיצוב פנים בסטודיו 6B וזו הייתה תקופת הלימודים הכי כייפית בחיי. מאז, במהלך עשרת השנים בהן אני עובדת בתחום העיצוב, תכננתי ועיצבתי חללים מסוגים שונים, מוסדות ציבור וקהילה, משרדים, דירות ובתי נופש, בתי עסק קטנים כמו קונדיטוריה ומספרה, וכמובן – הרבה דירות ובתים פרטיים.

עיצוב: סיגל סיוון ידוב, www.pnim.co.il
צילום: אורן עמוס

חיבורים

בעבודתי אני מרגישה שמאד חשוב לייצר חיבור משמעותי קרוב ללקוחות ולעבוד מתוך תשוקה והתלהבות. כשאני עוברת את התהליך בשמחה והתרגשות, אני מצליחה להביא מעצמי יותר לידי ביטוי, ואני כמובן עושה מאמצים גדולים יותר לספק תוצאה טובה יותר. באופן כזה, אני גם מצליחה לסחוף את הלקוחות ולגרום להם ולי הנאה רבה יותר מהתהליך, להתרגש מכל צעד ולחוות חוויה אחרת בתהליך השיפוץ המורכב. 

רב-גוניות

תכנון ועיצוב פרויקטים מסוגים שונים מעשיר את העבודה, הן עבורי והן עבור הלקוח הנהנה מהניסיון הרב-גוני והעיסוק היומיומי שלי בעיצוב חללים מסוגים שונים. ההשראה לכל פרוייקט והתפיסה העיצובית ניזונות כל פעם מנקודות מבט שונות. כמו כן, נסיון העבר שלי בתחום השיווק והדוברות וכעובדת בחברה גדולה, מסייע לי גם לחשוב יצירתית בכל הקשור לעיצוב חללים מסחריים, קהילתיים ומשרדים שונים. 

עיצוב: סיגל סיוון ידוב, www.pnim.co.il
צילום: ליאור שניידר

האהבה היוונית שלי

מגיל צעיר בעלי ואני נהגנו לנסוע כמעט כל שנה לנפוש ולטייל באיי יוון השונים וגם ביבשת עצמה, אך רק לאחר שאחותי עברה להתגורר באי פארוס, הקשר עם הארץ היפיפייה הזו התחזק. לאחר ביקורים חוזרים באי, קנינו ביחד עם כל המשפחה המורחבת בית ישן ומוזנח ליד הים והחלטנו להפוך אותו לבית דירות בוטיק להשכרה. הפוטנציאל במבנה העזוב היה אדיר – מבנה בן שלוש קומות שעמד ריק במשך שנים. במסגרת התכנון המחודש, המבנה חולק לחמש דירות בגדלים שונים, ובניצול מרחב השטח הציבורי שהיה שם, התווספו לכל הדירות מרפסות. הסגנון העיצובי שנבחר היה כמובן, יווני-מסורתי שהתאים לאופי האי הצנוע.

עיצוב: סיגל סיוון ידוב, www.pnim.co.il
צילום: טל ניסים
עיצוב: סיגל סיוון ידוב, www.pnim.co.il
צילום: WhatsOnGreece

כל הריהוט הפנימי נבנה מבלוקים ויציקות בטון וחופה בחומר מסורתי מיוחד – מעין מלט גמיש וחלק שגם עמיד במים, המראה המתקבל דומה לבטון מוחלק אך בפועל החומר רך ועדין יותר.
לבנייה מהסוג הזה יתרונות רבים: ראשית, זה חסכון גדול בעלויות אבזור הדירות והנגרות וזה גם חיסכון לטווח ארוך, היות וכל הרהוט בעל עמידות גבוהה ואפשרויות התחזוקה נוחות ולא יקרות.
יתרון בולט נוסף הוא המראה והתחושה המתקבל בדירה/בית, יש תחושה שאתה מתגורר בבית יווני מסורתי וזה תורם רבות לחווית חופשה יוונית אמיתית אותנטית.

עיצוב: סיגל סיוון ידוב, www.pnim.co.il
צילום: CICADA STUDIO

בעקבות הפרוייקט הזה, הגיעו אליי ישראלים שונים שקנו וילות באי לפקאדה ולשמחתי הרבה, התחלתי לעבוד ביוון בתכנון ועיצוב וילות לנופש. אני מתכננת ומעצבת דירות ובתי נופש ביוון וכעת בדיוק נמצאת בעיצומה של עבודה על פרויקט מדהים באי פארוס – קומפלקס שלם של דירות עם בריכה ליד הים, מרגש מאד.

עיצוב: סיגל סיוון ידוב, www.pnim.co.il
צילום: טל ניסים

בתי נופש

לתכנן ולעצב בתים עבור אנשים שבאים לחופשת חלומות באי יווני זוהי עבודת עיצוב קצת שונה ומעשירה עבורי. ראשית, יצירת קונספט עיצובי של כל וילה וסיפור האירוח היווני הוא בעל ערך מוסף, היות והבתים הללו עומדים להשכרה באתרי האונליין, ואחת המטרות הינה למשוך את עיניהם של האורחים הפוטנציאלים. שנית, כשמתכננים בית לצרכי נופש, חשוב לתכנן את הבית באופן שיספק לאורחים חווית אירוח מושלמת וסביבה עיצובית שתממש את ציפיותיהם לבילוי מרגש ומפנק. מעבר ליופי ונוחות השימוש, זה חיוני ביותר לחשוב על כל הצרכים הכי קטנים של הנופשים, החל מדברים פשוטים כמו תכנון מספיק מתלים בחדרים ועד תכנון כמות נרחבת של נקודות חשמל לשימוש נוח ולהתחברות לכל המכשירים האלקטרוניים, כולל לצד הבריכה.

