pnim בשיתוף עם חברת טמבור

הימים האחרונים השאירו רבים מאיתנו בבתינו עם תחושה של חוסר ודאות. תקופה לא פשוטה לכולנו, אבל מתוך השקפת עולם אישית שלנו, אנחנו תמיד בוחרות לא להיכנע למגמות של פסימיות ומשתדלות למצוא את נקודות האור החיוביות ולהיאחז בהן. כך גם לגבי זמן השהייה שנכפה עלינו בבתינו. אפשר בקלות להסב את שפע הזמן הפנוי לכיוון חיובי ויצירתי. כזה שיגרום לנו להרגיש טוב יותר במרחב הביתי שלנו.
צביעה היא הדרך המהירה והזולה ביותר למקצה של שיפורים ורענון הבית ועכשיו יותר מתמיד, כשנדרשת הרבה אנרגיה חיובית בסביבה, שימוש בצבע יכול לשפר פלאים את מפלס המצב רוח. אספנו עבורכם 8 בתים צבעוניים במיוחד,  ועבור כל בית צירפנו את רשימת הצבעים שבהם השתמשו המעצבות בפרוייקטים הללו. כל הצבעים בפרוייקטים נבחרו ממניפת טמבור.

דירה ביפו – קרן פרידמן

המעצבת קרן פרידמן משתפת בתהליך: זוהי דירת פנטהאוז אשר ממוקמת בסמוך לשוק הפשפשים ביפו. הדירה נרכשה לפני כ-7 שנים והוסבה לדירת נופש. לאחר שנים בהן היתה אפרורית, נתבקשתי לתת לה אופי וצבע ובכך להפוך אותה לדירה שהחופשה בה תהיה חלומית ובלתי נשכחת. לשמחתי קיבלתי יד חופשית בבחירת סקאלת הצבעים והמטרה הייתה להשתמש בצבע, אך יחד עם זאת לשמור על אלגנטיות וללא רעש מיותר.
בדירה 4 חדרי שינה וכל חדר קיבל צבע ואופי משלו. לאחד החדרים נכנסים דרך דלתות אסם גדולות אשר נצבעו בורוד. בהתחלה מאד חששתי לצבוע את הדלתות אשר נמצאות במרכז החלל, וניסיתי מספר גוונים עד שהגעתי לורוד המושלם. הצבעים השולטים בדירה הם: ירוק על גווניו השונים, ורודים וגם קצת אפורים (הריצוף והתקרה).
ללא ספק בפרויקט הזה ניתן לראות בבירור עד כמה לצבע יש תפקיד חשוב בעיצוב הבית ובקביעת אופיו. לצבע יש את הכוח להפוך חלל ממשעמם ואפרורי לחלל מעניין, שמח עם אנרגיות טובות, חלל שכיף לשהות בו. אני אוהבת להשתמש בהרבה צבע בבתים שאני מעצבת, עם זאת, לא ליצור עומס ולתת לצבעים להשתלב עם שאר מאפייני הבית. חשוב לי שהצבעים ישדרו רוגע והרמוניה ובפרוייקט הספציפי הזה מאד אהבתי את השילוב בין הגוונים הירוקים לורודים.
www.pnim.co.il
דלתות בגוון 0151T, יחידת מדפים בגוון 1006D, צילום: ניצן הפנר
www.pnim.co.il
קיר מטבח 0191P, גוון כללי של הדירה OW520P , צילום: ניצן הפנר
www.pnim.co.il
קיר בגוון 0983T, צילום: ניצן הפנר
www.pnim.co.il
קיר בגוון 0191P, צילום: ניצן הפנר
רשימת צבעי טמבור בפרוייקט:
דלתות אסם – 0151T
יחידת מדפים – 1006D
קיר חדר שינה ירוק – 0983T
קיר חדר שינה ורוד, קיר מטבח – 0191P
צבע כללי של הקירות – OW520P

