pnim בשיתוף עם חברת טמבור

מראה הקירות הלבנים והמשמימים שהיה נפוץ עד ממש לא מזמן בבתים ישראליים הולך ומפנה את מקומו לטובת קירות עם הרבה נוכחות. כולנו כבר למדנו להכיר את הכח שיש בקירות, וגם למדנו להתייחס אליהם כאל אלמנט בעל השפעה ניכרת בחלל.
כאשר משלבים את האמלנט העיצובי שיש בקירות ביחד עם המגמה הגוברת לשלב חומרים בעלי מראה גולמי, טבעי, עם טקסטורה מחוספסת – קורה הקסם הבא: בפרוייקטים המוצגים כאן בחרנו להמחיש קירות שמקבלים הרבה מאוד כח באמצעות השימוש בטיח ערבה של חברת טמבור שמסתמן כאחד מסוגי הטיח הפופולריים ביותר לאחרונה. זהו בעצם טיח מינרלי, שניתן ליישם על קירות חוץ או פנים, והוא מעניק לקיר מראה טבעי של בטון ואבן.

טלי אוהד3
טיח ערבה של טמבור בגוון TA310, עיצוב: טלי אוהד, צילום: הגר דופלט

המעצבת טלי אוהד ממחישה שימוש יפהפה בטיח ערבה במטבח ובחדרי רחצה: "הבחירה בטיח ערבה בפרוייקט הזה נעשתה מתוך האהבה שלי לחומרים הטבעיים, ולמראה המחוספס. אני אוהבת את החום והמראה המאט, המיושן, הטבעי של טיח ערבה, וכדי להגן עליו במטבח ובחדר הרחצה מרחנו שכבת מגן של סילר. הגוון שבחרנו בחדרי הרחצה הוא TA310 ובמטבח גוון TA420".

sImage_(11)[1]
טיח ערבה של טמבור בגוון TA420, עיצוב: טלי אוהד, צילום: הגר דופלט
טלי אוהד5
טיח ערבה של טמבור בגוון TA420, עיצוב: טלי אוהד, צילום: הגר דופלט
טלי אוהד2
טיח ערבה של טמבור בגוון TA310, עיצוב: טלי אוהד, צילום: הגר דופלט

המעצבת שלומית גנות הדגישה קיר ארוך מאוד בסלון באמצעות טיח ערבה: "בסריקה ראשונית של תכנית הדירה הבנתי שהקיר המרכזי שאורכו כמעט 7 מ', דורש התייחסות מיוחדת. הקיר הארוך, שיש המכנים אותו "קיר המוות" הוא אופייני לדירות קבלן. בדירה הזו, זהו קיר המתחיל בסלון, ממשיך לפינת האוכל ומוביל אל המסדרון לחדרים. היה לי ברור שצבע בלבד לא יספיק בחלל המלבני הסטנדרטי וחיפשתי אלמנט דקורטיבי שיתן את ה-WOW.
היות ופינת האוכל בדירה הזו היא אזור האוכל היחידי בה, היא מהווה גם מקום מפגש משפחתי חשוב, בעיקר בסופו של יום. על מנת להפוך את פינת האוכל לאינטימית, החלטנו לייצר חציצה סמלית בין הסלון לפינת האוכל, שתאפשר חדירת אור והצצה מחלל לחלל, באמצעות ספריית הברזל. מול הניתוק המסוים בין החללים, היתה חשובה גם ההמשכיות של החלל שהודגשה על ידי הקיר הצבוע באופן אחיד, באמצעות טיח ערבה גוון TA420".

_ORT1628_copy
טיח ערבה של טמבור בגוון TA420, עיצוב: שלומית גנות, צילום, אורית אלפסי
_ORT1598
טיח ערבה של טמבור בגוון TA420, עיצוב: שלומית גנות, צילום, אורית אלפסי

המעצבת ליטל ויליגר משתפת מתוך פרוייקט בעיצובה: "המטרה שלי בפרוייקט הספציפי הזה הייתה ליצור בית מודרני, נקי ומינימליסטי, המנוגד לסביבתו – ירושלים הצפופה ועמוסת ההיסטוריה, וכזה המאפשר לדייריו חוויה של ביטחון ורגיעה.

הטיח בגוון TA430 נותן קונטרה לפלטה הבהירה בבית ומאזן אותה, ובעצם בכל החלל הציבורי יש משחק של כהה ובהיר, הנותן שקט ובו בעת נוכחות דומיננטית. המשחק בין צבעוניות שהיא פעם בהירה ופעם כהה מעניק הרגשת זרימה ותחכום בחלל".

