שיר זלצמן

היוצרת שיר זלצמן מציירת בצבעי אקריליק ופחם בטכניקה שמשלבת סכין ציירים ומשיחות מכחול בסגנון מודרני עכשווי. המטרה של שיר היא לעורר את הרגש באמצעות ציוריה והיא מאמינה באמנות ככלי מרפא, הן עבור היוצר והן עבור הצופה המתבונן.

www.pnim.co.il
צילום: ירדן ביידר

קצת עלי

אני בת 36, נשואה לעמרי ואמא לשני ילדים מתוקים עידן ואלה (6 ו-3). אנחנו מתגוררים בנס ציונה בשכונה מאוד קהילתית ונהנים מכל רגע. אני מגיעה ממשפחה שהיא משפחה חסרה, אמא שלי נפטרה לפני כשש שנים ממחלת הסרטן, בדיוק כאשר נולד בני הבכור. אני הבכורה – יש לי שני אחים קטנים ממני ואבא שהוא יותר מכל מה שאפשר לבקש מדמות אב, הוא האדם הכי טוב שאני מכירה בעולם הזה. 

www.pnim.co.il
צילום: ירדן ביידר

ההתחלה

למדתי אמנות במהלך חיי במספר רב של מקומות, אך לא כתואר. התואר הראשון שלי הוא בפסיכולוגיה ואת התואר השני שלי עשיתי בתרפיה באמנות, ובזה עסקתי במשך מספר רב של שנים, עד שהחלטתי לעזוב את המקצוע ולעסוק אך ורק באמנות. הסטודיו שלי נמצא בראשון לציון. אני נמצאת בו כמעט כל יום במהלך השבוע במשך מספר רב של שעות.
באף שלב בחיי לא הפסקתי לצייר, אבל במשך שנים רבות אלו היו ציורים למגירה. בשלב מאוחר יותר זה התפתח לציורים למשפחה וחברים ואז הבנתי שהיכולת לצייר היא מתנה, היא הייעוד שלי בחיים, וכדי שתהיה לי הזכות לעסוק באמנות במרבית שעות היום, אני חייבת להפוך את זה למקצוע היחיד שלי. את האמנות הפכתי לעיסוק הבלעדי שלי לפני כשנתיים.
דוד שלי היה אמן מוכר – דובל'ה הלר ז"ל. סבא שלי בעברו עסק בציור ופיסול. בזכות סבא שלי התחלתי לצייר, הוא גם זה שנתן לי את סט הצבעים הראשון שלי. תמיד התעניינתי באמנות אבל אני חושבת שהמשיכה היתה בעצם ברצון להתבטא ולהכיר חלקים נוספים מתוך עצמי והאמנות אפשרה לי בדיוק את זה. 

www.pnim.co.il

עיסוק באמנות

הבנתי שאני רוצה לעסוק באמנות בעקבות מותה של אימי. אז הבנתי שהחיים הם יותר מדי שבריריים וזמניים. הטיפולים באמנות (שכללו גם טיפול בנושאים של אובדן) היו מותירים אותי כאובה ומרוקנת והייתי חייבת לעשות שינוי ולעסוק במשהו שממלא אותי ומחבר מחדש את כל החתיכות השבורות שלי.

www.pnim.co.il

ריפוי

אני המאמינה הכי גדולה באמנות ככלי לריפוי, חשתי בכח של האמנות לראשונה כשהייתי נערה סוערת, כשהייתי מציירת הרגשתי שאין עוד דבר בעולם מלבד זה, שזה המקום הבטוח שלי בעולם, בשלב מאוחר יותר ראיתי את זה בכל טיפול שעשיתי לאחרים, כמטפלת באמנות ועכשיו ניתן לומר שהעבודה בסטודיו היא מקבילה לטיפול באמנות, אבל הפעם זה טיפול בעצמי. 

www.pnim.co.il

הציורים שלי

אני מציירת בצבעי אקריליק ופחם על גבי קנבס בטכניקה המשלבת סכין ציירים ומשיחות מכחול. היצירות שלי נבנות שכבה על גבי שכבה ומעוררות דיאלוג בין צורה, צבע ותחושות רגשיות. כאשר אני יוצרת, ההתמקדות שלי היא במרחב הפנימי ואני מנסה ללכוד את המהות של התחושות, וליצור עומק ושפע של אפשרויות להתבוננות על ידי הצופה. המטרה שלי היא לעורר את הרגשות שנמצאים עמוק בפנים. כל הציורים שלי הם one piece ואני לא מייצרת הדפסים. 