דירה בטבעון – סיון קונוולינה

המעצבת סיון קונוולינה משתפת בתהליך: בדירה בטבעון מתגוררת הדיירת עם שני ילדיה המתבגרים. החלטנו שאת הקסם והייחודיות של הדירה הותיקה הזו ננסה לשמר, כולל פריטי ריהוט שנותרו בה וגם אח הלבנים. גודל הדירה כ-110 מ"ר. בעת המפגש הראשוני שלנו ציינה בעלת הבית שהיא לגמרי סומכת עליי ובקשתה היחידה היתה ליצור עבורה ועבור ילדיה בית חמים ונעים, מלא צבע ושמחה.
מבחינה עיצובית, השאיפה היתה ליצור חללים אקלקטיים וצבעוניים. הדירה המקורית היתה לבנה לחלוטין, ולא תאמה את הסגנון ואת הרוח שהדיירת רצתה להפיח בביתה. בסופו של דבר התקבלה דירה צבעונית ושמחה, שתואמת בצורה מושלמת לאופי וההרגלים של בני הבית. אני זוקפת את התוצאה המוצלחת לזכות ההתמסרות של הדיירת לתהליך והאמון המלא שלה בי.

www.pnim.co.il
קיר בגוון 0376D, צילום: אורית ארנון
www.pnim.co.il
ארון כניסה בגוון 0539A, צילום: אורית ארנון
www.pnim.co.il
ארונות מטבח בגוון 0959A, קיר בגוון 0373P, צילום: אורית ארנון

 

רשימת צבעי טמבור בפרוייקט:
גוון סלון: 0376D
גוון קירות מטבח: 0373P
גוון ארונות מטבח: 0959A
גוון ארון כניסה: 0539A

 

דירה בתל אביב – נטע-לי זית וסטפני מולכו

המעצבות נטע-לי זית וסטפני מולכו מסטודיו סטפני ונטע-לי משתפות בתהליך: זוהי דירת נופש הנמצאת בשכונת הארגזים הצבעונית בתל אביב. הדרישה העיקרית של בעלת הדירה הייתה שהיא תעוצב כך שכל הרהיטים ומכשירי החשמל ירכשו דרך יד2 או שווקי פשפשים ולא נרכוש מוצרים חדשים כלל. הקו המנחה שלנו היה מצד אחד מינימליסטי ולא עמוס ומצד שני שפה עיצובית שלמה של פריטי וינטג' מקוריים וצבעוניות מקסימה.
המטבח נשמר כמטבח קבלן וקיבל טוויסט מעניין עם צביעה של האמנית יפעת זוהר בגוון תכלת אשר עליה הוספנו ידיות בסגנון. מקרר אמקור מקורי ותנור מיד2 תרמו לאוירת הוינטג'. בנוסף לפריטי היד2, גם הזמנו רהיטים בהזמנה מיוחדת אשר נוצרו מעצים ממוחזרים. הצבעוניות מתבטאת גם בתקרות החדרים שנצבעו ויוצרות מראה יחודי.

www.pnim.co.il
קיר בגוון 0892T, צילום: מאור מויאל – סטודיו רותם
www.pnim.co.il
מטבח בגוון 1121P, צילום: מאור מויאל – סטודיו רותם
www.pnim.co.il
תקרה בגוון 1112D, ראש מיטה בצבע פוליאור וינטג' S544, צילום: מאור מויאל – סטודיו רותם
www.pnim.co.il
תקרה בגוון 0538D, צילום: מאור מויאל – סטודיו רותם

רשימת צבעי טמבור בפרוייקט:
מטבח – 1121P

תקרה כחולה –  1112D
תקרה צהובה –  0538D
קיר סלון – 0892T
קיר מיטה – פוליאור וינטג' S544


