איך משפצים את הבית בלי להרוס את קירות התקציב?

מדור פרסומי – בשיתוף לאומי למשכנתאות

שיפוץ הבית הוא אירוע משמח, הזדמנות לחדש את הקן האהוב שלכם ולהפוך את חוויית המגורים בו לנעימה והרמונית יותר. ההתלהבות משיפוץ הבית גורמת פעמים רבות להתפתות לחריגה חמורה מתקרת התקציב אשר קבעתם לעצמכם. כדי להימנע מכך, חשוב מאוד לדעת לבחור נכון איפה צריך לשים את הכסף, ולנסות לקבל החלטות מתוך שיקול דעת. במאמר זה נדון בדרכים לשמור על מסגרת התקציב בשיפוץ הבית בלי ליפול במלכודות הפיתויים.

תמונה: Pexels

יש לבחון את ההוצאות המשפחתיות הקבועות כבסיס לתקציב השיפוץ
קביעת התקציב לשיפוץ הבית היא משימה מורכבת. עליכם לחשוב על יתרת הכסף אשר ברשותכם, ועל אירועים עתידיים בהם תזדקקו לה. כך לדוגמה, אם בשנים הקרובות ברצונכם לממן את לימודי בתכם באוניברסיטה, או לקנות לבנכם מכונית חדשה, אתם חייבים לקחת זאת בחשבון.
מעבר להוצאות חריגות, חשוב מאוד לקחת בחשבון גם את ההוצאות הקבועות של המשפחה. הוצאות אלו כוללות כמובן את עלות המחיה הקבועה, כולל אוכל וחשבונות חשמל ומים, אך גם את תשלום המשכנתא הקבוע. נסו להכניס אל תוך מחשבון משכנתא את עלות השיפוץ, כדי לבחון כיצד הוא משתלב בעלות ההחזר החודשית שלכם אל הבנקים. רק לאחר שלקחתם בחשבון את כלל ההוצאות, על דלק, מחייה, מיסים והחזרי הלוואות, תוכלו להגדיר מהו הסכום המקסימלי אשר תוכלו להשקיע בשיפוץ הבית שלכם, ולהתחיל בתכנון מתקדם.

נסו לעשות כמה שיותר דברים באופן עצמאי
אחת הדרכים הטובות ביותר לחסוך בעלויות השיפוץ, היא לנסות לעשות כמה שיותר דברים באופן עצמאי. כל אחד יכול לעשות מספר דברים במסגרת שיפוץ הבית, גם ללא כל ניסיון בעניין או כישרון יוצא דופן. חת הפעולות שכדאי מאוד לשקול לעשות באופן עצמאי, היא הצביעה. צביעת קירות הבית לא דורשת הרבה יותר מאשר נסיעה לחנות כלי עבודה קרובה, ורכישה של צבע, מדלל ומברשות. צביעת הקירות היא פעילות מגבשת ומהנה לכל המשפחה, ותעניק לילדים ביטחון ותחושת אחריות ושותפות לשיפוץ הבית. המתקדמים מביניכם יוכלו גם להתקין באופן עצמאי את ברזי המים החדשים במטבח ובחדר האמבטיה, ואפילו לנסות בזהירות לשבץ את האריחים.

צרו סדר עדיפויות בנוגע לשיפוץ הבית
חריגה מתקרת תקציב השיפוצים נובעת פעמים רבות מכך שהנושא מנוהל שלא על פי סדר עדיפויות ברור. קל מאוד להתפתות להשקיע סכומי עתק באריחים מיוחדים, יוקרתיים ויקרים, ולשכוח שעליכם לשמור תקציב לדברים בסיסיים כמו התקנת קירות גבס או החלפת ברזי האמבטיה. כדי להימנע מכך, חשוב שכלל הצדדים העוסקים בשיפוץ ישדרו על אותו הגל. כדי להבטיח זאת, יש לתאם ציפיות מראש – שבו עם בן או בת הזוג, וצרו סדר עדיפויות שלם בנוגע לשיפוץ הבית. החליטו מראש מהם הדברים אשר אינכם יכולים להרשות לעצמכם לוותר עליהם, מה נחשב בעיניכם כפינוק, ועל מה תוציאו כסף אך ורק אם יישארו לכם עתודות. לאחר מכן, בקשו הצעות מחיר על העולות והפריטים השונים ברשימה, וכך תוכלו להחליט כמה כסף נשאר לדברים הפחות חיוניים שנחשבים למותרות.

קחו מרווח ביטחון כאשר תקבעו את התקציב
שיפוץ הבית הוא אירוע ממושך, אשר דורש תיאום בין גורמים שונים. די בכך שציוד הבנייה לא הגיע בזמן, או שאחד מבעלי המקצוע לא סיים את עבודתו במהירות הנדרשת ועיכב את העבודה, כדי שהעלות של השיפוץ תעלה באופן משמעותי. לפיכך, כאשר אתם מתכננים את תקציב השיפוצים שלכם, קחו מרווח ביטחון שיאפשר לכם להבטיח שבכל מקרה תישארו במסגרת התקציב. במידה ותיווכחו שהשיפוץ מסתיים ויש ברשותכם עתודות כספיות, תוכלו להשקיע אותן באלמנטים פחות קריטיים לשיפוץ.