לאחר שנים של מגורים בדירה קטנה מאוד בקיבוץ נען עברו בני הזוג עם משפחתם לבית החלומות בהרחבה. הבית משקף את החיבור לחומרים טבעיים, לקווים נקיים ויחד עם זאת חמימים, צבעוניות מונוכרומטית עם גוונים אהובים של ירוק ושילוב של שכבות טקסטיל ואקססוריז.

עיצוב: הילה בלומנפלד, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

המעצבת הילה בלומנפלד משתפת בתהליך: בבית בקיבוץ נען מתגורר זוג עם שני ילדים. הם גרו לפני כן בדירה קטנה בקיבוץ ועברו להרחבה שהוקמה לטובת בנים ממשיכים. זהו בית קרקע בן שתי קומות בגודל 160 מ"ר. בבית ארבעה חדרי שינה וממ"ד, מרפסת גג וגינה, שלושה חדרי רחצה. הדיירים פנו אליי אחרי תוכניות אדריכליות, חלוקה פנימית של החלל ומטבח שכבר נבחר ורק האי עדיין לא נבחר בו בשלב הזה. הבנייה כבר היתה בשלבי סיום עבודה.
בפגישתנו הראשונה תפסה את תשומת ליבי העובדה שלא היו מדרגות לקומה השניה מתוך מחשבה לבנות את המדרגות רק בשלב מאוחר יותר כאשר הילדים יגדלו, ולכן בשלב זה הם ביקשו ממני הצעה רק עבור הקומה התחתונה. מהר מאד הלקוחות השתכנעו להשקיע ולבנות מדרגות שיאפשרו שימוש גם בקומה השניה.

עיצוב: הילה בלומנפלד, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

הדיירים הדגישו שהם גרים בדירה קטנה מאוד, ולמעשה מדובר במעבר לבית חלומותיהם והם לא לוקחים איתם שום דבר מהבית הקודם. הם ביקשו מראה נקי, לא עמוס מדי, שיהיה פונקציונאלי עם מקום לכל מה שהיה חסר להם.
הקונספט שהתמקדתי בו הוא סקנדינבי קליל – קווים נקיים וגאומטריים, צבעוניות מונוכרומטית, שילוב של חומרים טבעיים עם חיבורים נכונים של טקסטיל ושכבות שיעניקו אווירה חמימה. שילבתי גוונים של ירוק שאהובים במיוחד על הלקוחה. כריצוף לכלל הבית בחרנו פרקט אלון מעושן כדי שייתן בסיס אחיד וחמים.
בכניסה לבית היתה נישה בנויה שניצלתי לטובת ארון אחסון למעילים ושילבתי בה קוביית עץ אלון פתוחה שמשמשת להנחת חפצים כשנכנסים הביתה.

עיצוב: הילה בלומנפלד, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.ilכאמור, בעת כניסתי לתהליך המטבח כבר היה אחרי הזמנה, למעט האי שאותו בחרנו לצבוע בירוק מעושן כהה. על מנת לאפשר ישיבה ארוכה ונוחה בחרנו כסאות עץ מרופדים בשילוב מסגרת ראטן. הכסאות ממש רחבים ונוחים ויש מספיק מקום לשישה.

עיצוב: הילה בלומנפלד, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

עיצוב: הילה בלומנפלד, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

מעבר לכך, לא רציתי להעמיס על המטבח ובחרתי לייצר רק פינת קפה עם מדפים צפים עדינים שיאפשרו להציג פריטים דקורטיביים על הקיר.

עיצוב: הילה בלומנפלד, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

בסלון בחרנו בספה עמוקה במיוחד עם הדום נפרד שמאפשר גם ישיבה לחוד וגם ניתן לחבר אותו לספה וכך להפוך אותה לשזלונג. רגלי הספה מברזל שחור, כך שעל אף שהיא עמוקה וגדולה יש לה מראה קליל.
מתחת לטלוויזיה הענקית בחרתי לשלב מזנון עדין במראה בטון ובשילוב מגש עץ אלון טבעי. מעליו גופי תאורה עדינים מעניקים מסגרת לקיר אך לא גונבים את הפוקוס.

עיצוב: הילה בלומנפלד, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.ilלהשלמת עיצוב הקיר בחרתי ספריית ברזל Custom made מותאמת למזנון, אך יחד עם זאת מהווה פריט נפרד וייחודי בחלל. בספרייה שילבתי מדפים מעץ אלון טבעי וגווני ירוק. השטיח מחבל כותנה טבעי בגוון ירוק מעושן והווילונות מפשתן טבעי בגוון אבן.

עיצוב: הילה בלומנפלד, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

בחרנו לעשות מדרגות עץ וברזל כחלק משמירה על קו חומרים אחיד בבית. המדרגות צפות בכדי לתת תחושה של מרחב. מתחת למדרגות נוצרה מבואה ובה מיקמתי רהיט גדול שגם משמש כמקום אחסון וגם כדקורציה. הפכנו את החלל מתחת למדרגות כמקום אחסון לנעליים על ידי כמה סלים גדולים מאד.

עיצוב: הילה בלומנפלד, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

בחדר ההורים תכננתי ארון קיר ענק לכל אורך הקיר. הארון גדול ובו יש מקום לאחסון לכל מה שצריך – מצעים, דברי אמבטיה, נייר וכדומה, כך שרוב הדברים יכולים להיות מוסתרים ויחד עם זאת נגישים.

עיצוב: הילה בלומנפלד, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il שמרתי על צבעוניות רכה ונעימה עם מעט ברזל שחור ופליז שנותן מראה רך יותר וקלאסי לחלל. בחרנו מיטת עץ מלא עם גב גבוה ווילונות פשתן טבעי ארוכים מאחוריה.

