מדור פרסומי בשיתוף איקאה

חדר אמבטיה מעוצב הוא משאת נפשו של כל חובב עיצוב הבית. חדר אמבטיה עם פתרונות אחסון מעולים הוא משאת נפשו של כל מי ששם דגש על שימושיות ונוחות. האם ניתן לשלב בין השניים? בכתבה הבאה נראה שאין סתירה בין חדר אמבטיה אסתטי ובין ריבוי פתרונות אחסון, כל עוד מקפידים על תכנון נכון. 

חדר האמבטיה הוא אחד החדרים השימושיים בבית, גם למי שמתגורר בו ופעמים רבות גם לאורחים. ככזה, אנחנו רוצים שהוא יהיה אסתטי ומזמין. מנגד, ברור כמה נחוצה פרקטיות בחדר האמבטיה – הוא משמש למטרות שונות, ופעמים רבות הוא גם המקום הטבעי של חפצים שונים. מברשות שיניים וחלק מהתמרוקים יכולים לעמוד בנחת ליד הכיור, אבל מה לגבי עתודות הסבונים הסגורים? מגבות? תרופות? איפה אפשר למקם אותם בצורה שלא תגרע מהיופי של החדר המעוצב שתכננו והשקענו בו? הנה כמה רעיונות. 

עולם ומלואו מתחת לכיור

פתרון יעיל, הן לאחסון והן לניצול שטח, הוא שימוש בשטח שמתחת לכיור. זהו שטח שאין כמעט אפשרויות אחרות לעשות בו שימוש, ולכן כדאי לתכנן או לשלב בו שידת מגירות או ארונות אמבטיה שיותאמו לשטח הפנוי שברשותכם. כתלות במבנה האמבטיה ובמיקום הכיור, תוכלו לבחור בארונות אמבטיה נמוכים ורחבים, או צרים וגבוהים יותר. לאחסון מתחת לכיור יתרון נוסף והוא הנגישות הגבוהה. לכן כדאי למקם בו חפצים בשימוש יומיומי או קבוע, כמו סבון רחצה ומגבות. 

 

ניצול של קיר פנוי

פתרון נוסף הוא שימוש בקיר הפנוי כדי להציב בו פתרון אחסון נאה. מלבד חפצים יומיומיים המשמשים לשהות באמבטיה, רובנו מאחסנים בה גם פריטים נוספים, למשל מגב, סמרטוטים או את צעצועי האמבטיה של הילדים, שנעשה בהם שימוש קבוע אבל לא באופן תדיר כמו במשחת שיניים ובשמפו. פריטים אלו יתאימו במיוחד לארונות אמבטיה גדולים או גבוהים שניתן להתקין על הקיר הפנוי. עבור מי שמשתמש באמבטיה גם כמקום למכונת הכביסה, כמובן שכדאי לנצל את השטח שנמצא מעליה, ולהתקין בו ארון קטן שיוכל לשמש לאחסון נוסף. 

המדפים שבפנים

כאן כבר מדובר על פתרונות שהם חלק מתכנון החלל בעת השיפוץ. אם ארונות אמבטיה אפשר תמיד לקנות או אפילו לבנות בהתאמה אישית אצל נגר, את המדפים השקועים, שלרוב נוצרים בעקבות התקנת אסלה תלויה, חשוב לתכנן מראש. מצד שני, הם מאפשרים ליצור מקום אחסון נוסף מבלי להקטין את החלל הפנוי, ויוצרים מקום שיתאים במיוחד לחפצי נוי או עציץ – מה שתורם לתחושה המעוצבת שאנחנו מחפשים, בלי להתפשר על מקום ופרקטיות. אפשרות אחרת, גם היא בהתאמה לאסלה תלויה, היא לבנות את כולה, לרבות מיכל ההדחה הסמוי, כחלק שלם הצמוד לקיר, מה שייצור מדף מעליה.

מבעד למראה

המראה בחדר האמבטיה, שניצבת מעל הכיור, יכולה להיות בעצמה דלת של ארון. בחירה בפתרון זה תאפשר לנו מקום אחסון נוסף. אפשרות אחרת תהיה בחירה במראה קטנה יותר כדי לשלב פתרונות אחסון בחלל שהתפנה, או התקנת מדפים מעל המראה, עליהם נוכל להציב קופסאות אחסון יפות ואסתטיות, לטובת חפצים שאנחנו שומרים בחדר האמבטיה אך השימוש בהם אינו תדיר, כמו מלחי אמבט או נרות. 

מעל האמבטיה

במקלחון נבחר למקם הרבה פעמים מדפים או מעמד קטן שישמשו לחפצים המיידים שאנו משתמשים בהם בעת הרחצה. גם כאשר בחדר הרחצה ניצבת אמבטיה, אפשר לבחור להתקין מדפים על הקיר שלידו היא ניצבת, שישמשו למטרות דומות. במקרה כזה, חשוב כמובן להקפיד על גובה נכון, כדי שהמדף יהיה לנו נגיש ונוח.