הבתים שמרב זהר מעצבת הם תמיד חגיגה שהיא קצת אחרת. כך גם הבית של אורלי ורן שנבנה בקיבוץ מזרע, ובו קיימת פשטות עיצובית עם קורטוב של הומור, כבוד לעבר וגם אמירה עכשווית.

עיצוב: מרב זהר, צילום: שירן כרמל www.pnim.co.il

בבית  גרים אורלי – עובדת סוציאלית, רן – איש הייטק ובנם בועז (1.5). מרב זהר מספרת על התהליך: אורלי ורן הגיעו אליי דרך המלצה מחברים. הבית בן 125 מ"ר בקומה הראשונה, שבה סלון, מטבח, חדר משפחה, פינת עבודה ושירותי אורחים ועוד 35 מ"ר בקומה השנייה. במפגש הראשוני שלנו עדיין לא היה ברור לנו לאיזו הרפתקה מדליקה ושמחה ניכנס יחדיו. בשלב הראשון של העבודה המשותפת התמקדנו בדיוק של תכנון הפנים של הבית, על גבי תכנית האדריכלית שאושרה עקרונית. כבר בשלב הזה החלטנו החלטות משותפות של פתיחת החלל, שינוי העמדת הסלון אל החוץ ולכיוון המטבח ועוד שינויים תכנוניים שמטרתם הייתה לייצר חלל אחד גדול ופונקציונאלי. רצינו ליצור חלל עם זרימה טובה לנמצאים בו – כזה שיכול גם להשתנות בעתיד, עם שינוי צרכי הדיירים.

עיצוב: מרב זהר, צילום: שירן כרמל www.pnim.co.il

את תהליך הלבשת הבית התחלנו כבר עם תכנון המטבח ובניית הקונספט הרצוי לנו, ומיד לאחר מכן בניית תוכנית החשמל והתאורה  של הבית. התכנית המאוד טכנית, גובתה ביציאה לסיורים משותפים לצורכי בדיקה והתאמה, טרם סגירה סופית של התכנית. במקרה הספציפי הזה, בנוסף להסתובבות המשותפת, ישבנו הרבה ביחד ובנפרד כדי למצוא את התאורה הרצויה לנו, באתרי אינטרנט שונים. לבסוף – כשסגרנו את הבחירות ידענו במדויק איזה מטבח ותאורה נרצה, ומשם המשכנו לחנויות סניטציה. כבר בשלב המטבח והתאורה "נדלקנו" על תאורה מיוחדת שמשלבת ברזים בבסיס גופי התאורה (גם למטבח וגם לשירותי אורחים) בצבעים של ירוק ואדום.

עיצוב: מרב זהר, צילום: שירן כרמל www.pnim.co.il

המטבח עוצב על ידי ונבנה על ידי נגריית באובב במגידו. לכאורה בנינו מטבח פשוט מבחינת המבנה שלו – שני צירי עבודה ואי. המלצתי ללקוחות והם הסכימו (לבסוף…) לשלב על קיר הארוך של המטבח מראה עגולה, ממש מעל הכיור, שתאפשר למי שעומד שם להיות בקשר עם מי שנמצא מאחוריו. שלמה הנגר בנה בצורה מקסימה ומורכבת את המראה הענקית בקוטר 90 ס"מ והפרט העיצובי הזה "חייך" את החלל בצורה מדוייקת.
את שולחן פינת האוכל והכסאות חטפנו ברגע שעינב רייז מילדותי השניה העלתה אותם לפייסבוק. למעשה, אם יש פריט שגרם לדיירים לחייך חיוך ענקי של ממש היה פינת האוכל. הם היו די מוטרדים ממציאת השולחן הנכון עבורם. ברגע שהם ראו את הפריט הזה הם מיד רכשו אותו והוא מתאים ככפפה ליד מבחינת סגנון הבית והצרכים שלהם.

עיצוב: מרב זהר, צילום: שירן כרמל www.pnim.co.il

את האי לקחנו למעשה מהתצוגה של הנגריה. האי היה קטן במידותיו ממה שהיינו צריכים בתכנון המקורי, ללא מקומות ישיבה והיה נמוך לדיירים הגבוהים. החלטנו להוסיף עוד יחידה מתכווננת עשויה ברזל, שגם היא משלבת את "אלמנט הברזים" שבו השתמשנו בנושא התאורה. יצרנו יחידת אי פונקציונלית, מעניינת והומוריסטית. בגלל שכבר שילבנו אלמנט של ברזל באי, החלטתי לשלב גם במטבח פריט ברזל בדמוי מדף הקפה כפריט משלים. גם המדף נעשה על ידי שלמה מנגריית באובב.

