כך תעצבו את חדר התינוק שלכם

מדור פרסומי – בשיתוף האגיס

חשוב להשקיע בעיצוב חדר התינוק
במהלך תקופת הריון ולידה, פעמים רבות תמצאו את עצמכם נרגשים ומעט חוששים לקראת העתיד. דרך נהדרת להתמודד עם ההתרגשות והחשש היא על ידי ביצוע פעולות שיכינו אתכם מנטלית ופיזית ללידה של התינוק. עיצוב חדר התינוק למשל, יכול למקד אתכם אל ההווה, וימנע מהמחשבות שלכם לנדוד לחששות לעתיד. השקעה בעיצוב חדר התינוק תעניק לכם את הביטחון במסע אותו אתם עוברים, ותעניק לתינוק הנולד קן חמים כאשר יגיע אתכם הביתה. חשוב מאוד שחדר התינוק יהיה גם פרקטי וגם נוח. 

כך תהפכו את חדר התינוק לפרקטי ונוח
ההכנה של חדר התינוק עשויה להיות מעט מאתגרת, ולדרוש מחשבה רבה. במהלך הריון ולידה אנחנו צריכים לזכור לעשות מגוון הכנות, ולעיתים אנחנו דוחים את האבזור והעיצוב של חדר התינוק למועד מאוחר יחסית. כדאי להקדים ולבצע מספר פעולות לעיצוב חדר התינוק כך שיהיה פרקטי ונוח:
צביעה: הצבע בחדר התינוק הוא אחד האלמנטים העיקריים ליצירת האווירה בחדר. אפשר לצבוע את החדר במגוון של צבעים, כרצונכם. רוב ההורים בוחרים לצבוע את חדר התינוק בצבעים רכים ולא מבריקים, שיעניקו תחושה חמימה לחדר.
אבזור: על מנת שחדר התינוק יהיה פרקטי, חשוב מאוד להחליט מראש איזה רהיטים אנחנו צריכים למקם בו. כאשר התינוק יגיע איתכם הבית, קרוב לוודאי שתתחילו לקבל מתנות מחברים ובני משפחה. חשוב להתמקד במספר רהיטים שחשוב שיהיו בחדר התינוק. מיטה ייעודית לתינוק היא חשובה, ועליה להיות עם מסגרת ומעקה בטיחותיים, ללא כרית או אביזרים אחרים שעלולים לסכן את תינוקכם. בנוסף, עליכם לצייד את החדר בשידת החתלה רחבה ונוחה, עדיף עם מעקה למניעת נפילה, וכמובן עם מגירות רחבות שיכילו את הבגדים והציוד הרב הנדרש לטיפול בתינוק.
כיסא נוח להנקה: בנוסף לרהיטים הדרושים לתינוק, חשוב שיהיו בחדר רהיטים שיקלו גם עליכם את הטיפול בו. מאחר ופעמים רבות במהלך היממה, כולל בשעות הלילה המאוחרות, תגיעו לחדר התינוק כדי להניק, להרגיע, לשחק וכו' – חשוב מאוד שיהיה בו כיסא נוח בו תוכלו לשבת לנוח ולהניק.
והעיקר, הרבה חום ואהבה
במהלך הריון ולידה וכמובן גם בתקופת הילדות, תעשו הכול כדי לתת לילד שלכם את התחושה הטובה ביותר ואת הקרקע הנוחה ביותר לצמיחה. בין השאר תעצבו לו חדר יפהפה, תקנו לו את  הצעצועים והמשחקים שהוא אוהב, תרשמו אותו לחוגים כבר מגיל אפס, תוודאו שהוא יאכל היטב ותדאגו לבריאותו ולשלומו. לצד החשיבות הרבה של טיפוח הילד מגיל צעיר מאוד ושל אספקת כל הדברים החומריים הנדרשים לו, חשוב מאוד לזכור שהדבר לו הילד זקוק יותר מכל הוא האהבה שלכם. חיבוקים, נשיקות, ליטופים ומילים טובות, יעצבו את אישיותו של ילדכם לטובה ויספקו לו ביטחון ויציבות גם בבגרותו.