מדור פרסומי – בשיתוף חברת טאצ'ווד מטבחים כפריים

איזו התרגשות, סוף כל סוף הגיע הרגע בו אתם מגשימים את החלום ועושים מתיחת פנים למטבח. אף על פי שמדובר בחדר אחד בלבד, זה החדר המורכב ביותר בבית משום שהוא מכיל הרבה פריטים כמו למשל: מקרר, תנור, כיור, משטח עבודה, מדיח כלים, ארונות אחסון, שולחן או אי, סירים, מחבתות כלי בישול ואפייה ועוד ועוד ועוד.

תכנון ועיצוב: טאצ'ווד מטבחים כפריים, צילום: אלעד שריג, מטבח: טאצ'ווד

כמות הווריאציות לסידור האלמנטים האלו היא רבה מאוד שלא לדבר על מגוון סגנונות העיצוב שאפשר ליישם במטבח. בנוסף ליצירת סביבה נעימה במיוחד במקום שבו אתם מעבירים את מרבית הזמן שלכם (במיוחד אם יש מתבגרים בבית שלא מפסיקים לחפש משהו לאכול) – חשוב לדאוג גם לפונקציונאליות שחוסכת זמן בבישול ובמאמץ.
בדיוק בשביל זה, אנחנו בטאצ'ווד מטבחים כפריים, ריכזנו עבורכם את צ'ק ליסט זריז שיעזור לכם להבין 'מי נגד מי' בתכנון המטבח.

תכנון ועיצוב: טאצ'ווד מטבחים כפריים, צילום: אלעד שריג, מטבח: טאצ'ווד

ישיבת צוות

הדרך הטובה ביותר להבין מהם הצרכים של כל אחד ואחד מדיירי הבית, היא באמצעות הזמנת כל בני הבית לישיבה משפחתית משותפת שבה תוכלו לחשוב יחד מהם הצרכים של כל אחד מבני הבית. בישיבה זו תוכלו להחליט האם המטבח יהיה מיועד רק לארוחות משפחתיות או שלפעמים אחד מבני המשפחה ירצה לעבוד או ללמוד במטבח. בישיבה תוכלו לברר האם אתם מעדיפים לארח במטבח וכמה אנשים אתם בדרך כלל מארחים וכדומה.

תכנון ועיצוב: נעה בר-לב דוידור, צילום: שי אדם, מטבח: טאצ'ווד
תכנון ועיצוב: נעה בר-לב דוידור, צילום: שי אדם, מטבח: טאצ'ווד

תכנון פונקציונלאלי

לאחר הבנת הצרכים הכלליים ותיאום הציפיות עם שאר בני המשפחה אפשר לעבור לשלב הפרקטי יותר – שלב התכנון. שלב זה יורד עד לפרטים הקטנים ביותר כמו למשל האם יש צורך לשנות את מיקום שקעי החשמל ועד לחשיבה על גודל משטח העבודה והסוג המועדף עליכם (עץ, נירוסטה, שיש או אבן…).
בשלב התכנון מומלץ לנסות ולדמיין את תהליך הבישול במטבח צעד אחר צעד. כמו למשל הוצאת המצרכים היבשים מארון האחסון, הבישול ליד הכיריים, המרחק בין משטח העבודה לכיור ועד לשימוש בתבלינים ואחסון הסרוויס היוקרתי.
באמצעות שחזור הפעולות שלכם במטבח תוכלו להבין באלו תחנות אתם עוברים במהלך הבישול או האירוח, כמה פינות עבודה אתם צריכים, היכן עדיף לכם לאחסן את המצרכים השונים וכדומה.

אדריכלות ועיצוב פנים: עינב גלילי, צילום: סטודיו עודד סמדר, מטבח: טאצ'ווד

מחלום למציאות

עד כה התעסקנו בתיאוריה, כעת נצלול לפרקטיקה. נתחיל בשילוש הקדוש במטבח: מקרר, כיריים והכיור. שלושת מרכיבים אלו מתווים את הנקודות העיקריות של המטבח מהסיבה הפשוטה שהם פריטים שאנחנו עושים בהם שימוש רב, לכן אנו מתחילים מלהבין את המיקום שלהם בחלל ואת היחס ביניהם. אם אתם מתכננים לרכוש מכשירים חשמליים חדשים, חשוב מאוד שתחליטו מראש מה יהיה הגודל של כל המכשירים- המקרר, התנור, המיקרו, הכיריים, הכיור ומדיח הכלים.
מעצבי הפנים ממליצים להתחיל דווקא מהמקרר את תכנון זרימת העבודה במטבח. לאחר מכן תוכלו למקם את הכיור ואת הכיריים. השלב הבא הוא בדרך כלל תכנון מקומות האחסון והמגירות. זהו גם השלב שבו אתם מחליטים על פתרונות עזר כמו למשל מגירות נשלפות או קלפות וכד'. בשלב זה חשוב מאוד לחשוב על פתרונות פרזול מתקדמים אשר מצד אחד יקלו על העבודה שלכם במטבח ומהצד האחר יחזיקו מעמד למשך שנים רבות.

אדריכלות ועיצוב פנים: עינב גלילי, צילום: סטודיו עודד סמדר, מטבח: טאצ'ווד

הדברים הקטנים הגדולים

והנה כבר הגעתם לשלב הכיפי ביותר בתכנון המטבח – שלב העיצוב כמובן. זה השלב שבו רק הטעם האישי שלכם קובע. לאחר שתחליטו על הקווים הכלליים של סגנון העיצוב כמו למשל: מטבח כפרי, מטבח קלאסי, מטבח כפרי מודרני, וכדומה. מומלץ שתיכנסו לגלריות תמונות באתרים או בפינטרסט או תעשו חיפוש תמונות בגוגל כדי לקבל מושג בנוגע לסגנון העיצוב שבחרתם, לחומרים הרצויים, לצבעים מתאימים, ולשאר האלמנטים כדי שהמטבח כולו ידבר בשפה אחידה.

עיצוב, תכנון, צילום: טאצ'ווד מטבחים כפריים

כמו בכל דבר בחיים אתם יכולים להפוך את תכנון המטבח מחוויה מלחיצה לחוויה נעימה ואפילו מהנה שבאמצעותה תגשימו את החלום שלכם למטבח יפיפה שנוח לשהות בו ונעים לבשל ולארח בו.
אתם מוזמנים להתקשר אלינו לטאצ'ווד מטבחים כפריים – נשמח מאוד לייעץ לכם בכול שאלה.