www.pnim.co.il
צילום: דניאל שרון

רגישות

אני מאמינה שכל אמנות משקפת את מי שיוצר אותה, אפילו עוד יותר כשמדובר באבסטרקט. לכן הייחוד שלי, מקורו באדם שאני, בעור הדק שלי (שזה מצויין לאמנות אבל פחות לחיים) וביכולת שלי לחוות את העולם בצורה מאוד אינטנסיבית. כשהייתי ילדה שנאתי מאוד את הרגישות שלי, הרגשתי שכל דבר נכנס לי ללב, כמו שהייתי מתרגשת בקלות הייתי גם נפגעת בקלות והרגשתי שאני לא מצליחה לפתח שכבת מגן מפני העולם. לקח לי הרבה זמן לאמץ את הרגישות הזאת לחיקי, ולהבין שזה יכול להיות גם יתרון. בהקשר הזה אני מאמינה שביצירה של אמנות, ככל שאתה יותר רגיש וחשוף, היצירה תצא אותנטית ותעורר רגש אמיתי.

www.pnim.co.il

מרגש

בעשייה שלי מרגש אותי מאוד לפגוש את הקונים, לראות את התגובות שלהם לציורים שלי, לכן אני גם משתדלת מאוד למסור את הציורים שלי באופן אישי. וכמובן שמרגש אותי תהליך היצירה עצמה בסטודיו.
אני מאוד אוהבת לפגוש אנשים בתערוכות, תמיד נוצר מפגש חדש ועולות שיחות מאוד מעניינות על אמנות ופרשנויות שונות, כיף גדול גם להכיר אמנים אחרים, לשוחח על האמנות המוצגת ולקבל מהם השראה.

מאתגר

כדי להצליח בתחום הזה, אנחנו נדרשים לשווק את עצמנו, ואנשים שעוסקים באמנות בדרך כלל מאוד לא טובים בזה וכך גם אני. זה החלק המאתגר בעבודה והייתי שמחה לוותר עליו. 

www.pnim.co.il

אמנות בעיצוב פנים

אני מרגישה שעם השנים מעט נזנחה האמנות המקורית ונעשה מעבר לתחליפים זולים יותר כמו הדפסים. לעיתים זה לא משהו שמעלה המעצבת בתכנון הראשוני או שהלקוחות שוכחים להשאיר תקציב לאמנות מקורית. זה מאוד מצער כי זה יכול להקפיץ את המראה של הבית עשרות מונים וזה מכניס נשמה ויחודיות (בניגוד להדפסים שהם מאוד שטוחים ונבלעים ברקע), יחד עם זאת אני חשה שמי שבאמת אוהב ונושם אמנות לא מוותר על הכנסתה הביתה ושילובה בעיצוב הבית.

www.pnim.co.il

הלקוחות

מי שרוכש ממני אמנות הם לרוב אנשים אוהבי אמנות, אלו המבקרים בתערוכות, ומחפשים ציור שירגש אותם, אבל גם נשים שמחוברות לאסתטיקה של הבית או בתהליך של עיצוב הבית ומחפשות לשדרג את המראה של אחד החדרים. 

www.pnim.co.il

תערוכות

תערוכת יחיד:
"עומקים ורבדים" תערוכת יחיד, טוני ואסתר, תל אביב.
תערוכות קבוצתיות:
"אמנות בזמן הזה" גלריה בן עמי ת"א 2021 אוצר: יוחנן הרסון
New Year exhibition" ,Israeli Art market 2020"
The Day After", Artist table 2021". בתערוכה זו נבחר ציור שלי להיות הציור הראשי בתערוכה ומקום שני על ידי צוות האוצרים של התערוכה.
ABSTRACT", Art room gallery 2021". בתערוכה זו זכיתי בפרס Merit Award
CODED ICONIC", The Holy Art Gallery 2021"
Painting & photography" Art room gallery 2021"
החל מ-30.12.21 אני מציגה בתערוכה קבוצתית שאצרו יוחנן הרסון ודורון פולק בשם "שניים שניים באו " בגלריה בן עמי בתל אביב.
החלום הגדול שלי הוא להציג את האמנות שלי ב-MoMA (מוזיאון לאמנות מודרנית) בניו יורק.

לאתר של שיר זלצמן>>
לחנות האון-ליין של שיר>>
לאינסטגרם של שיר>>

תגובה אחת

  1. אהובה זקוביץ

    הציורים שלך מאוד מרשימים הצבעים אהובים עלי מרגיעים ומושכים את היין. האם את מעבירה סדנאות של טיפול בציור? אם כן אני מעוניינת. תודה.