ליטל3

טיח ערבה של טמבור בגוון TA430, עיצוב: ליטל וויליגר, צילום: הגר דופלט

ליטל
טיח ערבה של טמבור בגוון TA430, עיצוב: ליטל וויליגר, צילום: הגר דופלט

המעצבת עדי עוז שילבה טיח ערבה עם "פציעות" בדירה שבה הקונספט היה תעשייתי מעודן: "בחרנו בטיח ערבה בגוון TA430 אפור עמוק כדי ליצור קיר בטוני במראה טבעי, שיוסיף חספוס לחלל וישתלב עם רצפת הפרקט שמדמה עץ תעשייתי ומיושן. היישום הוא עם "פציעות" כדי להכניס עניין ותנועתיות לקיר ולקבל את המראה התעשייתי המבוקש.
הטיח כמוצר, גם מאפשר בחירת גמר לפי רצוננו – יותר מהודק או פחות מהודק, עם פציעות או בלי, כך שמתקבלת יצירה חד פעמית המותאמת לשטח ולהעדפה האישית. הניגוד בין הקיר הכהה והברוטלי לקוביות האחסון העדינות נותן את האיזון בין התעשייתי למעודן".
עיצוב עדי עוז צילון נדב פקט8
טיח ערבה של טמבור בגוון TA430 עיצוב: עדי עוז, צילום: נדב פקט

המעצבת דנה שקד משתפת בשני פרוייקטים בעיצובה: "טיח הערבה מאפשר לקבל מראה דמוי בטון עדכני, אשר יכול לשוות לכל חלל מראה שונה – החל ממראה צעיר ותעשייתי בדירות למשפחות צעירות, ועד מראה משומש מלא אופי ואותנטיות. הטיח הזה מאוד משמעותי בחלל ועוטף את כולו, וזאת מבלי להיות יותר מדי דומיננטי ולהשתלט על פריטים סמוכים. ספציפית טיח הערבה אהוב עליי במיוחד ונכנס לכל פרוייקט שלי כמעט. בפרוייקט הראשון המוצג כאן יישמתי טיח ערבה בגימור מעונן פצוע ובגוון מעט ורדרד TA410 במאפיה שכונתית, שבה הקונספט היה תל-אביב של קום המדינה, עם השראות מהסגנון הצרפתי של פעם. הפרוייקט השני הוא דירת קבלן שבה הקונספט היה מודרני-צעיר ובו יישמנו טיח ערבה בגימור מעונן מהודק ובגוון TA430 ".

דנה שקד1
טיח ערבה של טמבור בגוון TA410 עיצוב: דנה שקד, צילום: תומר רובנס
דנה שקד 3
טיח ערבה של טמבור בגוון TA430 עיצוב: דנה שקד, צילום: תומר רובנס
דנה שקד2
טיח ערבה של טמבור בגוון TA430 עיצוב: דנה שקד, צילום: תומר רובנס

המעצבת רוית רוד משתפת שימוש בטיח ערבה בפינת אוכל בעיצובה: "ההחלטה האם להשתמש בטיח מגיעה משיקולים של רצון לייצר קיר מיקוד בחלל או בכדי לבדל איזור מסויים בחלל משאר חלקיו, באמצעות טקסטורה מעניינת. סוגי טיח שונים מעניקים מראה שונה וההחלטה באיזה יישום להשתמש נובעת מהסגנון העיצובי בחלל. טיח בטקסטורה גסה מתאים לחללים תעשייתיים ואורבניים ומעניק לחלל מראה מחוספס. טיח בעל טקסטורה עדינה מתאים לכל סוגי החללים ומעניק לקירות הבית עומק ועניין מאשר קירות חלקים.

טיח ערבה של טמבור מדמה בטון. הבחירה בטיח הזה לפרוייקט נבעה מהרצון להשתמש בחומר ובגוון בטוני כדי להעניק לחלל מראה אורבני. השימוש בטיח ערבה TA440 בקיר פינת האוכל משווה לחלל מראה אורבני ומבדל את האיזור משאר קירות הבית".

