תאורה כחלק מעיצוב פנים

מדור פרסומי – בשיתוף סאיינט מפעילת אתר WELIGHT

אין ספק שהבית שלנו הוא המקום החשוב ביותר בחיינו. על אף שבשנים האחרונות הרבה אנשים חיים באורח חיים לחוץ יותר עדיין שם אנחנו מבלים רוב שעות היום, אוכלים ארוחות ערב, מבלים בחיק המשפחה וישנים.הבית הוא הגאווה של הרבה אנשים וכשאנו שוהים בו אנחנו רוצים להרגיש טוב ולחיות בו בכיף.
את עיצוב הבית אפשר לחלק לעיצוב פנים ועיצוב חוץ, עיצוב פנים כולל את כל החדרים בתוך הבית – חדרי שינה, סלון, חדר אמבטיה, פינת אוכל ומסדרונות. עיצוב חוץ הבית כולל את כל הסביבה החיצונית של הבית כולל חומת הבית, קירות חיצוניים, גינה, פרגולה ומרפסת.
כחלק מעיצוב הבית ניקח בחשבון שני פרמטרים עיקריים – עיצוב לפי טעמנו מצד אחד ונוחות ואווירה טובה מצד שני. ישנם סגנונות עיצוב מודרניים, קלאסיים, וינטג' ועוד הרבה אחרים. ככל שהדמיון שלנו יותר גדול נוכל לעצב את הבית בצורה יותר עשירה.
לתאורה יש חשיבות עצומה בעיצוב פנים וחוץ הבית. גופי התאורה שופכים אור על הרהיטים בבית, על הקירות ושאר החדרים.
בנוסף לתפקוד הפונקציונאלי של תאורה לבית, גוף תאורה הוא גם רהיט דקורטיבי לכל דבר ונותן גמישות גדולה ביותר בכל מה שקשור לעיצוב הבית בגלל המגוון הגדול של העיצובים שאפשר לבחור.

גופי תאורה אפ&דאון יוצרים אווירה יוקרתית ושופכים אור על הצמחיה והקירות החיצוניים (צילום: יח"צ)

תאורה כחלק מעיצוב פנים

לתאורה יש  השפעה במידה רבה על הדרך בה נתפס חלל כלשהו ובכלל המציאות עצמה. לתאורה יש את היכולת להסתיר פגמים בחלל, לתת דגש על חפצים ואובייקטים שונים ולייצר משחקים שונים של צללים ואור.
לתאורה יש השפעה ישירה על הבית שלנו, על המשרד, על החצר ועוד… תאורה גם כן יכולה להשפיע על מצב הרוח שלנו ועל תחושתנו הכללית.
למרות זאת, רבים מאיתנו עדיין לא באמת מבינים את חשיבותה, את ההתאמה הנכונה שלה בחללים בהם אנו חיים ואת הדרך הכי יעילה ומועילה לשלב אותה יחד עם העדפות והאופי שלנו.
לאור (גם לתאורה הטבעית וגם למלאכותית) יש חשיבות עצומה על חיינו ובריאותינו הנפשית והפיזית. לתאורת פנים יש השפעה רבה על עיצוב מצב רוחנו ומצבנו הבריאותי. דוגמא טובה לכך היא שבארצות קרות וחשוכות בהן שעות אור הן מעטות, אחוז מקרי הדיכאון גבוה בהשוואה לארצות חמות.
כיום, יותר מתמיד עולם עיצוב הפנים והאדריכלות מודע היטב להשפעה הרבה של האור ובהתאם לכך, ניתן לראות עד כמה התאורה מקבלת חשיבות בכל הנושא של עיצוב הבית והחלל הפנימי והחיצוני.

אפשר ליצור משחקי אור וצל באמצעות ספוטים על פסי צבירה (צילום: יח"צ)

עיצוב תאורת פנים הבית יכול להתחלק לתאורת אווירה ותאורה ספציפית/מרכזית. באמצעות תאורה נכונה וחכמה אנחנו יכולים להבליט רהיטים שונים את הקירות והריצוף, תמונות מסוימות על הקיר.
תאורת אווירה כשמה כן היא, תאורה שיוצרת אווירה נעימה ודקורטיבית בבית. לרוב נשתמש בתאורת אווירה בנוסף לגופי תאורה ספציפיים/מרכזיים. לדוגמה, במרכז הסלון נמקם גוף תאורה מרכזי שיהווה מקור אור ראשי. בכדי ליצור אווירה נמקם בסלון גופים נוספים כמו תאורת קיר, מנורות רצפה, מנורות שידה ועוד..
תאורה ספציפית/מרכזית תפקידה להאיר את החלל הרצוי, לדוגמה במטבח ניתן למקם פס צבירה ועליו מספר ספוטים שיאירו בצורה אידאלית את משטח העבודה, ארונות המטבח וכו'. לחילופין ניתן למקם פרופילי לד שישמשו כמקור אור מרכזי.
דוגמה נוספת היא שימוש בתאורה ספציפית להבלטת אובייקטים בבית – מראה, תמונה, נישות, קירות ועוד…
השליטה בכל מה שקשור בתאורה לבית היא בידיים שלנו ונוכל לשנות את עיצוב הבית מקצה אל קצה עם שינוי התאורה בלבד, ללא שיפוץ או רכישת רהיטים חדשים.

יצירת אווירה רומנטית בחדר השינה (צילום: יח"צ)

על הקשר שבין תאורה לעיצוב

אי אפשר לעצב את הבית בלי להתייחס לתאורה, למעשה תאורה היא אחד הדברים הראשונים שכדאי להתייחס אליהם.
הסוד בעיצוב תאורה הוא איזון – לא גדול מדי ולא קטן מדי, לא חזק מדי ולא חלש מדי. צריך לבחור את גופי התאורה בטוב טעם ועם זאת להבליט דברים שנרצה להדגיש ולהסתיר דברים שנרצה לטשטש.
ללא תאורה נכונה חלל הבית אף פעם לא ייראה מספיק טוב, והאנשים שיגורו בו לא ירגישו בנוח.
אם תרצו לרכוש גופי תאורה או להתייעץ איתנו בנוגע לעיצוב תאורה לבית נשמח לעזור לכם בחנות האונליין שלנו WELIGHT.