דירה בנהריה – K&L Creative Home Design

לימור יצחק וקרן גרינולד מסטודיו K&L CREATIVE HOME DESIGN משתפות: הדירה שייכת למשפחה אשר רכשה דירה על חוף הים בשכונת אכזיב בנהריה. זוהי דירת קבלן חדשה, אשר בעליה חלמו להפוך אותה, לאור מיקומה, לדירת נופש. בעלת הדירה, נועזת וחובבת צבעוניות, ביקשה דירה לא שגרתית בצבעוניותה ועודדה אותנו ״להתפרע״ בצבעים מתוך המחשבה שמדובר במתארחים שמגיעים לדירה לפרקי זמן קצרים, ולכן אין חשש שיימאס להם מהצבעוניות. נהפוך הוא, החוויה הצבעונית שהם יחוו בדירת הנופש, שונה בוודאות מהחוויה היומיומית שלהם ולכן יהיה בה מעין ערך מוסף. מכיוון שמדובר בדירת קבלן חדשה לחלוטין, קיבלנו לידינו דירה שכל קירותיה לבנים, כמעין ״לוח חלק״ שאפשר היה ליישם עליו כל צבע.
לתפיסתנו, צבעים יכולים לשנות חלל מהקצה אל הקצה, ובהתאם להשפיע על מצב הרוח ועל איכות החיים של כל מי שנמצא במקום. יחד עם זאת, השאיפה היא תמיד להגשים את חלומו של הלקוח, ולכן מידת הצבעוניות של הפרויקט מבטאת את טעמו.
צבע קיר הסלון נבחר בשל מראה הים הנשקף מבעד לחלון וכהמשך טבעי לו. בשל אותו שיקולשל נוף הים, גם לחדר זה השינה המרכזי נבחר אחד מגווני הים. בממ"ד נבחר צבע מלא חיים, המתאים לטמפרמנט עליז של ילדים צעירים. 

www.pnim.co.il
קיר בגוון 0998T/D, צילום: עינת דקל
www.pnim.co.il
קיר פינת אוכל בגוון 0188D, צילום: עינת דקל
www.pnim.co.il
קיר מטבח בגוון 0137T, צילום: עינת דקל
www.pnim.co.il
קיר ותקרה גוון 1020D, צילום: עינת דקל
www.pnim.co.il
קיר בגוון 0256T, צילום: עינת דקל
www.pnim.co.il
קיר בגוון 1126D, צילום: עינת דקל

רשימת צבעי טמבור בפרוייקט:
סלון –  0998T/D
פינת אוכל – 0188D
מטבח – 0137T
חדר שינה מרכזי (קיר ותקרה) – 1020D
חדר נוסף – 0256T
ממ״ד – 1126D 


בית בקיבוץ יגור – אסנת קציר

המעצבת אסנת קציר משתפת בתהליך: הבית נמצא בהרחבה בקיבוץ יגור, למרגלות הר הכרמל. דיירי הבית ביקשו בית שקט, מואר ומרווח. לצורך כך נבחרה מעטפת הכוללת: קירות, אלומניום וריצוף בגוני אבן ושמנת והצבע שולב באמצעות הריהוט והפריטים. הדיירים הם חובבי סביבה ירוקה ולכן גם בחרו תחילה את גווני הירוק, ובהדרגה, במהלך הפרוייקט נעשה חיבור גם לצבעים נוספים.
כמעצבת אני אוהבת את השימוש בצבע והחיבור שלו לאופי הדיירים והבית. צבע מייצר עניין, ושמחה ועוזר לחבר בין חלקי הבית ולייצר מראה הרמוני. לעיתים הכנסת צבע נראית מפחידה ומאיימת ללקוחות, אבל כחלק מהליווי שלי אני עוזרת ומורידה חששות.
אני אוהבת להשתמש בכל צבע שיוצר חיבור לעולמם של הלקוחות. מעטפת בהירה וקירות בהירים משאירים הרבה מקום לשימוש בצבע בריהוט ואביזרים. לרוב, צביעה של רהיט פשוט תהפוך אותו למלא אופי.

www.pnim.co.il
המטבח נצבע בגוון 0722P, עיצוב: אסנת קציר, צילום: עינת דקל
www.pnim.co.il
ארון שירות נצבע בגוון 0935T/D, צילום: עינת דקל
www.pnim.co.il
ארון המקלחת בגוון 0566D, ארונית חדר השינה בגוון 1009P, צילום: עינת דקל
www.pnim.co.il
קירות הבית בגוון OW221P, כסא בגוון 0474D, צילום: עינת דקל
רשימת צבעי טמבור בפרוייקט:
קירות הבית – OW221P
צביעת המטבח – 0722P
ארון שירות – 0935T/D
ארון מקלחת – 0566D
רהיט מתחת למראה – 0474D
שידת חדר שינה – 1009P