עיצוב: מרב זהר, צילום: שירן כרמל www.pnim.co.il
את כסאות הבר רכשנו מיד עם תחילת תהליך העבודה המשותף בחנות יד שניה מפעם – מזרע. הכסאות היו במצב רע ושופצו באהבה על ידי רסטורטור הרהיטים אבי סייקוביץ'.

עיצוב: מרב זהר, צילום: שירן כרמל www.pnim.co.il

האתגר העיקרי מבחינתי היה טעות קונסטרוקטיבית שהתגלתה תוך תהליך בניית הבית – נבנתה קורה בולטת במקום לא צפוי מבחינת ארגון החלל. מיד החלטתי לדייק את הטעות הזו ולשלב בתקרה שני אלמנטים זהים של בטון חשוף, שיראו כאילו תוכננו מראש בחלל כאלמנטים עיצוביים. כך ניתן לראות בציר המעבר בין חדר המשפחה לחלל המרכזי פס בטון, ואת אותו פס ממש שוב באזור המטבח. הלקוחות כל כך התלהבו שהחלטנו להשאיר את אותו רעיון גם בשירותי האורחים.עיצוב: מרב זהר, צילום: שירן כרמל www.pnim.co.il

בחרנו אריחים משעשים לשירותי האורחים בסגנון שנות ה-50. הכיוון הכללי היה להזריק טיפות של הומור במקומות מפתיעים בחלל, מבלי לקרוא לילד בשמו. 

עיצוב: מרב זהר, צילום: שירן כרמל www.pnim.co.il

גם שולחנות הסלון נחטפו במהירות הבזק על ידינו לאחר שמעצבת אחרת פרסמה שמעוניינת למכור אותם. הברזל, כחומר שכבר נמצא בחלל ברמיזות, קיבל עוצמה עיצובית מדוייקת גם בחלל הסלון. 3 הצבעים של היחידות התאימו לנו הן עם צבעוניות ארגזי האי במטבח, והן עם התאורה שכבר הוזמנה.

עיצוב: מרב זהר, צילום: שירן כרמל www.pnim.co.il

על אף המלצתי להתקנת וילונות לבית, הדיירים לא זרמו איתי בעניין הזה, אבל שילבנו שטיחים וכריות צבעוניות כדי לסגור את פינת הצבע העיצובית של הבית. כל הטקסטיל נרכש בחנותב  ZANZI HOME דליית אל כרמל. את הספה רכשנו ברהיטי אל מוקתאל בדליית אל כרמל. וכורסאות הסלון הן מבית סבא והיו הפריט היחיד שהגיע מהבית הקודם (אפילו לא מהבית, אלא היה ארוז במחסן).

עיצוב: מרב זהר, צילום: שירן כרמל www.pnim.co.il

אחד הדברים הראשונים שאורלי ורן ציינו בפניי היה שיש להם הרבה תמונות שהם ישמחו לשלב בבית עם כניסתם. בפועל, נתנו במה לכל התמונות בקירות הסלון. בחרנו "לחייך" את המטבח עם תמונות של לוסי ויקנין, מעצבת יוצרת מוכשרת במיוחד. את התמונות שלה איגדנו במקבץ ותלינו באמצעות קליפסים קטנים שגם הם מזכירים את אלמנט הברז שכבר השתלבו במטבח. בפינת העבודה הורכבו יחדיו 3 תמונות: וונדר וומן וסופר מן שנרכשו ממש מזמן ופוסטר של הזמנת החתונה של אורלי ורן. שלושתם ביחד יצרו פינה חייכנית אישית של בעלי הבית עם פתיחת דלת הבית שלהם.

עיצוב: מרב זהר, צילום: שירן כרמל www.pnim.co.il

עיצוב: מרב זהר, צילום: שירן כרמל www.pnim.co.il

תפיסת החיים של אורלי ורן דוגלת בשמירה על פשטות וצניעות. הם לא פחדו להכניס את ה"ישן" הביתה, וביחד הצלחנו לבחור פריטים ישנים ומלאי אמירה שהשתלבו בצורה נכונה ומעודנת בחלל הבית.

עיצוב: מרב זהר, צילום: שירן כרמל www.pnim.co.il
אני מרגישה שהצלחתי לייצר עבורם חוויית מגורים אינטימית ומאד מדוייקת להם. אהבתי מאד לקחת חלק בעולם שלהם במהלך העבודה המשותפת שלנו. זו זכות גדולה.

עיצוב: מרב זהר
צילום: שירן כרמל

עוד על מרב זהר תוכלו לקרוא כאן

לאינסטגרם שלנו הקליקו על הקישור