מיטל סיון-שני התאהבה בעולם הקסום של עיצוב טקסטיל ולמדה אותו בשנקר עם התמחות באריגה. אחרי כמה שנים שבהן עיצבה קולקציות של מצעים ומגבות בתעשיית הטקסטיל בארץ ובחו"ל, היא פנתה לדרך עצמאית. כיום היא משלבת את ההכשרה שלה בטקסטיל עם אהבה ענקית אחרת שלה – וינטג', ויוצרת שילובים ענוגים שהם באמת מסוג הדברים שלנו, באופן אישי, קשה לעמוד בפניהם.

מיטל סיון שני www.pnim.co.il
צילום ענבל כבירי

חמש עובדות

1. אני מעצבת טקסטיל בהכשרתי.
2. קיבוצניקית מאז ומעולם.
3. יש לי אוסף מטורף של מזוודות, ארגזים ותיקי וינטג'.
4. את האהבה למלאכת יד ירשתי מסבתא מצד אבא.
5. יש לי שני נולי אריגה בבית שמחכים שאתייחס אליהם… גם זה יגיע. בשנים האחרונות גם מלמדת אריגה בשנקר וזה כיף גדול.

מיטל סיון שני www.pnim.co.il
צילום: נועה לוצקי

טקסטיל 

כשהחלטתי ללכת ללמוד בשנקר הייתי בטוחה שאהיה מעצבת אופנה, עד שגיליתי את המחלקה הקסומה של עיצוב טקסטיל, שזה בעצם לעצב את הבד עצמו לפני מעצב האופנה/ הבית/ הרהיט או כל דבר אחר שיש בו שימוש בטקסטיל. זה דבר אדיר לדעתי. לאחר סיום לימודי בעיצוב טקסטיל בהתמחות אריגה, עיצבתי במשך כמה שנים קולקציות של מצעים ומגבות בתעשיית הטקסטיל בארץ ובחו"ל. משם פניתי לדרך עצמאית שגם היא משתנה כל הזמן בין עיצוב טקסטיל, עיצוב פנים, עיצוב אירועים, ומה שמשותף לכולם ועובר כחוט מקשר בין שלל עיסוקי הוא האהבה לוינטג', לטקסטיל ולעבודת יד.

מיטל סיון שני www.pnim.co.il
צילום: נועה לוצקי
מיטל סיון שני www.pnim.co.il
צילום: נועה לוצקי

וינטג'

אני מכורה לוינטג' גם בלבוש, גם בעיצוב פנים, ובקונספט בכלל. זה משהו שהלך והתחדד אצלי בשנים האחרונות אבל כנראה היה שם מאז ומעולם. מעבר לשם הטרנדי – וינטג', המונח הזה מייצג בעיניי פריטים איכותיים, עמידים, פשוטים במובן הטוב של המילה, עם רמת גימור גבוהה, ודגש על הפרטים הקטנים, כמו שאני אוהבת.
לעסק שלי קראתי נדוניה, כי זה שם המרמז על עולם החתונות (ממנו התחלתי) והטקסטיל, ויחד עם זאת, זו מילה קצת ישנה שעברה מן העולם. וינטג' במיטבו.

מיטל סיון שני www.pnim.co.il
צילום: נועה לוצקי

נדוניה

הייחוד של הפריטים בנדוניה הוא בשילובים שאני עושה בין חומרי הגלם הישנים לאלו החדשים.
כתוצאה מכך רוב הפריטים בנדוניה הם one of a kind, או מיוצרים במהדורות מוגבלות ובעבודת יד שלי. המהדורות המוגבלות הן גם בגלל כמות החומרים וגם בגלל שאני רוצה לשמור אותן קטנות, ייחודיות וחד-פעמיות.
האיסוף והליקוט של חומרי הגלם הם חלק גדול בעבודה שלי. לעיתים הם נאספים עבור פריט או רעיון מסויים, לעיתים הרעיון מגיע אחרי מציאת חומרי הגלם ולעיתים שניהם ממתינים לעיתוי המתאים.