דירה בקרית גת – חגית בכר

המעצבת חגית בכר משתפת: הדירה ממוקמת בבניין ישן בקרית גת והדיירים התגוררו בדירה 3 שנים לפני השיפוץ. כבר בפגישה הראשונה, הדיירת ציינה שהם אוהבים צבע. ראיתי זאת בעצמי, אך הצבעוניות בבית הייתה מבולגנת ולא אחידה. הפתיחות שלהם לצבע הייתה גדולה ולמעשה זאת הייתה אחת הדרישות בתהליך.
בסלון השתמשנו בגוון אפור די נייטרלי כדי שיאחד את שאר הגוונים הנועזים בבית. המטבח נצבע בגוון כחול עמוק ולידו הדבקנו טפט כתום עם נגיעות של זהב. הקורה וארון הכניסה נצבעו בגוון טורקיז שנותן קבלת פנים עליזה כבר בפתח הבית. לכל זה נוספו ספה, שטיח וטקסטיל צבעוני שמשלים את התמונה. חדר השינה של ההורים נצבע בגוון סגלגל שכלל לא היה קשור לפלטת הצבעים בבית, אך הלקוחה ממש התחברה אליו.
השינוי בדירה אכן היה עצום, ומדירה מבולבלת ומבולגנת צמחה דירה צבעונית הרמונית וייחודית. זהו פרויקט שאני מאוד אוהבת ומודה על הלקוחות הללו שמצאו אותי. מקווה שאוכל לעצב עוד הרבה חללים צבעוניים בהמשך.

www.pnim.co.il
קיר טלויזיה והסלון – 1522P, צילום: אבי קבלו
www.pnim.co.il
קיר בגוון 0922D, צילום: אבי קבלו
www.pnim.co.il
ארונות מטבח בגוון 1238A, צילום: אבי קבלו
www.pnim.co.il
חדר בגוון 1452T, צילום: אבי קבלו

רשימת צבעי טמבור בפרוייקט:
קיר טלויזיה והסלון – 1522P

קורה מכיוון הסלון – 0922D
מטבח – 1238A
חדר הורים – 1452T


בית בחדרה – תמי שלוש

המעצבת תמי שלוש משתפת: הבית נמצא בשכונת עין הים בחדרה, שכונה צעירה הסמוכה לחוף הים. הבית כבן 10 שנים, ובו מתגוררים בני הזוג עם שלושת ילדיהם הקטנים. הם רכשו את הבית בידיעה שיעבור שיפוץ ויותאם לצרכי המשפחה ולטעמם האישי. הדיירים אהבו את האופי האקלקטי של הבית ואת החיבורים הבלתי שגרתיים שנוצרו בו ורצו ללכת עם זה עוד צעד קדימה וביקשו חללים פתוחים וזורמים ושצבעוניות עזה תקשר בין חלל למשנהו.
בעקבות בקשה זו, בחרתי גוונים שונים של לקירות ולמטבח: המטבח בחלקו הנמוך עשוי עץ טבעי אך בחלקו הגבוה, אזור המקררים, נצבע בגוון ירקרק באופן כזה שהעץ נגלה דרכו. העמוד במטבח וכן קיר הסלון נצבעו בטיח ערבה המדמה מראה של בטון. קיר פינת האוכל נצבע בצהוב והותאמו לו רגלי השולחן. חצי קיר ירוק העוטף את קיר שרותי האורחים ומביט לכניסה ולמטבח. קיר כחול נבחר לחדר ההורים.
בחירת צבע משנה את החלל מקצה לקצה ומשפיעה על כל האווירה בחדר. אני מאוד אוהבת לעבוד עם צבעים ומקשיבה ללקוחות שלי קשב רב על מנת להתאים עבורם את הגוון המדויק. צבע מבחינתי הוא ביטוי רגשי ולכן צריך להיות מדויק עבור אותו הבית ויושביו.
www.pnim.co.il
ארונות המטבח בגוון 0884P באופן שהעץ נגלה דרכו, צילום: חגית גרוסמן
www.pnim.co.il
קיר פינת האוכל נצבע בגוון 0559D, צילום: חגית גרוסמן
www.pnim.co.il
עמוד המטבח וקיר הסלון נצבעו באפקט בטון TA440, צילום: חגית גרוסמן
www.pnim.co.il
קיר בגוון 1113A, צילום: חגית גרוסמן
www.pnim.co.il
חצי קיר בגוון 0888A, צילום: חגית גרוסמן
רשימת צבעי טמבור בפרוייקט:
מטבח – 0884P

