מדור פרסומי – בשיתוף מכללת HIT

עיצוב אולמות תצוגה הוא אחד מהתחומים המעניינים ביותר בעולם עיצוב הפנים. לדרך שבה אולם התצוגה של חברה מסוימת מעוצב, יש השפעה ישירה על האופן בו אותה חברה תיתפס בעיני הלקוחות הפוטנציאלים, ועל התדמית שהיא תשדר להם. במסגרת לימודי עיצוב פנים נתקלים הסטודנטים לא פעם בשאלה: איך מעצבים אולם תצוגה נעים מצד אחד, וכזה שמתכתב עם התדמית של החברה מצד שני?

תמונה: unsplash

הכול מתחיל באווירה

אולם התצוגה הוא המקום שאליו מגיעים הלקוחות כדי לראות את המוצרים במו עיניהם, להתרשם מהם, וגם לקבל שירות מאנשי המקצוע העובדים במקום. העיצוב של האולם הוא חשוב במיוחד, מפני שעיצוב טוב יכול להפוך את הביקור באולם התצוגה מעוד "וי" ברשימת הסידורים של הלקוח – לחוויה בפני עצמה.
במסגרת לימודי עיצוב פנים, לומדים כיצד ליצור באולם התצוגה את האווירה הנכונה ביותר עבור המותג. הסוד הוא בהתאמה של העיצוב לסוג המוצרים שנמכרים באולם: אם החברה מייצרת מוצרי אלקטרוניקה, לדוגמה, כדאי שהעיצוב באולם ישדר אווירה הייטקית וחדשנית. אולם תצוגה של חברה מתחום כלי הבית, לעומת זאת, צריך לשדר אווירה של חום וביתיות.

החומר הוא המסר

כאשר מעצב פנים ניגש לעיצוב אולם תצוגה, עומד לרשותו מגוון רחב של חומרים לעבוד איתם. כל אחד מהחומרים הללו מייצר אווירה שונה. כאשר מתכננים אולם תצוגה, חשוב מאוד לשים לב לחומרים שבהם מתכוונים להשתמש, מפני שיש להם השפעה ישירה על החוויה של הלקוח. לדוגמה, חומרים כמו בטון וזכוכית יוצרים אווירה עדכנית, אך יכולים גם לשדר תחושת קור וריחוק. עץ, לעומת זאת, מייצר תחושה כפרית וחמימה.
בלימודי עיצוב פנים שמים דגש גם על בחירת התאורה המתאימה. תאורת פלורסנט לבנה מייצרת אווירה שונה לחלוטין מתאורה בעלת גוון צהוב, לדוגמה.

חוויית אולם התצוגה

השהות באולם התצוגה יכולה להסתכם בבחינה של המוצרים הנמכרים, ורכישה במקרה הטוב, אך היא יכולה גם להיות חוויה עיצובית בפני עצמה. כל סטודנט ללימודי עיצוב פנים יודע, שהאופן בו החלל מאורגן, משליך ישירות על החוויה של הלקוחות. כדי להפוך את השהות של הלקוחות באולם התצוגה למעניינת, כדאי לסדר את האולם בצורה שמושכת את העין ומזמינה לאינטראקציה. למשל, אם מעצבים אולם תצוגה של עסק מתחום כלי הנגינה, אפשר לסדר חלק מהחללים לפי סוג הכלי, ובחללים אחרים ליצור מרחבים דמויי במה, שמזמינים את הלקוחות להתנסות בכלים השונים ועושים חשק לנגן. גם שילוב של אלמנטים עיצוביים מעולם המוזיקה יכול ליצור חוויה מעניינת: לדוגמה, קיר של עטיפות אלבומים, או אפילו פינה שבה ניתן למצוא ספריית תקליטים ופטיפון.

לסיכום, עיצוב אולם התצוגה של העסק הוא דבר שאין להקל בו ראש. כאשר מתחילים לעבוד על אולם התצוגה, כדאי מאוד להתייעץ עם מומחים בתחום, שיוכלו להעביר את המסר של החברה בעיצוב של האולם בצורה מתוחכמת ומדויקת.