pnim בשיתוף עם חברת טמבור

יש הרבה מאוד נוכחות של צבע כחול בחיים של כולנו, הוא נמצא מעלינו, מסביבנו, והוא צבע שמגדיר את הכדור שעליו אנחנו חיים. לרובנו קל להתחבר אל הצבע הכחול, הוא תמיד רלוונטי ויש בו בדיוק את היציבות הרגועה והאופטימית שנפשנו תמיד מחפשת להתמלא בה.

עיצוב: גילי אונגר, צילום: רוני איז'ק, www.pnim.co.il
עיצוב: גילי אונגר, צילום: רוני איז'ק
עיצוב: גילי אונגר, צילום: רוני איז'ק, www.pnim.co.il
עיצוב: גילי אונגר, צילום: רוני איז'ק

כשהחלטנו להתחיל במסורת של בחירת צבע השנה של המגזין, היה ברור לנו שהבחירה שלנו תהיה בגוון של צבע כחול. לא פעם במגזין חשפנו את החיבור האישי שלנו לצבע הזה שמשתדך ללאומיות שלנו, לגיאוגרפיה הים-תיכונית שלנו והוא לגמרי מרגיש הכי מכאן.

עיצוב: יעל שביט, צילום: ליאור טייטלר, www.pnim.co.il
עיצוב: יעל שביט, צילום: ליאור טייטלר

למרות השקט והרוגע שהצבע הכחול נקשר עימם, בבחירת צבע השנה שלנו, החלטנו שלא לבחור בגבולות הידועים של גווני הכחול, וכהמשך לאג'נדה שלנו במגזין, גם כאן לקחת את הבחירה שלנו צעד אחד קדימה למקום מסעיר יותר. חיפשנו את הגוון שיעניק בדיוק את אותו טוויסט שאנחנו תמיד אוהבות לגלות גם בבתים.

עיצוב: מיכל האן, צילום: עמית גושר, www.pnim.co.il
עיצוב: מיכל האן, צילום: עמית גושר
עיצוב: אלה צייחר, צילום: איתי בנית, www.pnim.co.il
עיצוב: אלה צייחר, צילום: איתי בנית

לצבע השנה של המגזין לשנת 2018 בחרנו בגוון north sea 1057A של טמבור. זהו אותו כחול שאנחנו פוגשים באירופה בדיוקנאות היסטוריים של אצילים ומלכים ובפריטי פורצלן יוקרתיים מהמזרח, ובו בעת גם פוגשים אותו בתרבויות קרובות יותר אלינו – פורטוגל, ספרד, יוון ומרוקו. הקור והחום, מזרח ומערב, המוסכמות הנוקשות והחופש המוחלט, הרגוע והתוסס. הניגודיות הזו שתמיד מרתקת אותנו, מתכנסת אל הבחירה שלנו.

לגוון הזה יש אישיות חדשה, מרעננת, מסקרנת, והוא מוביל למקום שבו הצבע הכחול מקבל אמירה מלאת ניגודים שמזיזה אותו ממשפחת הצבעים הקרה ומכניסה בו את החשמל. את הכחול שנמצא בלהבת האש.

עיצוב: איילת ים שחור, צילום: אלעד שריג מתוך אתר מטבחי Touch Wood
עיצוב: איילת ים שחור, צילום: אלעד שריג מתוך אתר מטבחי Touch Wood
עיצוב: שמרית משען אברמוביץ', צילום: רן ארדה, www.pnim.co.il
עיצוב: שמרית משען אברמוביץ', צילום: רן ארדה

כחול רויאל (מלכותי), כחול יווני, כחול מרוקאי, כחול חשמל או איך שלא נקרא לגווני הכחול העזים והמהממים האלה, הם תמיד יהיו רלוונטיים בעולם האופנה והעיצוב והם אף פעם לא באמת הולכים לשום מקום.

עיצוב: שמרית משען אברמוביץ', צילום: רן ארדה, www.pnim.co.il
עיצוב: שמרית משען אברמוביץ', צילום: רן ארדה

כשזה מגיע לעיצוב בתים, הגוונים האלה קצת מאתגרים את השמרנות המובנית והבלתי נמנעת שלנו, והנטייה היא להימנע מהאינטנסיביות שלהם ולחבור דווקא לכחולים השקטים והרגועים יותר. התמונות שצירפנו הן כאן כדי להמחיש עד כמה גווני הכחול האינטנסיביים האלה מעניקים נוכחות שמחה ועדכנית בחלל.

עיצוב: סטפני גריב, צילום: עוזי פורת, www.pnim.co.il
עיצוב: סטפני גריב, צילום: עוזי פורת

שנת 2018 היא השנה של חיבור חומרי של עולמות שונים, מזרח ומערב, של חום וקור, של הישן עם החדש. של יציאה להרפתקאות שנמצאות מחוץ לגבולות המוכרים. של הביטוי העצמי, של השמחה, של הצבע.
שנת 2018 היא השנה של הצבע הכחול ועבורנו היא השנה של הגוון north sea 1057A.

ותודה ענקית לצור ליבנה מ-LUMA על הצילום והעריכה של הסרטון היפהפה הזה שצולם באיסלנד ובישראל.

3 תגובות

  1. רונית כפיר

    מקסים ונהדר. יופי של סרט. שתהיה שנה נהדרת!

  2. הלנה יונג אבוחצירא

    אהבתי! כל כך מרענן.