מדור פרסומי

האווירה בבית נקבעת ברובה על ידי העיצוב. אחת לכמה שנים, יכולה לעלות התחושה כי מראה הבית זקוק לריענון, בדיוק באותו האופן שארון הבגדים שלנו שמח להתחדש מידי פעם. ההבדל הקטן הוא שמחיר בגד חדש הוא עשרות שקלים בודדים ועיצוב מחודש לבית יכול להגיע למאות אלפי שקלים. כדי שהבית יעבור מהפך מראה דרמטי, בניגוד למה שנוטים אולי לחשוב- אין צורך לבצע שיפוץ מאסיבי ואין צורך לשבור אף קיר. כל מה שצריך הוא עין טובה וקצת קוסמטיקה. בכתבה זו אספנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם לשדרג את מראה הבית שלכם מקצה לקצה, במחיר שלא יכאב בכיס.

צבעוניות חדשה

אין דרך להגזים בחשיבות של בחירת צבע נכון לקירות החלל שלכם. בחירת גוון מיוחד יוכל לעשות מהפך של ממש בעיצוב החלל- גם אם תבחרו לצבוע רק קיר אחד. בחירת גוונים כהים יוסיפו עומק, יוקרה ותחכום למרחב, ותוכלו לאזן אותם עם פריטי נוי טבעיים מקש או עץ. צבעים קרים ייצרו תחושת שקט ורגיעה, בעוד חמים ייצרו תחושת חמימות וכפריות. כמו כן, גוונים עזים יעמדו לרשותם של הנועזים מבינכם, אך טרם ההחלטה נסו לדמיין את שגרת החיים לנוכח הגוון הספציפי הזה. אם אתם מתחברים לעיצוב סולידי יותר, ובמיוחד אם יש בכוונתכם לצבוע חללים מרכזיים בבית, כדאי לבחור צבעים ניטרליים יחסית כמו אפור, שמנת או גווני פסטל בהירים מאוד. תמיד זכרו שחדר הצבוע בגוון שקט יחסית יוכל להתעורר בכל זמן באמצעות מיקום פריטי נוי בצבעים עזים בקרבתו או הוספת פריטי טקסטיל בעיצובים נועזים כמו כריות ווילונות. 

אם לעומת זאת תרצו לקחת את הצביעה צעד אחד קדימה- שליכט צבעוני הוא אפשרות להוסיף לא רק צבעוניות חדשה אלא מרקם מעניין לקיר שלכם. ועם מגוון טקסטורות וגוונים, כל קיר יקבל את המראה החדש והנכון. ואם במקרה אין לכם עניין לצבוע את כל הבית, תשמחו לגלות שצביעת קיר בודד היא טריק מנצח, היא גם חסכונית לעומת צביעת חדר שלם וגם מוסיפה עניין ותחכום. למעשה, ייתכן וקיר אחד בגוון מדויק, למשל ירוק אפרפר, כחול עמוק או ירוק בקבוק הוא כל מה שתצטרכו כדי ליצור את השינוי שרציתם. 

אם לא קיר, לפחות רהיט!

גם אם אתם בנויים לפרויקטים צנועים יותר מצביעת קירות- יש מה לעשות! כל כיסא, כורסה, שולחן או מזנון ישמחו להתחדש בצבעים חדשים. מעבר לחוויה המרעננת שכרוכה בהחייאת רהיטים ישנים- כל ספריה, שרפרף או שולחן יכולים להפוך את פניהם לכדי רהיט חדש לגמרי שישנה את כל האווירה בחלל. צביעת רהיטים היא עולם ומלואו, במיוחד אם תחליטו לחדש רהיט שמשלב בתוכו עץ וטקסטיל כאחד, כמו הדום או כיסא נדנדה למשל. כל רהיט, כשהוא עומד במקום נכון ביחס לשאר רהיטי החדר, וצבוע בגוון הנכון יעשה את ההבדל באווירה, כמעט כמו שצביעת קיר הייתה עושה.  צבעו מחדש את שידת המגירות שעומדת אצלכם במחסן או את שולחן הסלון, והפכו אותם למרכז התעוזה של הבית.

תאורה

אחד האלמנטים המשמעותיים ביותר ביצירת אווירה הוא תאורה. איזון בין אור חם וקר, רכישת גוף תאורה מיוחד בעבודת יד או פשוט הוספת נקודות אור לחלל שעד כה היה חשוך יחסית, כל אלו יכולים לעשות הבדל שלא יתואר בעיצוב מחדש של הבית. כמו כן, חידוש תאורה בבית יכולה להתבצע בקלות ובפשטות ובתקציב נמוך יחסית. גופי תאורה חדשים או מיקום מחדש של גופים קיימים יכול ליצור שינוי של ממש בתחושה, המושפעת הן מגוון האור עצמו והן מפיזורו במרחב. תוכלו לרכוש גופי תאורה חדשים בגדלים משתנים- תלויים, צמודי קיר או עומדים. אין כל ספק שתאורה חדשה תרענן את המרחב כולו ותזמין לשהות בו גם בשעות החשיכה.