עמוד במטבח – BE440 אפקט בטון
קיר פינת אוכל – 0559D
קיר חצי ירוק – 0888A
קיר חדר הורים – 1113A
צבע כללי – 1513P

דירת גן במודיעין – רויטל רודצקי

המעצבת רויטל רודצקי משתפת בתהליך: זוהי דירת גן במודיעין בה הדיירים חיפשו במשך שנתיים חלופה למעבר ובסופו של דבר החליטו להישאר ולשפץ. בעיצובה הקודם היתה הדירה סטנדרטית בכל הקשור לצבע, למעט וחדר השינה. את נושא העיצוב כולו ובתוך כך את בחירת הצבעים הם שמו בידי באמון מלא וכבר בתחילת התהליך הופתעתי לגלות פתיחות רבה ותעוזה בכל הקשור לבחירות הצבע.
בחדר ההורים בחרתי בגוון מנטה – היה לי ברור שאכניס את הגוון שתכונותיו מרגיעות ומאזנות. בחדר של הבן הצעיר בחרתי להדגיש את אזור המיטה בשני גוונים – טורקיז ואפור, בחדר הבן האמצעי נצבע הקיר שמול המיטה. חדר הבת נצבע בסגלגל. הבת נמצאת בשנת מכינה ולכן החדר משמש אותה בסופי השבוע ובשאר ימות השבוע משמש כקליניקה לאם.
בקיר שרותי אורחים יושם שליכט בגוון ירקרק התואם את האריחים המצויירים. הקריצה שהם מביאים יחד מעלה חיוך למי שנכנס. ארון אמבטיית הילדים נבחר בגוון כחול ומאזן בין שני חדרי הילדים הצבועים בגוונים קרובים. ארון אמבטיית ההורים נבחר בגוון הקרוב לגוון הקיר כדי להישאר באיזור הצבעוני של החדר כולו.
בעזרת הצבע הפכתי את הבית מחשוך למואר, מסטנדרטי למעניין והכי חשוב מותאם לכל אחד מדייריו. פלטת הצבעים שנבחרה משקפת את הגרים בו כמשפחה וכאינדיבידואל. שייכות האדם למקום מתבטאת במקום שהבחירות שלנו נכונות ומשתקפות. כל גוון נבחר ביחד עם הפרסונה אליה הוא הותאם. היתה לי זכות להוציא אל הפועל לא רק עיצוב אלא גם שייכות.

www.pnim.co.il
קיר בגוון 0954P, צילום: אורית ארנון
www.pnim.co.il
קיר בגוון 1183A, צילום: אורית ארנון
www.pnim.co.il
קיר בטורקיז 0915D ואפור 1537T, צילום: אורית ארנון
www.pnim.co.il
קיר בגוון 1500T, צילום: אורית ארנון
www.pnim.co.il
שליכט בגוון 0933P, צילום: אורית ארנון
www.pnim.co.il
ארון בגוון 1099A, צילום: אורית ארנון
www.pnim.co.il
ארון בגוון 1099A, צילום: אורית ארנון

רשימת צבעי טמבור בפרוייקט:
קיר בחדר שינה הורים – 0954P
קיר דו-גוני בחדר ילדים – טורקיז 0915D, אפור 1537T
קיר בחדר ילדים נוסף – 1183A
קיר סגלגל – 1500T
שירותי אורחים – שליכט בגוון 0933P
ארון חדר רחצה הורים –  0997T
ארון חדר רחצה ילדים – 1099A

לעוד כתבות על צבעים מומלצים של מעצבות כאן>>  וגם כאן>>

תגובה אחת

  1. גלית

    דירה ביפו-קרן פרידמן- אוהבת אוהבת. בחירת הצבעים זה בדיוק אני