רויתרוד1
טיח ערבה של טמבור בגוון TA440, עיצוב: רוית רוד, צילום: אורית ארנון

המעצבת מירית פיש שילבה את הרוך העוטף בחדר שינה שעיצבה עם החיספוס הגולמי של טיח ערבה: "הלקוחה רצתה מראה נקי בחדר השינה שלה, היה חשוב לה קיר כוח שיתן מראה קצת שונה מצביעה פשוטה של צבע. השהייה שלה בנופש במלון גורדוניה הכניסה לה חשק לעצב בביתה החדש חדר שינה כמו במלון בוטיק, עם נגיעה קלה של אפקט כלשהו על הקיר שיתחבר לכל הירוק שבגינה. לכן בחרנו בטיח ערבה בגוון TA440 אפור-ירוק עדין. הטיח הזה הוא חומר נהדר שכיף לעבוד איתו. הוא מעניק מראה מיוחד יותר מצבע על הקיר, ולפעמים לא צריך יותר מזה. השימוש בטיח מתאים לכל סגנונות העיצוב – למראה תעשייתי, כפרי, אקלקטי ואפילו נורדי נקי".
מירית פיש1
טיח ערבה של טמבור בגוון TA440, עיצוב: מירית פיש, צילום: אורית ארנון
מירית פיש2
טיח ערבה של טמבור בגוון TA440, עיצוב: מירית פיש, צילום: אורית ארנון

ואם אתם פחות בעניין של טיח על קיר כח ויותר בעניין של צבע, אז גם קיר הצבוע בצבע אקרילי באפקט בטון של טמבור יוכל להעניק לחלל מראה אורבני עדכני ותעשייתי. הצבע הזה הוא בעצם על בסיס מים, והוא מעניק מראה של בטון חשוף שאותו תוכלו ליישם בקלות בעצמכם.
_X0A9012_-_Copy[1]
אפקט בטון של טמבור בגוון BE420 צילום: בועז לביא ויונתן בלום
המעצבת עדי שגב יישמה את אפקט הבטון בקיר מסדרון בפרוייקט שעיצבה: התבקשתי לייחד ולהדגיש את הקיר במסדרון שמחבר בין החלל הציבורי לפרטי. זהו בעצם קיר שרואים מכל פינה בבית. הוחלט ליישם עליו צבע אפקט בטון BE440 של טמבור ולשלב תאורת אווירה שתדגיש את הגוון ואת היצירות שנתלו".
עדי שגב2
אפקט בטון של טמבור גוון BE440, עיצוב: עדי שגב, צילום: רוית טורקיה
וכמובן שאין לנו כל כוונה לסיים את הכתבה הזו כשעדיין לא הצגנו גם קירות כח בעלי יישום טיח בגוונים נועזים, מחוץ לסקאלה המונוכרומטית.
שליכט טרנו הוא החידוש האחרון של טמבור בתחום השליכטים שאנחנו מאוד אוהבות. יש לו מראה טבעי שמאוד מזכיר את השליכט המינרלי, אבל עם כל היתרונות שיש בשליכט אקרילי – קלות, נוחות עבודה ועמידות, ביחד עם התוצאה המהממת שניתן להשיג באמצעות מגוון רחב של גוונים שיפתחו בפניכם שלל אפשרויות עיצוביות.
טרנו
שליכט טרנו 50 צילום: בועז לביא ויונתן בלום
_X0A6459[1]
שליכט טרנו 30 צילום: בועז לביא ויונתן בלום

עוד סדרה חדשה של טמבור שמאוד אהבנו היא הסדרה המטאלית שבהחלט יכולה להעניק אפקט WOW לקיר כח שאותו תרצו להדגיש ולהכניס באמצעותו דרמה לחלל. סדרת האפקטים הזו מגיעה מכיוון הטרנד המטאלי שמלווה אותנו בשנים האחרונות, והיא מגיעה בשלושה גוונים: זהב, כסף ונחושת שמתוכם התחברנו במיוחד לגוון הנחושת.

מטאל_טאץ'_נחושת[1]
מטאל טאץ' נחושת צילום: בועז לביא ויונתן בלום
ולפני סיום, נחזור לרגע אל טיח הערבה כדי להיזכר בקיר שאהבנו מאוד בביקורנו בבית טמבור. אפקט הבריקים שנוצר באמצעות טיח הערבה ושימוש בשבלונה, הביא לתוצאה מהממת של מעין בריקים "פצועים" ולא אחידים. קצת מזכיר לנו את הדירות התל אביביות הישנות מאוד, שבהן נחשפים לפעמים לבני הסילקט מתוך הקיר. היישום הזה יכול להעניק מראה מדהים לקיר שאותו תרצו להדגיש.
1
צילום: אורית ארנון
3C8A8896
צילום: אורית ארנון
עוד על הביקור שלנו בבית טמבור כאן>>
עוד על הסדרה המטאלית כאן>>
לכתבה על בחירת המעצבות לצבעים הטרנדיים כאן>>

תגובה אחת

  1. רותם

    שלום, מאוד אהבתי את המראה שיצרתם עם טיח ערבה TA430 עם פציעות. אשמח להבין כיצד ליישם מראה כזה עם "פציעות". תודה