עיצוב: סיגל סיוון ידוב, www.pnim.co.il
צילום: CICADA STUDIO

ליווי הפרויקט הינו מקיף ביותר, והוא כולל בחירה של כל חומרי הגמר ותכולת הבתים,  נגרות, ריהוט ועד לפרטים הקטנים ביותר כולל סוג המצעים, המגבות וכלי מטבח. דבר חשוב נוסף הינו בחירת חומרים עמידים שימעטו את הצורך בהוצאות תחזוקה וישמרו על המראה היוקרתי לאורך זמן, לכן אני ממליצה לרוב לקוחותיי לבחור בבנייה היוונית המסורתית. ההיכרות שלי עם השוק המקומי של חנויות עיצוב וריהוט והניסיון שלי בעבודה עם דירות האירוח שלנו בפארוס הינם ערך מוסף ללקוחות אשר בונים את ביתם לצורכי השכרה ונופש מעבר לים.

עיצוב: סיגל סיוון ידוב, www.pnim.co.il
צילום: טל ניסים
עיצוב: סיגל סיוון ידוב, www.pnim.co.il
צילום: CICADA STUDIO

מתרגשת

ההתרגשות שלי מתחילה כבר כשאני מגיעה לשטח ורואה את החלל שתמיד מלא בפוטנציאל, אני מייד מתמלאת במחשבות על תכנון מחודש, איך ניתן לייצר את המקום אחרת, להפוך אותו לפונקציונלי, נוח, מואר, מרווח (גם אם זה שטח קטן) וכמובן שייראה יפה ונעים יותר. לא תמיד זה פשוט, אבל כייף לפצח את התכנון ויותר מכך, להתאים אותו ללקוח. לשם כך חשוב לי החיבור האישי, ללמוד את המשפחה, אורחות חייה, הרגליהם, הדברים שהם אוהבים לעשות בבית יחד ולחוד, ולהתאים את התכנון בהתאם לשגרת חייהם.
אני מקפידה להיות קשובה לרצונותיהם, גם אם הם לעיתים לא עולים בקנה אחד עם רעיונותיי. אני מייחסת חשיבות עליונה לטעמם האישי ולדיעותיהם, הרי הם אלה שעתידים להמשיך לחיות בבית, הרבה אחרי שאני אצא מהתמונה.

עיצוב: סיגל סיוון ידוב, www.pnim.co.il
צילום: ליאור שניידר
עיצוב: סיגל סיוון ידוב, www.pnim.co.il
צילום: ליאור שניידר

אם לא הייתי מעצבת פנים

אז בטח הייתי אדריכלית. שלב התכנון מרגש אותי, אך הוא מתבצע בדרך כלל ברמת הפנים בלבד, ללא יכולת נרחבת לשנות את המבנה החיצוני כולו. בעבודת האדריכל, התכנון הוא בעל מימדים רבים נוספים ומאפשר ביטוי רב יותר ליצירתיות, היכולת לתכנן מבנה מאפס, את כל צורניותו בסנכרון עם פנימיותו, נראית לי דבר עוצמתי ביותר. היכולת לראות בדמיון את המבנה כולו וההתחברות שלו לסביבתו, היא מדהימה בעיניי.
למזלי, התנסיתי מעט בעבודה כזו כשתכננתי באי לפקאדה מתחם בו נבנו שלוש וילות קטנות וצרות על מגרש של 4 דונם. זכיתי לבצע את כל התכנון ואת כל האישורים והעבודה ההנדסית סיפק מהנדס בניין מקומי. גם בימים אלה אני חווה עבודת אדריכלות, במסגרת עבודה על פרויקט משפחתי נוסף באי פארוס בתכנון קומפלקס דירות נופש להשכרה. אני עובדת בצמוד לאדריכלית מקומית, אך זוכה ליהנות מהיצירה שבתכנון מבנה מורכב אחד שלם המתפרס על פני שטח גדול.

עיצוב: סיגל סיוון ידוב, www.pnim.co.il
צילום: CICADA STUDIO

חלומות

אני חולמת לתכנן ולעצב מאפס מלון בוטיק בארץ, רצוי במדבר. הייתי רוצה להיות שותפה וללוות את הפרויקט החל מיצירת הקונספט העיצובי, המבנה האדריכלי ועד עיצוב הפנים ובחירת החומרים.

עיצוב: סיגל סיוון ידוב, www.pnim.co.il
צילום: אורן עמוס

מפרגנת

אני רוצה לפרגן ללי שדמי, המעצבת המדהימה ובעלת הבית של בית LEELOU HOME. הכרתי את לי לפני הרבה שנים כשהתחלתי בקריירת העיצוב שלי, היא הרשימה אותי מהרגע הראשון בטעם המשובח שלה, ביכולת שלה לחבר בין חומרים, בדים, טקסטורות, ובכישרון שלה בתכנון פריטים יפים עם הרבה סטייל. העבודה שלה עם המעצבות והלקוחות מדויקת, נעימה ובעיקר איכותית ובעלת סגנון עשיר ומדהים.

לאתר של סיגל סיוון ידוב>>
לפייסבוק של סיגל>>
לאינסטגרם של סיגל>>

3 תגובות

  1. מיכל שלום

    וואו מדהים!! עיצובים מרשימים מאוד

  2. נטע-לי שי

    עיצובים מרנינים… פותחים את הלב, יאסו!