איך עיצוב הבית משפיע על האישיות שלכם

מדור פרסומי – בשיתוף האקדמית תל-אביב-יפו

נאמר בסוציולוגיה כי "האדם הוא תבנית נוף מולדתו" כלומר, הסביבה מעצבת את האדם בצלמה. ניתן להגדיר את אותו משפט הנאמר ברמת המאקרו, גם בפן אישי יותר. הדרך בה מעוצב הבית והחלל שלנו עשויה להשפיע על הדרך בה אנו חושבים, פועלים ולמעשה עשויה לשנות את האישיות שלנו. במאמר זה נגלה כיצד עיצוב הבית משפיע על האישיות?

תמונה: unsplash

בלגן בבית עשוי להשפיע על הדרך בה אנו חושבים
בעלי הפרעות קשב וריכוז נוטים להשאיר כמות גדולה של חפצים בצורה לא מאורגנת ברחבי הבית. שולחן העבודה עשוי להיות מלא בחשבונות וניירות שאין בהם שימוש, פתקים בהם נרשמו מספרי טלפון ואפילו כוס קפה מיום האתמול. במקרה ההפוך, הבית המבולגן עשוי להשפיע דווקא על כל אדם ולגרום לו לתחושה של חוסר שליטה ואי סדר. לעומת זאת, שולחן כתיבה פנוי מאפשר לעבוד וללמוד תוך התמקדות בנושא עליו עובדים.

לא נפרדים מהספות הישנות והפריטים הנוסטלגיים
יש אנשים שנקשרים לחפצים מימים עברו. איננו מדברים על פריט אחד או שניים שהחלטתם לשמור על מנת להרגיש את התחושה הנעימה של בית סבתא. מדובר על אנשים שלא ייפרדו מהספה המרוטה בעד שום הון שבעולם כי התרגלו אליה וישאירו שקיות על גבי שקיות של בגדים ישנים בארון. נטייה זו עשויה להצביע על קיבוע והתרפקות על העבר. במקרה שאותו אדם ממשיך לאסוף את החפצים לאורך שנים הדבר עשוי להעיד על הפרעה אחרת המכונה "אגרנות כפייתית" שעשויה לנבוע מטראומה מהעבר של אירועי חיים שעוררו מצוקה. אגרנים יהיו בדרך כלל גם בעלי נטייה ל"חוסר החלטיות" המשפיע על יכולתם לברור אילו מהחפצים כדאי להשאיר ואילו מוטב להשליך לפח?

צמחייה בבית מסייעת להפחתת לחצים
הביטו בבית שלכם, האם משולבת בו צמחיה ירוקה? מסתבר כי שילוב של צמחים בבית באמצעות עציצים, פרחים באגרטל ואדניות על החלון יכולים להפחית את הלחץ. תוכלו לשלב את הצמחים במרחב הביתי גם באמצעות סלסילות ועציצים עדינים המתאימים לאישיות שלכם.
בנוסף, כדאי לשלב עץ טבעי כחלק מעיצוב הבית על מנת להעניק לו תחושה חמימה וביתית יותר. תוכלו להוסיף שולחנות עץ ושידות או להשתמש ברצפת עץ ליצירת האפקט המתאים.

הוסיפו מספר מקורות תאורה לחדר
אם אתם יושבים בחדר חשוך רוב הזמן והתאורה הטבעית בחדר במהלך היום מוסתרת מאחורי וילון עבות, מומלץ להחזיר את האור לחיים. נסו לרכוש תאורה הנותנת תחושה של אור טבעי בגוונים צהובים ולא רק לבנים. בנוסף, מומלץ לפתוח את הווילון לפחות חלק משעות היום אם אתם נמצאים בבית. מומלץ גם להוסיף עוד מספר מקורות תאורה על מנת שתוכלו להאיר פינות נוספות בחדרים גדולים.
לסיכום, הדרך בה אתם מעצבים את הבית שלכם יכולה להשפיע במידה רבה על אישיותכם. במהלך לימודי פסיכולוגיה תוכלו ללמוד עוד על ההשפעה החיצונית על האישיות. בין ההמלצות שניתן בקצרה: הוסיפו תאורה וצמחיה לחדר ונסו לשמור על בית ושולחן עבודה מאורגן ותגלו איך התחושה שלכם משתנה בתוך שעות ספורות.