הום סטייג'ינג – ככה עושים מהפך

מדור פרסומי – בשיתוף טמבור

הום סטייג'ינג היא טכניקה בה מעצבים את הבית מחדש לקראת השכרתו או מכירתו. זאת במטרה למכור את הנכס במחיר המקסימלי בעזרת השקעה כספית מינימלית. העיצוב כולל לרוב צביעת קירות, עיצוב מחדש של הרהיטים והקישוטים, ואפילו יצירת אווירה ביתית בעזרת "בלגן" מתוכנן.

תמונה: pexels

מה זה הום סטייג'ינג?

ההחלטה למכור או להשכיר דירה תמיד כרוכה בלחץ, שעיקרו נובע מהרצון למצוא את הקונה האידיאלי ולקבל עבור הנכס את הערך הגבוה ביותר. לעיתים, מוכרי נכסים משפצים את נכסיהם עד שאינם ניתנים לזיהוי, במטרה להעלות את ערך הנכס. עם זאת, גם בעזרת מספר צעדים קטנים ניתן לתת לנכס ישן "מתיחת פנים" שיכולה להעלות את ערכו בעשרות אחוזים. זהו הום סטייג'ינג. הרעיון, הוא לעלות כמה שאפשר את ערך הנכס תוך הוצאה כספית מינימלית. הסוד טמון בעיצוב נכון של הנכס, שיעניק לו מראה חדש, מודרני ויוקרתי. עם זאת, חשוב לזכור שאי אפשר לדעת מיהו הקונה הפוטנציאלי, ולכן צריך לבחור בעיצוב ניטרלי יחסית שיתאים לטעמם של כמה שיותר אנשים. בנוסף עיצוב הום סטייג'ינג ישאף להבליט את החוזקות של הנכס ולטשטש את חולשותיו.

 

הקירות הם היסוד

כל מי שצבע את קירות ביתו בשכבה חדשה, אפילו של צבע לבן, יודע עד כמה פעולה פשוטה זו יכולה לשדרג את מראה החדר. קיר חלק, אחיד ונקי מאיר את כל החדר ונותן לו מראה חדש, וזאת בעבודה של שעות ספורות. כמובן שבחירה בצבע לבן היא הבחירה המסורתית והפשוטה ביותר, אך תמיד ניתן לבחור בצבעים מעט נועזים יותר להדגשה של אלמנטים עיצוביים מסוימים. לעיתים מעצבים יעדיפו צבע ניטרלי מעט חם יותר, לדוגמה שמנת או בז'. צבע יכול לעזור גם בהדגשה של אזורים מסוימים – לדוגמה, בחירה בצבע בולט לפינה יפה בבית, או לאחד מקירות החדר. הקפידו להכין את הקיר לצביעה – הורידו מסמרים מיותרים וסתמו חורים וסדקים. לקבלת קיר חלק לגמרי ניתן למרוח שכבה אחת או יותר של שפכטל אמריקאי שמרקמו עדין ורך. 

 

לשלב בין מרקמים

אחד מחוקי היסוד בעיצוב, לאחר בחירת הצבעים, הוא הצורך בפיזור מרקמים מסוגים שונים ברחבי הבית. שילובים בין הדפסים, בדים וחומרים שונים, יוצרים מראה מתוחכם ומחושב. ניתן לשלב בין רהיטי עץ למתכת, בין בדים עדינים לבדים עבים, בין הדפסים מפורטים למשטחים חלקים ועוד. בדקו אילו מרקמים משתלבים יחד ואילו פחות, ובחרו שלושה-ארבעה מרקמים שיחזרו על עצמם במקומות שונים בחלל הבית. לדוגמה, ניתן לתלות וילונות מיוחדים, ואפילו לרפד מחדש את הספה, כך שתיראה חדשה לגמרי ותתאים לחדר בו היא מוצבת. 

 

עיצוב האווירה

בהום סטייג'ינג חשוב לעצב יותר מאשר את המראה של הבית. יש ליצור אווירה שהבית נוח, מתאים למחייה ומשדר חמימות מסוימת. מן הסתם אתם חושבים שעדיף שהבית יהיה כמה שיותר מסודר כשהקונה הפוטנציאלי מבקר בו. אולם, לעיתים עדיף לפזר פה ושם רמזים של "בלגן", שיגרמו לקונה לדמיין את החיים שלו בתוך הבית. קנו פרחים וסדרו אותם באגרטל בסלון, הניחו ספר פתוח על יד כורסה או פזרו מעט צעצועים בחדר הילדים. ניתן אפילו להשאיר מגש של עוגיות טריות על השיש בכיור, לצד כוסות לימונדה קרה. כל אלו יספרו לקונה סיפור, וישכנעו אותו לקנות את הנכס.