תהליך הליווי העיצובי של הבית בבארותיים התחיל עוד בשלב החיפוש אחר הבית המתאים עבור המשפחה הצעירה. משהסתיים החיפוש ונמצא הבית, החל השיפוץ שהגשים את החלום על בית חם, מזמין ונעים תוך כדי התאמת הקיים לצרכים המדויקים.

עיצוב: נעמה זהר, צילום: גדי יוסף, www.pnim.co.il

המעצבת נעמה זהר משתפת בתהליך: בבית מתגוררים שירה ואודי, שלושת ילדיהם (7-12) והכלב בלינק. בני המשפחה התגוררו במושב אחר בשרון מספר שנים בשכירות, ובמשך זמן רב חיפשו את בית חלומותיהם, אותו מצאו לבסוף במושב בארותיים.
הבית בנוי על מפלס וחצי, בן כ-170 מ"ר ויש בו 5.5 חדרים. בחצי המפלס התחתון ממוקמים המטבח והסלון, אשר ממנו יש גם יציאה לגינה. בחצי המפלס העליון – שלוש מדרגות מעל – נמצאים חלל המשפחה וכל חדרי השינה והרחצה.

עיצוב: נעמה זהר, צילום: גדי יוסף, www.pnim.co.il

את הזוג אני מכירה שנים רבות, הם חברים שלי ושל בן זוגי. שירה עוקבת אחרי עבודותיי מתחילת דרכי – תמיד מאד פירגנה ואהבה, וחיכתה לבית משלהם שבו תוכל להיעזר בשירותי העיצוב שלי, וכך קרה. במסגרת חיפוש הבית המושלם עבורם, ליוויתי אותם בכמה נכסים, עליהם נתתי את חוות דעתי, עד שהגענו לבית הנוכחי, בו היה ברור שיש המון פוטנציאל המחכה להתממש.

עיצוב: נעמה זהר, צילום: גדי יוסף, www.pnim.co.ilלמרות שהבית הוא בן 12 הוא היה במצב טוב מבחינת תשתיות, אך מהבחינה העיצובית הוא לא התאים לטעמם של הדיירים. הרצון היה לייצר בית חם, שיראה מסודר ונקי – ולכל דבר יהיה את מקומו, תוך יצירת הרבה מקומות אחסון.

עיצוב: נעמה זהר, צילום: גדי יוסף, www.pnim.co.il

הבית כולו עבר מהפך ולא נשאר זכר לעיצוב הקודם שלו. את הקיר הנמוך שהיה בעבר בחלל המרכזי שברנו וכך פתחתנו את החלל. מיקמנו גם ארון גדול המשלב אחסון יחד עם ספרייה דקורטיבית, ובו חבויה גם דלת המעבר ליחידת ההורים. ארון הכניסה הוא רב תכליתי כי מעבר לכך שהוא מחביא בתוכו את דלת המעבר לחדר ההורים, יש בו מקום ייעודי לדייסון ולאיי-רובוט, תא לתליית מעילים, ומגירות ומדפים שהותאמו בדיוק למידות האלמנטים שיועדו לאחסון בהם. כמו כן שולבו בו גם מדפים פתוחים דקורטיביים.
עיצוב: נעמה זהר, צילום: גדי יוסף, www.pnim.co.il

עיצוב: נעמה זהר, צילום: גדי יוסף, www.pnim.co.il

שלושת המדרגות היורדות למפלס הסלון והמטבח היו לפני השיפוץ מעוגלות, והחלטנו ליישר להן את הפינות. כל הרצפה חופתה בפרקט עץ אלון טבעי, ששינה לגמרי את התחושה ויצר הרגשה חמימה באופן אוטומטי, להבדיל מאריחי הקרמיקה הקטנים שהיו לפני כן.
פינת האוכל והסלון הולבשו מא' ועד ת' בפריטים חדשים – חלקם נקנו כמו שהם וחלקם תוכננו ויוצרו בהתאמה אישית. כמו כן הוחלפו כל חלונות האלומיניום והוחלפה כל התאורה בבית.
עיצוב: נעמה זהר, צילום: גדי יוסף, www.pnim.co.il

