נגריית קרנית

בשנת 1982 הקים ז'קי כהן את נגריית קרנית שהפכה לחלוצה בתחום הנגרות הממוחשבת. כיום הנגרייה מובילה בהיבט הטכנולוגי ופועלת כמערכת סגורה הכוללת את כל התהליכים – הכל נעשה תחת קורת גג אחת וללא שימוש בקבלני משנה בכדי לאפשר שמירה על איכות מוצר גבוהה ואחידה.

ההתחלה

ז'קי כהן משתף: הכל החל כתחביב שלי מהילדות, כאשר בגיל צעיר הצטרפתי לחוג מלאכה בעץ. שם 'נדבקתי' בחיידק החיתוך והליטוש ומשם זה הלך והתפתח עם השנים. בשנת 1982 פתחתי נגרייה קטנה עם ציוד בסיסי, ובמקביל התחלתי ללמוד תעשייה וניהול עם התמחות בענף העץ. ההיכרות המעמיקה והידע הנרחב על עולם העץ ממיטב המורים ואנשי התעשייה, הפכו את התחום לאהבתי הגדולה.

www.pnim.co.il
עיצוב: אורית לב, צילום: שי גיל, ביצוע: נגריית קרנית

נגריית קרנית

מתוך האהבה לתחום והכישורים שפיתחתי נולדה נגריית קרנית. השם הוא שילוב האותיות של שמות בני המשפחה. מבחינתי אין דבר המשתווה לחדוות היצירה של רהיט חדש. הסיפוק של לקחת חומר גלם, לחתוך, ללטש, לעבד ולהפוך אותו למוצר מוגמר, יפה ושימושי הוא סיפוק שאין שני לו.

www.pnim.co.il
עיצוב: אורית לב, צילום: שי גיל, ביצוע: נגריית קרנית

טכנולוגיה

במהלך לימודיי פנו אלי מחברת אינטל כדי שארהט את משרדיהם בירושלים. באינטל נחשפתי לעולם המיחשוב והבנתי שכדי להתקדם עלי לאמץ את עולם הטכנולוגיה והמיחשוב. רכשתי את מכונת ה-CNC הראשונה שלי (בין הראשונות בארץ בסוף שנות ה-90) יחד עם תוכנת ייצור ממוחשבת, בהבנה שרק כך יהיה ניתן להגיע לרמת איכות גבוהה ומדוייקת. במהלך השנים הנגרייה גדלה והתפתחה, ונקנו מכונות ממוחשבות נוספות. מנגרייה קטנה הפכנו לנגרייה טכנולוגית וממוחשבת מהשורה הראשונה, עם צוות עובדים מיומן באזור התעשייה כנות. בשנת 2012 אופיר – בני, הצטרף לנגרייה והיום הוא מוביל אותה עם חדוות יצירה ואהבה, בשילוב עם פיתוח ושיפור מתמיד.

www.pnim.co.il
עיצוב: אורית לב, צילום: שי גיל, ביצוע: נגריית קרנית

ייחוד

מה שמייחד את נגריית קרנית הינו השילוב בין נגרות אומן וקשר אישי עם הלקוח לבין ייצור ממוחשב ותהליך טכנולוגי. אנחנו עובדים בצורה ממוחשבת וטכנולוגית על מנת לקבל תוצאה באיכות הגבוהה ביותר. זה מתאפשר באמצעות תוכנת שרטוט, המתקדמת בענף הריהוט העולמי מתוצרת גרמניה, מכונת CNC, מכונת קנטים, רובוט צבע, מלטשת אוטומטית, מכבש (פרס) להדבקות מיוחדות ומכונה לתפירת פורניר. אנו מייצרים מגוון רחב של ריהוט (לפי דרישת הלקוח) לבתים פרטיים ומבנים ציבוריים: ארונות, מטבחים, ספריות, שולחנות, שידות, מחיצות ועוד. כל זאת בשלל סגנונות (כמו מודרני או כפרי) ומחומרי הגלם האיכותיים ביותר.

www.pnim.co.il
ביצוע: נגריית קרנית

משפחה ועבודה

לעבוד בעסק משפחתי זו מחוייבות שונה מכל מקום עבודה אחר, ולפעמים קצת קשה לשים גבולות ולא לדבר על עבודה בארוחת שישי, למשל. כל אחד מאיתנו אחראי על מספר תחומים לאורך התהליך, אך לכל אחד יש את ההתמחות שלו בתהליך הייצור: למשל אופיר התמקצע באיטליה בתחום הצבע וז'קי התמקצע בעבודה עם עץ מלא ופורניר.

www.pnim.co.il
עיצוב: יעל לוי עצמון ועדי טל יוסף, צילום: אבי מורג, ביצוע: נגריית קרנית

הלקוחות

קהל היעד של הנגרייה הוא מעצבים/ות ואדריכלים/ות שאיתם אנו מבצעים פרויקטים פרטיים וציבוריים לפי הזמנה אישית, כאשר קיים יחס אישי ופרטי לכל לקוח (אדריכל/ מעצב). התהליך כולו, החל מפגישות ראשוניות ותכנון הפרויקט ועד ההרכבה באתר, מתבצע באופן סינרגי וללא "נתק" בין הגורמים והשלבים השונים של היצירה. בנוסף אנחנו מספקים לנגריות אחרות חזיתות צבע (דלתות/ מגירות וכדומה) בכל הצבעים והגימורים.

www.pnim.co.il
עיצוב: יעל לוי עצמון ועדי טל יוסף, צילום: אבי מורג, ביצוע: נגריית קרנית

