המדריך המלא לבחירת מטבחים

מדור פרסומי

תכנון ועיצוב המטבח מהווה כאחד השלבים החשובים, המשמעותיים והמרגשים ביותר בהליך עיצוב הבית. בסופו של דבר, המטבח עתיד לשמש באופן יומיומי את כל בני הבית ולרוב, הוא מהווה חלל אשר מיועד גם לעבודה וגם לאכילה ולכן, בהליך תכנון המטבח, חשוב לשים דגש גם על נושאים פונקציונליים, גם על נראות וגם על התאמת המטבח באופן פרטני לבני הבית – לאורח החיים שלהם ולצורה בה הם תופסים את המטבח.
במידה וגם אתם נמצאים בהליך של תכנון ובחירת מטבח, להלן מספר טיפים ישימים אשר בכוחם להקל עליכם את התהליך ולסייע לכם בקבלת ההחלטות הנכונות:

לבחור את הסגנון העיצובי

עוד לפני שניגשים לבחירת המטבח בפועל, ההמלצה היא להגיע להחלטה לגבי הסגנון העיצובי של המטבח. יש לא מעט סגנונות עיצוב אופציונאליים לעיצובים כמו: מטבח כפרי, מטבח קלאסי, מטבח   הייטקי, מטבח פרובנס וסגנונות אחרים.
לכל סגנון עיצובי שכזה יש את המאפיינים המייחדים אותו ולכן, בחירת הסגנון, יכולה להשפיע במידה רבה על השלבים הבאים בתהליך בחירת המטבח.
הדרך לבחירת הסגנון העיצובי, אמורה לעבור בחשיפה לכמה שיותר דוגמאות – בעידן האינטרנט, קיימת אפשרות בהליך קל ופשוט של לחיצה על מספר מקשים לראות לא מעט תמונות של מטבחים בסגנונות עיצוביים שונים – כדאי גם לשמור את הרעיונות שאהבתם ולשקול ליישם אלמנטים מתוכם בשלבים הבאים. 

לתכנן את התקציב אשר יוקצה למטרה

טווח המחירים של מטבחים הינו רחב והוא כידוע גם מושפע מלא מעט פרמטרים ובין היתר: גודל המטבח, חומרי הגלם עליהם הוא מתבסס, עיצוב המטבח, המותג אשר עומד מאחורי אותו מטבח ומגוון רחב של פרמטרים נוספים.
כחלק מכך, בהליך תכנון התקציב, כדאי לקחת בחשבון את כל הגורמים המשפיעים – במקרים רבים, אתם יכולים למצוא את עצמכם מגיעים למסקנה כי עדיף לשלם לכם קצת יותר, על מנת ליהנות ממטבח אשר יענה על מלוא הדרישות והצרכים שלכם, לאורך זמן.

הרגלי השימוש במטבח

מטבח אמור להיות מותאם להרגלי השימוש של בני הבית. כך יוצא שיש אנשים המחשיבים את עצמם כחובבי בישולים וכחלק מכך, המטבח שלהם אמור לכלול לא מעט אלמנטים אשר בכוחם להקל ולייעל הליכי בישול ועבודה במטבח. אותם אנשים אמורים גם לתכנן את המטבח שלהם תוך דגש על גודל וכמות מתאימה של משטחי עבודה וכמובן, גם לוודא שיש מספיק מקומות אחסון עבור כל הכלים והמוצרים המהווים חלק מהמטבח.
לעומתם, יש אנשים אשר ממעטים להיכנס למטבח ואת רוב הארוחות שלהם הם מזמינים בטייק אווי. אותם אנשים יוכלו לשים דגש משמעותי יותר על עיצוב המטבח ואולי גם להעדיף את הסגנון הנקי והמינימליסטי – כמובן, שחשוב לקחת בחשבון, שהרגלים יכולים להשתנות ברבות השנים (והמטבח אמור הרי ללוות אותנו שנים ארוכות), מהסיבה הזאת, חשוב לדאוג שתהיה אפשרות נוחה לבשל ולבצע עבודות מטבח שונות – למקרה שברבות השנים יעלה הצורך בכך.. 

סיוע של איש מקצוע

מכיוון שתוצאות ההחלטה של עיצוב מטבח יכולות ללוות אותנו לאורך שנים ארוכות ואפילו להשפיע במידה כזאת ומסוימת על איכות החיים שלנו בבית, ההמלצה היא לא לוותר על ייעוץ או סיוע מאיש מקצוע. אומנם זה לא חובה להכניס לתמונה מעצב פנים – אשר כידוע, שירות של מעצב כזה יכול להיות כרוך בסכומי כסף לא קטנים. מה שכן, ניתן להיוועץ עם החברה ממנה אתם מעוניינים לרכוש את המטבח וליהנות מהייעוץ אותו היא מציעה כחלק מהשירות שלה – ייעוץ שכזה יוכל להתוות את הדרך לעבר קבלת ההחלטות הנכונות וביצוע של בחירות מתאימות.