כאשר מתבוננים בעבודותיה של המעצבת קרן גנס אין ספק לגבי מידת אהבתה של קרן לצבע אשר ניכר בבחירות הריהוט, הטקסטיל והקירות. האהבה הזו אף הובילה את קרן לחקור את מהות הצבע והשפעתו על האדם, בסדנת צבע בינלאומית שעברה לאחרונה. קרן לומדת וחוקרת בהתמדה את שפת הצבעים, ובאמצעות ההיכרות שלה עם שפה זו, היא מייצרת מעאפת של הרמוניה מהודקת בין כל האלמנטים היוצרים בית.

www.pnim.co.il

קרן גנס: "בעיניי לצבע יש תפקיד מפתח. אין פינה בבית שלא זקוקה לצבע, וגם אין לקוח שלא אמצא עבורו את הצבע המתאים למרחב הביתי שלו. הבית עשוי ממכלול של בחירות חומרים ומרכיבים. הצבע הוא אלמנט חשוב בתוך המכלול הזה אשר יוצר את החיבור בין כל המרכיבים ואת תחושת העומק של השכבות השונות. הצבע הוא בעצם הכלי שבאמצעותו אני מייצרת את המעטפת. אני רואה את העיצוב שלי כאנסמבל – להקת שחקנים שלכולם תפקידים ראשיים, הפועלים יחד ולכל אחד ההגדרה המדויקת שלו בתוך הקבוצה שמהווה את השלם.

עיצוב: קרן גנס, צילום: אסף פינצ'וק, www.pnim.co.il

בפרויקטים שלי אני נתקלת בלקוחות שבהתחלה חוששים מנושא הצבע, וחשוב לי להעביר להם את משמעות הצבעים והמשקל שיש להם בתוצאה הסופית. בעבודתי חוויתי מקרים רבים בהם הלקוחות התעקשו בתחילה על גוונים של לבן, שמנת, אפור שחור ובז', ובסופו של דבר חרגו מהדרישה הראשונית הזו לטובת הצבע, ובסיומו של התהליך שמחו מאוד על ההחלטה הזו והיו מרוצים מהתוצאה.

עיצוב: קרן גנס, צילום: אסף פינצ'וק, www.pnim.co.il

בתחילת כל תהליך אני מציגה בפני הלקוחות חללים שעצבתי, מראה להם גזרי עיתונים שאספתי מתחומים שונים. באופן הזה אני חושפת בפניהם בהדרגה רבדים שלא הבחינו בהם בהתחלה, צבעים שלא שמו לב שקיימים שם. כדי לייצר את החיבור המדוייק ללקוחות בנושא הצבע אני מבקשת לבדוק איתם מה הם אוהבים בפרויקטים שאני מציגה בפניהם, או מה בפרוייקטים שלי ראו ואהבו. כך אני לומדת כבר בשלב הפרוגרמה מהלקוחות מה הם אוהבים, מה לא אוהבים והפוקוס מתהווה בהדרגה על ידי צמצום והתכנסות.

עיצוב: קרן גנס, צילום: אסף פינצ'וק, www.pnim.co.il

לפעמים הלקוחות לא יודעים לשים את האצבע על הנושא הספציפי של שילובי הצבעים בפרויקטים שאהבו, אבל הם יודעים להגדיר את התחושה הכללית שהעיצוב יוצר בהם – עיצוב חם, פתוח, cozy, עוטף וכדומה. משם אנחנו נכנסים לרזולוציה של נושא הצבע.
בהתאם לכך, אני יוצרת הרמוניות צבעים שאני חושבת שיכולות להתאים לבית שלהם, לוחות השראה לחללים השונים, וכך בעצם עוזרת ללקוחות לראות מתוך מה שאהבו, איזה צבע/אלמנט הוא בדיוק זה שיאזן ויעזור לחבר את התמונה השלמה.

עיצוב: קרן גנס, צילום: אסף פינצ'וק, www.pnim.co.il

עיצוב: קרן גנס, צילום: אסף פינצ'וק, www.pnim.co.il

בחירות הצבע עבור כל פרויקט מתחילות מחומרי הגמר המשמעותיים יותר – כמו נגרות, ריצוף וקירות. כך, בהדרגה אנחנו מתכנסים לבחירות צבע ברזולוציה קטנה יותר של אלמנטים קטנים יותר בחלל. אני לא חושבת שיש עניין של יותר מדי צבע, אלא נכון יותר לומר שעלולים להיות חיבורים לא נכונים לחלל, או בחירות צבע לא מדוייקות, ואז זה יוצר רעש ויזואלי וגם עלול להימאס מהר מדי.

עיצוב: קרן גנס, צילום: אסף פינצ'וק, www.pnim.co.il

כאשר אנשים אומרים לי שצבעו קיר והצבע נמאס עליהם, אני אומרת להם שבסיבה לכך מובנת לי, כי הקיר הזה תלוש ולא מתחבר בהקשר הכללי של אותו חלל. טעות נוספת שאני פוגשת היא שנותנים פוקוס באמצעות צבע דווקא לאלמנט שכדאי להצניע.
אני ממליצה מאוד להימנע ממוקד אחד עם צבע. המבט צריך להיות רחב, ולא יכול להסתכם רק בבחירה של ארון ירוק, קיר כחול או כרית צהובה, אלא תמיד צריך להסתכל על התמונה הכוללת.

עיצוב: קרן גנס, צילום: אסף פינצ'וק, www.pnim.co.il

עיצוב: קרן גנס, צילום: אסף פינצ'וק, www.pnim.co.il

אני ממליצה גם להימנע מבחירות צבע טרנדיות במינון גבוה בגלל שהיום הן באופנה, מחר הן יתחלפו ויש להן נטייה להימאס מהר. כך למשל, אין טעם לבחור מטבח שחור שהוא טרנדי כיום רק כי ראיתם את זה אצל כולם, ולא באמת בגלל שאתם מתחברים ונמשכים למראה הזה. בכל בחירה צבעונית חשוב למצוא את הייחודיות שלכם. אני ממליצה לשמור תמונות של פרויקטים עם צבעוניות שהתחברתם אליה, ולחזור אל התמונות אחרי תקופה מסויימת, כדי להבין שהחיבור שלכם אל מה שאהבתם בתמונות הוא עדיין רלוונטי והוא לא רק עניין זמני.

עיצוב: קרן גנס, צילום: אסף פינצ'וק, www.pnim.co.il

התכנון שלי מותאם תמיד לצרכים שונים ולטעמם ואופיים של הדיירים. התכנון נעשה בשילוב אובייקטים ייחודיים המתרחקים מבנאליות נטולת צבע מצד אחד, וגם מטרנדים צבעוניים זמניים מהצד השני. חשוב לי לבחור אלמנטים שישרתו את בני הבית ולא רק יצטלמו טוב, אלא לבצע מלאכת פסיפס של ליקוט פרטים אשר ייצרו את השלם הייחודי והמדוייק לאורך זמן".

עיצוב: קרן גנס
צילומי אדריכלות: אסף פינצ'וק

צילום תמונת פרופיל: נטלי שור

לאתר של קרן גנס>>
לדף הפייסבוק של קרן>>
לחשבון האינסטגרם של קרן>>

תגובה אחת

  1. ליאת

    מספר 1 בארץ לעיצוב פנים לדעתי . היא מבינה ויודעת לאן לקחת את הפרוייקט ולא מפחדת מצבע כי היא שולטת בזה (ולא עושה ניסויים בלקחות כמו רבים בתחום). פרוייקטים מקסימים בעיני.