צבע השנה שלנו 2020

pnim בשיתוף עם טמבור

אחרי שנים בהן הצבע הלבן צבע את בתי ישראל והמחיש את חוסר הרצון של כולנו להתחייב לכל מה שקשור לצבעונית, אנחנו עדות לאחרונה לתהליך הפרידה המשמח מהוואקום הצבעוני המשמים הזה. בחירת צבע השנה שלנו לשנת 2020 מלווה את הפרידה מהצבע הלבן באופן הכי קונטרסטי שיכולנו למצוא – עם בחירת הצבע השחור Bagira Panther 1526A ממניפת טמבור.

סרטון וידאו: צור ליבנה

לאור העובדה שאין לנו בארץ מורשת עיצובית רבת-שנים, הטרנדים הבינלאומיים המתחלפים נוטים להשפיע באופן ניכר על תחום העיצוב בישראל. לצד זה, מתעורר בנו הגעגוע אל העיצוב הקלאסי שמאפיין ארצות עם תרבות עיצובית ותיקה ומושרשת יותר. כמיהה אל עיצוב שתמיד יהיה עדכני, זה שאף פעם לא היה מנותק מהעבר.
שחור הוא צבע שרחוק מלהיות טרנד, הוא תמיד נכון בכל מה שקשור לסטייל, עיצוב ואופנה, אבל בהחלט ניתן לראות בשנים האחרונות את הנוכחות המוגברת שלו בבחירות הצבעוניות שנעשות בבתים: הקירות, חזיתות המטבחים, חיפויים ואלמנטים עיצוביים נוספים.

_X0A6119 (1)
קיר, מסגרות ורהיט שנצבעו בגוון 1526A צילום: בועז לביא ויונתן בלום

גוון Bagira Panther 1526A הוא גוון עם נוכחות נועזת וחזקה, אך יחד עם כל הדרמה שהוא יודע לייצר, הוא גם מאפשר את הנוכחות החזקה הזו גם לכל מה שניצב לצידו. זהו גוון שמאיר ומדגיש פריטים צבעוניים על ידי יצירת רקע ניגודי ויש לו את היכולת להעניק מראה אלגנטי גם בחללים שמעוצבים בפשטות.

_X0A6156 (2)
קיר, מסגרות ורהיט שנצבעו בגוון 1526A צילום: בועז לביא ויונתן בלום

ואנחנו יודעות בדיוק מה עובר לכם בראש כרגע, אז הנה התשובה שלנו אפילו עוד לפני ששאלתם: אין שעה יפה יותר מזו של דקה-לפני-2020 להיפרד לשלום מהתפיסה המוטעית שצביעה בגוון שחור תקטין את החלל. צביעה בגווני השחור תגדיר את הקירות, ותייצר חלל תחום וברור, אך לא קטן יותר. זהו גוון שיוצר עומק חזותי ויש לו את היכולת לשפר את המראה הכולל ולהשרות תחושה של חלל עטוף.

יחידת מדפים שבה שולב גוון 1526A , עיצוב: נגה פרשני, צילום: אורית ארנון

המעצבת נגה פרשני שילבה את Bagira Panther 1526A ביחידת מדפים במטבח שחור בעיצובה. הצבעוניות של הצהוב, הכחול והורוד שמשולבת ביחד עם הגוון הזה מוכיחה כמה מקום הוא מותיר לנוכחותם של גוונים אחרים ועד כמה הוא מעצים ומעמיק נוכחות זו.

BB4A0726-Edit
יחידת מדפים שבה שולב גוון 1526A , עיצוב: נגה פרשני, צילום: אורית ארנון

המעצבת אביב סנפיר שילבה קיר הצבוע בגוון Bagira Panther 1526A עם מקבץ תמונות מעולמות תוכן שונים שיוצרים סיפור מעניין ביחד. ליד הקיר ניצבת ספת קטיפה פסטלית שביחד עם בחירת האקססוריז והטקסטיל לוקחים אותנו לאסקפיזם פריזאי מענג.

BB4A7579-Edit[1]
קיר שנצבע בגוון 1526A , עיצוב: אביב סנפיר, צילום: אורית ארנון
BB4A7581[1]
קיר שנצבע בגוון 1526A , עיצוב: אביב סנפיר, צילום: אורית ארנון

גם את חזיתות המטבח אביב החליטה לצבוע בגוון הזה. התקציב לא איפשר תיכנון מטבח חדש וצביעת חזיתות המטבח בפוליאור מט גוון Bagira Panther 1526A הוסיפה למטבח את תוספת הגלאם הרצויה.

BB4A7625-Edit[1]
חזיתות מטבח ויחידות מדפים בגוון 1526A , עיצוב: אביב סנפיר, צילום: אורית ארנון
BB4A7651-Edit[1]
חזיתות מטבח ויחידת מדפים בגוון 1526A , עיצוב: אביב סנפיר, צילום: אורית ארנון
חלקה החיצוני של תוספת יחידת הנגרות התלויה נצבע גם הוא בגוון הזה בעוד שהחלק הפנימי נצבע בורוד פסטלי, וכך גם הכוורת שחזיתה פונה אל הסלון.

BB4A7634-Edit[1]
יחידת מדפים בגוון 1526A , עיצוב: אביב סנפיר, צילום: אורית ארנון

המעצבת ליאת עברון בחרה לשלב את Bagira Panther 1526A בצביעת החלק התחתון של קיר בחדר הילדים בביתה הפרטי. היא שילבה את הצביעה עם גוון נוסף ומדבקות קיר עם פאטרנים שונים בשחור-לבן שמעשירים את התוצאה.

BB4A1143-Edit[1]
קיר שצבוע בחלקו התחתון בגוון בגוון 1526A, עיצוב: ליאת עברון, צילום: אורית ארנון
BB4A1147[1]
קיר שצבוע בחלקו התחתון בגוון בגוון 1526A, עיצוב: ליאת עברון, צילום: אורית ארנון

בשילובים הנכונים תהיה בעוצמה של Bagira Panther 1526A יכולת לייצר אוירה חמה, קלאסית, מתוכמת, אלגנטית שתעניק הרבה בטחון ותחושת אינטימיות לשוהים בה. הוא ישתלב בכל סגנון עיצובי וכל צבע שישודך אליו יוחמא מהשידוך הזה. בשילוב עם צבעוניות רכה ופסטלית תיווצר ניגודיות מעניינת, ולחילופין כדי לייצר אווירת מלון בוטיק כדאי לשלב את Bagira Panther 1526A עם גוונים כהים נוספים. עם תוספת של טקסטיל בהיר וכמה פריטים מוזהבים, זו לגמרי יכולה להיות קפיצה קטנה לחו"ל.
שתהיה לנו 2020 יצירתית, מגוונת ומעצימה.
ותודה גדולה לצור ליבנה שידע לתרגם את כל מה שהיה לנו להגיד לסרטון היפהפה הזה.

לצבע השנה שלנו 2019>>
לצבע השנה שלנו 2018>>