עיצוב: הילה בלומנפלד, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.ilעבור פינת האיפור ניצלתי נישה שנוצרה, צבעתי אותה בגוון ירוק ובחרנו שולחן מעץ מלא תואם למיטה וכסא רטאן בשילוב ברזל שחור. בכדי לייצר פינה מושלמת הוספתי מראה עם מסגרת פליז עגולה ושתי מנורות אוירה מפליז. על הקירות בחרתי תמונות וקישוטים שונים ושילבתי ביניהם. ללקוחה שחובבת אקססוריז ותכשיטים יש הרבה מאד שרשראות וחיפשתי פתרון לתליה עבורן. בחרתי שלושה ווים שמשלבים את כל החומרים ומיקמנו אותם כקישוט על הקיר וביחד עם השרשראות היפות הם משמשים כחלק מהדקורציה של החלל.

עיצוב: הילה בלומנפלד, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.ilהדיירים בחרו להלין את הילדים בקומה התחתונה בממ"ד עד שיגדלו ויעלו לקומה השניה. תכננו ארון בגדים גדול שגם שילבתי בו חלק של אחסון משחקים ודקורציה. צבענו חצי קיר להשלים את המראה של הארון. הדבקתי מדבקות כבורדר שתהיה הפרדה יפה. השקענו בכוננית ספרים יפה בגובה מתאים לילדים קטנים בכדי שתהיה נגישות מקסימלית ונגיעות של קישוטי קיר.

עיצוב: הילה בלומנפלד, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

חדר המשחקים והיצירה לילדים קיבל הרבה תשומת לב ברמה הפונקציונלית במקומות אחסון בכדי למנוע עומס וגירוי ויזואלי. מה שמוצג בחוץ אלה משחקים שמשחקים בהם הרבה והשאר מאוחסן. שני כסאות וינטג' מגן ילדים שהתקבלו במתנה חודשו והם משמשים ככסאות ישיבה יפים. שטיח כותנה נעים ורך למגע שולב במרבץ עם כריות. וילונות פשתן מעניקים תחושה עוטפת ומרגיעה.

עיצוב: הילה בלומנפלד, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

הלקוחות ביקשו חדר עבודה גדול ונוח שישמש גם כחדר אירוח במידת הצורך. קנינו ארון אחסון גדול וספת אירוח שנפתחת למיטה.
לאחר סיום הפרוייקט עם פרוץ הקורונה נתבקשתי להוסיף עוד שולחן עבודה כי בני הבית עברו לעבוד מהבית ורכשנו שולחן במראה מינימליסטי מברזל צבעוני בכדי לייצר עניין וקריצה בחלל.

עיצוב: הילה בלומנפלד, צילום: שירן כרמל, www.pnim.co.il

הדיאלוג עם הלקוחה היה מאד מפרה ומדויק. היא בעיקר ידעה מה היא לא אוהבת ולא רוצה וזה עזר מאד בבחירות הסופיות ובהכרעות. בימי הקניות טיפלנו ממש בהכל עד לרמת המגבות והמצעים, שכן הלקוחות לא העבירו איתם כלום מהדירה הקודמת שלהם. היתה לי זכות גדולה בפרוייקט הזה לחוות דיאלוג מפרה עם הלקוחות ולהגיע לתוצאה משמחת וטובה עבורם. בסופו של דבר עיצוב טוב הוא גם תוצאה של תהליך של תקשורת טובה בין אנשים, היכולת להבין את צרכי הלקוח וכך למצוא עבורו את המוצרים הנכונים והחיבורים הנכונים. בפרוייקט הזה היתה עבודה רבה של ליקוט וחיבורים נכונים.

טיפ מהמעצבת

תמיד לשתף בעלי מקצוע באתגרים, בעזרת שיתוף פעולה אפשר להגיע לפתרונות מצוינים.

עיצוב: הילה בלומנפלד
צילום: שירן כרמל

רשימת הפריטים
ספה, הדום, מזנון בהזמנה אישית – ד"ר קאוצ'
תאורה – טליה גופי תאורה, מאור סנטר, טורקיז האוס
ספרית ברזל ועץ בעיצוב אישי – NOOSHKA
כסאות בר – פיק אפ
מדפים מעל פינת קפה, שעון מטבח – Ubject
שטיח סלון – Contrast
שולחנות סלון, פינת איפור, קונסולה שחורה במבואה – Leopard
מיטה  – רהיטי טבע
מרבץ בחדר משחקים – שמר ספות
וילונות בחלל המרכזי – אירופה דקור
וילונות בחדרים – בייסיק סטודיו
צמחיה – משתלת נוה ירק
אקססוריז – Yaelomamy, The way we are, שיק שאק, גולף אנד קו, פוקס הום, קולקטי, ריקו, BADIM TLV
Two m, יולטה, סוהו, H&M home
SCUMPI2

8 תגובות

  1. מירב

    מקסים. מה במידות של השולחן בר

  2. הילה בלומנפלד

    הי, תודה רבה. גודל האי הוא 110/260

  3. אורלי

    בית מקסים ןוחמים. מהיכן המטבח?

  4. אירה

    עיצוב יפה ושימושי. מאיפה הריהוט בחדר הילדים? ובייחוד הספרייה הנמוכה?

  5. הילה בלומנפלד

    הי, תודה רבה. הספריה הנמוכה מ little swan

  6. שרון

    מקסים! אשמח לדעת איזה פרקט זה.

  7. חן

    אשמח לדעת מי עשה את המדרגות