צמוד למטבח היה ממוקם חדר שירות, ממנו יציאה החוצה. אותו החלטנו לבטל לטובת הגדלת המטבח ויצירת חלל פתוח. כמו כן, תכננתי מטבח גדול שמנצל בקיר הארונות שלו את גובה החלל המשמעותי – 320 ס"מ, וכך נוצרו הרבה מקומות אחסון. גוון המטבח הוא ירוק-אפרפר בהיר, גוון חם שמתכתב עם יתר הבית, והוא גם זה שנבחר לצביעת דלת הכניסה של הבית.

עיצוב: נעמה זהר, צילום: גדי יוסף, www.pnim.co.il

חדר ההורים עוצב באופן המשכי לחלל הציבורי מבחינת חומרים וצבעוניות – נבחרו בו רהיטים המשלבים הרבה עץ, קיר גב המיטה נצבע בגוון ירקרק ועליו נתלו שתי תמונות עדינות ורומנטיות. בתוך חדר ההורים ממוקם הממ"ד המשמש כחדר ארונות.

עיצוב: נעמה זהר, צילום: גדי יוסף, www.pnim.co.il

חדר הרחצה של ההורים מיישם פנטזיה קטנה של שירה. היא ידעה שהיא רוצה לשלב בו גוון ורוד, יחד עם זאת שימשיך את תחושת הסדר והניקיון של הבית. בחרנו אריחים בגוון בטון שמחפים את הרצפה ואת רוב הקירות, ובתוך המקלחון בחרנו אריחים בגוון ורוד שהונחו בצורת פישבון. מול המקלחון נמצא ארון הרחצה שגם הוא צבוע בגוון האריחים.

חדר הרחצה הכללי שופץ לגמרי, וגם בו נבחרו אריחים דמויי בטון גדולים המחפים את הרצפה ואת רוב הקירות, כאשר אריחים לבנים קטנים מגדירים את קירות המקלחון.
שילבנו רהיטים המשלבים לבן ועץ: ארון הכיור, ארון גדול למכונת כביסה ומייבש, וארון נוסף המשמש כארון לכביסה – פרט שהיה חשוב מאד לדיירים והושקעה בו מחשבה רבה (הכביסה מחולקת לשלושה תאים לפי הפרדת הצבעים), כמו כן יצרנו בו אחסון נוסף.

שני חדרי השינה של הבנים עוצבו בגוונים מונוכרמטיים ויחסית ניטרליים. בשניהם תוכננו בהתאמה אישית ארונות קיר המשלבים פינות עבודה.

חדר השינה של הבת המתבגרת מעוצב בסגנון בוהו-שיק, והיא הייתה שותפה פעילה לעיצובו. היו לה רצונות ברורים יחד עם טעם נהדר, ויחד יצרנו לה חדר שממש הותאם לה באופן אישי, ויצר לה סביבה חמה, צבעונית ונעימה.

טיפ מהמעצבת

אני מאמינה שהצבעוניות ה"קבועה"- אלמנטים שיותר קשה לשנות או להחליף אחרי מספר שנים, הם אלו שצריכים לקבל צבעוניות על-זמנית, כזו שלא תמאס על הדיירים במהרה. את הצבעוניות אפשר לשלב בקירות, באביזרים המשלימים ובטקסטיל.

רשימת הפריטים
פרקט: יוריסטה פרקטים
מטבח: נגריית ברוש
משטח מטבח פורצלן דגם REM של דקטון: חברת קוסנטינו
שולחן סלון: פלורליס
מנורה תלויה מעל פינת אוכל: VASTU

עיצוב: נעמה זהר
צילום: גדי יוסף
עוד על נעמה זהר>>

תגובה אחת

  1. יעל

    מקסים. נקי , נעים וחם . לא מתחכם ועם זאת ממש לא כמו כולם. אחד היפים שראיתי . לקחתי המון רעיונות לבית שאני בונה , תודה. תהנו 🙂