מיטל סיון שני www.pnim.co.il
צילום: ענבל כבירי
מיטל סיון שני www.pnim.co.il
צילום: אפרת לוזנוב

ההתחלה

את העסק התחלתי מאוסף של שמלות כלה וינטג' מקוריות, שאספתי וליקטתי אחת אחת ממקורות שונים בארץ ובעולם, מתוך כוונה להכניס משהו ייחודי, עם אמירה ומשמעות לתוך עולם החתונות.
עם הזמן התחלתי לאסוף פריטים נלווים (וינטג' כמובן) ולעצב פריטים משלימים לחתונה כגון חופות והינומות מבדי וינטג'. המשכתי לדייק את הפריטים ואת העסק. שיניתי את השם ל-וינטג' by נדוניה, שמבחינתי מייצג את הדרך שבה אני רוצה להביא את הוינטג' של פעם ללקוחות ולעיצוב של היום.

%d7%a6%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%9d-%d7%a9%d7%9c%d7%99-%d7%aa%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%95%d7%93%d7%a4%d7%a1%d7%95%d7%aa

פריטים אהובים במיוחד בקולקציה

אני מאוהבת בתמונות של צעיפי/מטפחות הוינטג' שלי. אני חושבת שאנשים עדיין לא ממש הבינו אותם, אבל בדרך כלל אני מקדימה את זמני מבחינת טרנדים.
התמונות עשויות מצעיפי וינטג' מקוריים שאני אוספת וממסגרת. לכל אחד צבעוניות מיוחדת משלו ואין אחד זהה לשני. אני ממסגרת אותם בקולקציות קטנות כך שניתן לרכוש כמה ביחד לקיר דרמטי ומיוחד במינו.
%d7%a7%d7%95%d7%9c%d7%90%d7%96-%d7%aa%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%a6%d7%a2%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d

הבית שלי

הבית שלי הוא לגמרי אני, חיבור של ישן וחדש דרך העיניים שלי.
נולדתי וגדלתי בקיבוץ גבעת חיים איחוד, ועם לידת ביתי הבכורה חזרתי לקיבוץ וכאן בניתי את ביתי. כרגע גם העסק שלי נמצא בקיבוץ מפני שנכון לעכשיו, זה מתאים לי.

מיטל סיון שני www.pnim.co.il
צילום: אורה כהן
מיטל סיון שני www.pnim.co.il
צילום: אורה כהן

הבית בנוי משילובים מאוד לא שגרתיים בין אלמנטים שונים, פריטים של one of  a kind, אוסף של שנים, פלטת צבעים מדוייקת, יציאה מהמסגרת ללא קשר לטרנדים. כל אלו ביחד הפכו את הנראות של הבית למה שהוא.

מיטל סיון שני www.pnim.co.il
צילום: אורה כהן
מיטל סיון שני www.pnim.co.il
צילום: אורה כהן

הבית שלי יחסית חדש, ואני עדיין בתהליך ההלבשה שלו, אבל יצא לי לתלות כבר כמה תמונות בחדר השינה למשל, ולקוחות שבאו לחנות ביקשו גם פריטים כאלה, ופשוט נתתי להם את שלי.
אז בינתיים הקירות שלי יחסית ריקים, מדי פעם אני לוקחת פריטים הביתה ומנסה אותם על קירות שונים במשך תקופה ואז מחליטה מה מתאים.

מרגש

לאחרונה יצא לי לעצב חתונה קסומה שבה כל הקונספט דיבר בשפה וניחוח של פעם כולל המיקום, הפרחים הרהיטים וכלל גם הרבה פריטים של נדוניה בין היתר החופה, שרשראות דגלונים, חישוקי תחרה, תגיות ועוד. וחתונה זה תמיד מרגש…

מיטל סיון שני www.pnim.co.il
צילום: מורן קורן

כיף

אני אוהבת מאוד להסתובב בשווקים, לחטט ולמצוא את חומרי הגלם שלי שיהפכו לפריטים מעוצבים של ממש, ומאוד כיף לקבל תמונות ופרגון מלקוחות שאוהבות את המוצרים שרכשו.

מיטל סיון שני www.pnim.co.il
צילום: יהודית הופמן מג'ר

היית בוחרת להלביש את הבית של

מרילין מונרו. מאוד מתחברת לדמות שלה וגם לניגודיות בין הפנים לחוץ, בין צבע לשחור-לבן ובין זוהר לאפל.