התהליך

הנגרייה פועלת באופן שבו כל התהליכים, החל משלב המדידה, התכנון והייצור ועד לשלב ההרכבה באתר, נעשים תחת קורת גג אחת וללא שימוש בקבלני משנה. בצורה זו אנו מבטיחים איכות מוצר גבוהה וכמובן שמירה על לוחות הזמנים. כל אחד מאיתנו אחראי על מספר תחומים לאורך התהליך, בין אם זה ניהול המפעל, פגישה עם הלקוחות, הזמנות רכש, מדידות וכדומה, אך את התהליך החשוב ביותר, מערך התכנון וההנדסה, אנו מבצעים כמקשה אחת. אנו מתכננים בתוכנה ייעודית לייצור רהיטים את תכניות המעצב/ת, וכל תהליך הייצור מתנהל בצורה ממוחשבת: החיתוך, הקידוח, הדבקת הקנטים וכדומה. דבר זה מבטיח דיוק ואיכות בכל שלבי העבודה. 

www.pnim.co.il
עיצוב: אורית לב, צילום: שי גיל, ביצוע: נגריית קרנית

הכי מעניין בעבודה

לקבל שרטוט אדריכלי של רהיט ולתרגם אותו לתוכניות ייצור עד להפיכתו לרהיט מוגמר; לפתח ולייצר מוצרים חדשים כמו דלתות וידיות מיוחדות מעץ; להתמודד עם דברים מסובכים מבחינה הנדסית ולמצוא פתרונות יצירתיים; להתגבר על מכשולים טכניים ולפתור בעיות לוגיסטיות כמו ייבוא פרזולים וחומרי גלם באופן עצמאי.   

www.pnim.co.il
עיצוב:  2A אדריכלים, צילום: עודד סמדר, ביצוע: נגריית קרנית

חומרים

במרוצת השנים ביצענו עבודות עם כל סוגי העצים כמעט, ולמדנו להכיר את אופיים ואת התהליך המתאים ביותר עבור כל עץ. לכן בכל פרויקט, נדע לבצע את התהליך הנכון ביותר כדי לקבל את המוצר האיכותי ביותר. בנוסף, כבר בתחילת הדרך הבנו שאנו חייבים לבקר באופן קבוע בתערוכות מקצועיות בעולם כדי להתעדכן בכל החידושים בתחום: חומרי גלם חדשים, פרזולים, מכונות, עיצובים חדשניים. זה מאפשר לנו ללמוד מראש ולבצע את כל ההכנות הנדרשות כדי לעבוד עם אותו חומר גלם חדש, כך שנהיה מוכנים לקראתו כאשר נפגוש אותו בפרויקט עתידי.

www.pnim.co.il
עיצוב: יעל לוי עצמון ועדי טל יוסף, צילום: אבי מורג, ביצוע: נגריית קרנית

צבע

בשנת 2013 הפכנו את מחלקת הצבע בנגרייה למצבעה המשוכללת והאיכותית בישראל, עם הטמעת רובוט צבע ייחודי מתוצרת איטליה, ומערך צביעה שלם סביבו שמצליח להגדיר מחדש מהי איכות צביעה: הטמפרטורה בזמן ההתזה, זמן הייבוש והתאמה של החומרים למזג האויר בארץ. כל אלו מאפשרים לנו להביא את המוצרים שלנו היום לרמה הגבוהה ביותר.

www.pnim.co.il
מטבח פורניר טיק, ביצוע: נגריית קרנית

פרוייקט החלומות

לפני כמה שנים רכשתי מגרש כדי לבנות את ביתי החדש. הדבר הראשון שידעתי איך ייראה, הוא המטבח. אחרי שנים שאני מייצר מטבחים ללקוחות היה לי ברור מה אני רוצה ואיך הוא ייראה. את האהבה שלי לעץ אפשר לראות בחזיתות מפורניר טיק ובידיות  שיצרתי בעבודת יד עבור המטבח שלי, אשר מאז כיכבו בעוד כמה פרויקטים שביצענו.

www.pnim.co.il
עיצוב: אורית לב, צילום: שי גיל, ביצוע: נגריית קרנית

חלומות לעתיד

להמשיך ולייצר ללקוחותינו רהיטים איכותיים כפי שאנו עושים היום, ובעיקר לעבוד עם מעצבים/ות ואדריכלים/ות שלא עבדנו עמם עדיין, שאוהבים את המקצוע והיצירה כמונו, ויחד ליצור פריטים מעבר לכל דמיון.
קישור לאתר קרנית>>
קישור לעמוד הפייסבוק של קרנית>>
קישור לחשבון האינסטגרם של קרנית>>

 

 

2 תגובות

  1. מאשה גורמן

    אני גרה בלוס אנגלס קליפורניה ועוקבת קבועה וגם מאד אוהבת את האתר שלכם. יש לי שאלה, בשיפוצי מטבח אני רואה שלא מנצלים את הקיר מעל לכיור לאורכו – מדוע?

  2. איפי

    מאשה – עניין של אופנה.
    פעם היו מציבים ארונות סגורים על כל חלקה פנויה במטבח, היום הרוב ישאירו את הקירות ריקים מארונות ויוסיפו בחלק מהמקרים מדפים פתוחים. זה נותן תחושה יותר מאוררת.
    מה גם שהפרזולים השתפרו והארונות התחתונים נגישים יותר כי הם בעצם הפכו למגירות.
    את החוסר במקום אחסון מחליף הרבה פעמים קיר שיש בו מקרר, תנור, מיקרוגל וארון מזווה שמגיע לתקרה.