אתגרים

דבר אחד מאוד מהותי שגיליתי בדרך היה שאני מאוד טוטאלית ביחס שלי לעולם הוינטג'. שאצלי בא לידי ביטוי כמעט בכל אלמנט – לבוש, עיצוב הבית, רהיטים, אמנות, צבעים, עיצובים וכו'. לרוב האנשים מספיק אלמנט אחד או שניים בסגנון וינטג' על מנת לאמץ את הטרנד, מה שמביא אותי כל פעם לחשיבה אחרת על איך להנגיש את פריטי הוינטג' של פעם לימינו.

%d7%aa%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%95%d7%93%d7%a4%d7%a1%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%9e%d7%a1%d7%92%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%95%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%92-%d7%a6%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%9d-%d7%a9%d7%9c

%d7%aa%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%95%d7%93%d7%a4%d7%a1%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%9e%d7%a1%d7%92%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%95%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%922-%d7%a6%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%9d-%d7%a9%d7%9c

השראה

אני אוהבת לקבל השראה דווקא ממקורות שונים מהתחום שלי. למשל מעולם הריקוד, הצילום החומר. אלו דברים שמניעים אותי לפעול ולתרגם אותם לעולם שלי.

בלוג

אני אוהבת מאוד את הבלוג my lovely mess של אפרת לוזנוב, המשלב כתיבה שנעים לקרוא עם צילומים משגעים של אפרת שנותנים השראה להרבה דברים.

מיטל סיון שני www.pnim.co.il
צילום: נועה לוצקי

צבע

אני אוהבת רקעים נקיים, אם זה בקירות או בצבעוניות של החלל, שנותנים בסיס טוב להכנסת כתמי צבע בעבודות אומנות, טקסטיל או רהיטים, כך שניתן גם לשנות ולהזיז אותם במשך השנים.

הלקוחות

מכיוון שהעסק שלי וגם הפריטים שאני מעצבת הם פחות שגרתיים, כך גם הלקוחות שלי הם מיוחדים במינם. הם אוהבים שיש להם פריטי אומנות ייחודים בבית, פריטים שהם לא יראו אצל השכנים בעוד שבוע או שבועיים. הם מבינים את גודל ההשקעה בכל פריט ופריט, ומעריכים את האיכות.
הלקוחות שלי מקבלים ממני ייעוץ החל משלב בחירת הפריטים, איפה למקם ובאיזה אופן לתלות, ואני תמיד זמינה עבורם להתייעצות או ייעוץ מקיף יותר.

מיטל סיון שני www.pnim.co.il
צילום: נועה לוצקי

מפרגנת

שני רינג, שעיצוב הפנים שלה שם דגש גדול גם על האלמנטים העיצוביים בתוך הבית כמו מחיצות, ספריות וחומרים שאני מאוד מתחברת אליהם.
גם גילי אונגר, שאני באופן אישי הכי רחוקה מהצבעוניות העזה שבה הוא משתמש, ועם זאת נמשכת אליה ולא יכולה להסיר את המבט ממנה.
הייתי מאוד שמחה לעבוד עם שני ועם גילי. נראה לי שהעבודות שלי יכולות להשתלב נפלא עם העיצובים של שניהם.

%d7%9b%d7%a8%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%95%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%92-%d7%a6%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%9d-%d7%a9%d7%9c%d7%99

טיפ

אני תמיד בעד שילובים מתחומים שונים: חומרים, צבעים, רהיטים, טקסטורות ועוד. החוכמה היא לדעת את המינונים הנכונים לכל דבר, איפה יעבוד ואיפה פחות, ואיזה פריט יעבוד עם אחר.

עוד דבר

אני תמיד אוהבת לעבוד ולהיות עסוקה בכמה דברים במקביל, אז חוץ מעיצוב הפריטים לנדוניה אני גם מעצבת אירועי בוטיק בסגנון וינטג', עושה קניינות וינטג' וגם ייעוץ הום-סטיילינג בסגנון וינטג', כמובן. 

3 תגובות

  1. תמר וינטג'ולי

    הבית יפהפה, וגם היצירות! מראה שמחמם את הלב.

  2. שושי אברס

    עונג צרוף לקרא ולצפות ביצירה.